Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Elkülönített állami pénzalapok
TÖRZSKÖNYVI SZAKMAI NAP
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A helyi önkormányzatok feladatai a települési esélyegyenlőségi programmal kapcsolatban készítette: Burkáné dr. Nagy Beáta.
Tájékoztatás a határidős feladatokról
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
A KÖLTSÉGVETÉSI RENDELET ÖNKORMÁNYZATI RENDELET
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
SZAKMAI PROGRAM január – június 30. A KÖZMŰVELŐDÉS ORSZÁGOS SZAKFELÜGYELETE ÁLTAL TETT ÉSZREVÉTELEK ÉS JAVASLATOK MEGVALÓSÍTÁSÁNAK ELŐSEGÍTÉSÉRE.
Az államháztartási szakfeladatok rendje 2010
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Az Alapító Okirat.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A évi költségvetési rendelet megszerkesztése, megszövegezése A jellemzően előforduló hibák bemutatásán keresztül.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Az államháztartásról szóló törvény
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
2014. november Rendek Tímea
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A választási feladatok ellátásával összefüggő aktuális információk Jegyzői Értekezlet december 3.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal SZAKMAI NAP 2011. JANUÁR 19. „A költségvetési rendelet előkészítése”

Magyar Államkincstár szervezeti változásai Igazgató: Kassai László Elérhetőségeink: 06-42-314-011 mellékek: 108/109/110/176/222/240/276/281

Közös jövő, közös gondolkodás Magyar Államkincstár - Államháztartási iroda feladata: Önkormányzatok, fenntartók, szolgáltatók, szakmai segítése, Folyamatos tájékoztatás, - Közös munka – Csak közösen tudunk jól dolgozni, ehhez kérjük az Önkormányzatok segítségét! Köszönet a Kormányhivatalnak!

Előadás vázlata (I-II-III-IV. rész) Kitekintés – Alapító Okirat tartalma A jó költségvetési rendelet alapjai A költségvetési rendelet alkotás előtti intézkedések (1-2-3-4) IV. Tájékoztatás az elkövetkező határidőkről

I. rész „Kitekintés” – Alapító Okirat Kitekintés – alapoktól, mikor is létezik egy költségvetési szerv? Ha van Alapító Okirata és Törzskönyvi nyilvántartásba bejegyezték. Az Alapító Okirat kötelező tartalmi elemeit: az 1992. évi XXXVIII. tv (Áht.) 90.§ (1) írja elő. Meg kell nézni: melyik jogszabályra van szüksége az Önkormányzatnak feladatai ellátásához, de mellé kell tenni a költségvetési törvény és az ágazati jogszabály ide vonatkozó részét is!

Milyen legyen a jó Alapító Okirat? Mindig legyen: Aktuális! Részletes, Mindenre kiterjedő (minden ellátandó feladatot tartalmazzon). Minden változás kerüljön átvezetésre az Alapító Okiratban, melyet a KÖZHITELES TÖRZSKÖNYVI NYILVÁNTARTÁS részére meg kell küldeni!!! Normatíva igénylésnél, elszámolásnál fontos

Alapító Okiratban jelenleg is felmerülő – Általános hibák Egyes gazdasági és pénzügyi tárgyú törvények megalkotásáról, illetve módosításáról szóló 2010. évi XC. törvény változásai nem kerültek átvezetésre több önkormányzatnál 2010-ben ez alapján a jogszabály alapján törölni kellett az Alapító Okiratból például: Közhatalmi vagy közszolgáltató megnevezést, Közszolgáltató fajtái (közintézmény, közintézet, vállalkozó közintézet, közüzem), Kisegítő, kiegészítő tevékenység (ezért ezeket a tevékenységeket át kell sorolni alapvető vagy vállalkozói tevékenység körbe.)

Alapító Okirattal kapcsolatos Hibák a finanszírozás szempontjából I. Szociális szolgáltatások és gyermekvédelemi, gyermekjóléti, feladatellátáshoz szükséges: működési engedély A szolgáltatásokat szakfeladat számmal, megnevezéssel fel kell sorolni, (ha nincs szakfeladat szám pl. gyermekvédelmi ellátásnak, akkor azt az alaptevékenységek között kell szerepeltetni, Aki szociális szolgáltatást, feladatot lát el, annak Szociális rendelettel kell rendelkeznie!

Alapító Okirattal kapcsolatos Hibák finanszírozás szempontjából -II. II. Közoktatás: OM azonosítóval kell, hogy rendelkezzen Szintén szakfeladat számmal, megnevezéssel fel kell sorolni az ellátandó feladatokat. Amelyik feladatnak nincs önálló szakfeladat száma: pl. iskolaotthon, azt az alaptevékenységek között kell szerepeltetni, Sajátos nevelésű tanulók (SNI) a Költségvetési törvény 3. számú melléklet, Kiegészítő szabályok 10. c pontja szerint - a Közoktatási törvény 1993. évi LXXIX. törvény 121.§ (29) szerinti fogyatékosság típusát is meg kell hogy határozza az alapító okiratban, vagy legalább a jogszabályi hivatkozást jelölje meg!

Alapító Okirattal kapcsolatos Hibák (finanszírozás szempontjából –III Szintén napi probléma, de egyenlőre nincs hozzá tartozó visszafizetési kötelezettség: Alapító Okiratnak tartalmaznia kell az oktatási intézménybe felvehető maximális létszámot. Aki ezt eddig túllépte, eddig nem tartozott visszafizetési kötelezettség hozzá, de fontos ilyen szempontból is áttekinteni az Alapító Okiratot.

Alapító Okirattal kapcsolatos Hibák finanszírozást érintő - IV. Egységes óvoda, bölcsőde: Azok az Önkormányzatok, akik az intézményükben egységes óvoda-bölcsődei tevékenységet látnak el, szerepeltetni kell azt az Alapító Okiratban, hivatkozva a Közokt. tv 33.§ (14) bekezdésére.

Törzskönyvi nyilvántartás módosítása Az Áht. 10. § 10. bek. szerint törzskönyvi nyilvántartáson csak akkor lehet változást átvezetni: ha a módosító okirat mellett, az egységes szerkezetű alapító okirat is becsatolásra került, ha minden okirat hiteles!

A költségvetési rendelet készítése előtt az Alapító Okirat tartalmának egyeztetése Nagyon fontos: pénzügyi vonzata van, az elkövetkező időszakban Egyeztetés - milyen feladatot szeretnék ellátni, Alapító Okirat tartalmazza-e ezt a feladatot, Rendelkezünk- e hozzá jogerős működési engedéllyel? (Szociális ellátásnál), Változtak-e az előző évtől a jogszabályok? Hatályos jogszabályból kell, hogy dolgozzunk! Már az év elején, áprilisban a lemondásnál lehet korrigálni a nem megfelelő igénylést!

II. rész A jó Költségvetési rendelet alapja - a hatályos jogszabályok ismerete Jogszabályok írják elő a tervezés folyamatát, eljárásrendjét. Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht) Államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (Ámr) Az államháztartás szervezetei, beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény Magyar Köztársaság 2011. évi Költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény Ágazati jogszabályok (Kjt- Ktv, Mt, Közokt. Tv, Szakképzési törv, Belső ellenőrzés, Szociális tv.) Belső Szabályzatok - SzMSz (feladatok, felelősségek, hatáskörök, szervezeti ábra)

III. rész Milyen folyamata van a költségvetési rendelet előkészítésének (1-2-3-4) 1. Előkészítési szakasz - Koncepció készítés (ezen már túl vagyunk, az előző év vége), Az Önkormányzat meghatározza azokat az elveket, amelyek alapján végzi a következő évi gazdálkodást. Döntenek a sorrendiségről, prioritásokat állítanak fel, milyen beruházásokat kívánnak megvalósítani a következő évben (mi a legfontosabb feladat abban az évben). Ha meghatározza a tervezett kiadásokat, dönteni kell a bevételi forrásról is. (Honnan, miből finanszírozom ?)

2. Költségvetés kidolgozása A költségvetés legyen: Részletes (Nagyon fontos)! Mindenre kiterjedő, Intézményenként, feladatonként, jogcímenként, bevétel, kiadás, létszám adatokra lebontva kell kidolgozni. A Bevételek és a Kiadások egyensúlyának biztosítása alapkövetelmény, tartalmaznia kell az esetleges hiányt is.

A helyi Önkormányzatok központi alrendszerből származó forrásai a költségvetési törvény szerint – a. Normatív állami hozzájárulások: 3. sz. számú melléklet Felhasználási kötöttséggel járó normatív állami támogatás: 8. sz. melléklet Átengedett személyi jövedelemadó: 4. sz. melléklet Központosított támogatások: 5 sz. melléklet Helyi Önkormányzatok kiegészítő támogatása: 6.sz. melléklet

A helyi Önkormányzatok központi alrendszerből származó forrásai a költségvetési törvény szerint - b. Minden Önkormányzatot megillet a személyi jövedelemadó 40%-a, az alábbiak szerint: Egységesen 8% A fennmaradó rész: a költségvetési tv. 4.sz. melléklete szerinti megosztásban

3. Egyeztetés – javaslatok, módosítások Polgármesteri hivatal ágazati irodáival (pl. szociális iroda). Intézményekkel, a működési, beruházási, fejlesztési, költségeket, létszám adatokat, részletesen meg kell határozni a több évre kiható fejlesztéseket és a hitelállományt, Önkormányzati Bizottságokkal, Gazdasági egységekkel (Kht), Érdekképviseletekkel konzultál, Más Önkormányzatokkal (Társult önkormányzatokkal, egyeztetés ellátandó feladatokkal kapcsolatban), Kistérségi Társulással, Helyi kisebbségi önkormányzatokkal, (elfogadja a költségvetést, akkor azt írásba is kell foglalni).

4. Véleményezés SzMSz-ben meghatározott bizottságok szerint, különösen fontos szerepe van a Pénzügyi Bizottságnak. Könyvvizsgálónak kell véleményezi az Ötv. 1990. évi LXV. törvény 92/A.§ szerint.

Összefoglalva a rendelet tervezés előtti intézkedések folyamatát Előkészítés - Koncepció elfogadása (előző év) Egyeztetés (intézményekkel, kisebbségi önkormányzatokkal, érdekképviseletekkel….. ), Véleményezés (SzMSz-ben rögzített bizottságok szerint, írásba kell foglalni), Előterjesztés. A Rendelet tervezetet a jegyző készíti el, az ő felelőssége, majd a Polgármester írásban terjeszti a Képviselő Testület elé 2011. február 15-ig.

IV. rész - Tájékoztatás – Határidők Költségvetés beadása a MÁK felé: 2011. 03.17. Beszámoló beadási határidő: 2011. 03. 10. Aki nem tesz eleget az adott szolgáltatási kötelezettségének, azt Áht. 64/E.§ (1) szerint, a nettó finanszírozás felfüggesztésre kerül!

Tájékoztatás - Határidők Normatíva mutató felmérés, lemondás: 2011. április 30. 2011. július 31. 2011. október 15. Pótigény: 2011. július 31. ÖNHIKI: költségvetési törvény 6. számú melléklete szerint, igénylés: 2011. szeptember 10. 2011. november 5. Útmutató 2011. február 28-ig készül el!

Aktuális Határidők 2011. január 20. Költségvetési jelentés 2011. február 15. Mérlegjelentés Változás 2011-ben! 2011.01.31. Adatszolgáltatás a helyi adókról, 2011. január 01-i állapot szerint, az ÖNEGM rendszerben kell rögzíteni. Jelszót szükség esetén az államháztartási irodán lehet kérni!

Egyéb Információk Az Áht. 64./D. § (12) bekezdés szerint, a helyi önkormányzat kérelme alapján, az év végi elszámolásban, vagy a a felülvizsgálat során megállapított visszafizetési kötelezettségére részletfizetést engedélyezhet a Kincstár Elnöke. A szükséges nyomtatványok a MÁK honlapjáról letölthetők.

Önkormányzati intézmények év közben történő átadása helyi önkormányzaton kívüli szervezetnek: Kérelmet kell beadni az átadás-átvételt megelőző hónap 5-ig, Igazgatósághoz kell benyújtani. Határidő mulasztása jogvesztő! A csatolandó dokumentumok körét, az Áht. 62§.(1) tartalmazza.

Fontos! Mind a tervezésnél, mind az elszámolás fontosnak tartjuk, a jogszabályok folyamatos figyelemmel kísérését és azok megfelelő alkalmazását, Folyamatosan segítő szándékkal állunk az önkormányzatok rendelkezésére, Kérdéseket, észrevételeket erre az e.mail címre várjuk: ahi.sza@allamkincstar.gov.hu

Végezetül Köszönöm a figyelmet, további jó munkát kívánok! Kovács Lajosné Államháztartási irodavezető