Készítette: Áchim Renáta Katona Erika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapest Áfa  A legtöbbször ellenőrzött adónem, a legnagyobb adóbevételt adja – Közvetett, többfázisú  SZÁMLAELLENŐRZÉS  Adószám érvényessége,
Advertisements

Adózási alapismeretek 2
Az ún. tételes Áfa-bevallás bevezetése január 1-jétől [2012. évi LXIX. tv. módosította a évi CLVI. törvényt, amely következtében az Art. 31/B.
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Fémkereskedelem szabályozása
Pénzügyi jog A jövedéki adó.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
Mottó: „Eljön-e a világvége?!” Előadók: Bartos Gyula Borsányi-Bognár Levente.
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
Készítette: Matukovics Gábor,1 Honlap:
Szja célja adókötelezettség jellemzői hatály illetőség teljes körű és korlátozott adókötelezettség adókötelezettség keletkezése belföldi illetőségűek.
Általános forgalmi adó
Az egyszerűsített vállalkozói adóról szóló évi XLIII. törvény
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
e-jövedék konferencia
HOGYAN FOKOZHATÓ AZ ELŐÍRÁSOK BETARTATÁSA? PUSZTA JÁNOS ALEZREDES VÁMIGAZGATÓ-HELYETTES.
Jövedéki Igazgatóság Excise Directorate e-jövedék konferencia A KÉV rendszer előnyei előadó:
VPOP Jövedéki Igazgatóság
1 Általános forgalmi adó január 01-től módosul a belföldön nem letelepedett adóalanyok adó-visszatéríttetésére vonatkozó eljárásának rendje (a.
Boros Sándor pénzügyőr százados osztályvezető
Az illetékekről szóló évi XCIII. törvény változásai
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Áfa Várható változások 2012  Közhatalmi tevékenység fogalma  ig: feltétel az, hogy a tevékenység során az államigazgatási jogkörben.
15. TÉTEL Egy vendége számlát kér Öntől
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Szarvasné Vadászi Csilla
Bevezető a könyvvizsgáló-jelöltek részére december 04.
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
Szabadforgalomba bocsátott jövedéki termékekre vonatkozó normatívák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2010. évi XCIV. törvény az egyes ágazatokat terhelő különadóról.
TÁJÉKOZTATÓ A KENŐOLAJOKKAL ÉS KENŐANYAGOKKAL KAPCSOLATBAN
Az áfa-törvény jövő évi változásai
Őstermelők adózása - SZJA - Kompenzációs felár - TB
Álláskeresőként történő nyilvántartás
K OVÁCS ANDRÁS, Ph D. E GYETEMI ADJUNKTUS S ELYE J ÁNOS E GYETEM november 25. IX. MRTT Vándorgyűlés, Révkomárom Selye János Egyetem Gazdaságtudományi.
Budapesti Ügyvédi Kamara
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Általános forgalmi adó 2009.
Közösségi ügyletek és számlakorrekciók NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóság Jogi, Tájékoztatási és Törvényességi Főosztály Tájékoztatási.
NAV TOLNA MEGYEI VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRI IGAZGATÓSÁGA Szekszárd, Damjanich u. 50. Jövedéki adóról és a jövedéki termékek forgalmazásának különös.
Láncügyletek áfa kezelése szeptember 19.. Láncügylet Definíció: ugyanazon termék több alkalommal történő továbbértékesítése oly módon, hogy a termék.
(Horányi Márton) Lényegi változás nincs, pontosítások, értelmezések.
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.) ELTE ÁJK 2015 Darák Péter.
1002/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS A VÁMRAKTÁROZÁS EGYSÉGES ELJÁRÁSI RENDJÉRŐL.
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
1001/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS AZ ÁFA ADÓRAKTÁROZÁSI ELJÁRÁS RENDJÉRŐL VÁM- ÉS PÉNZÜGYŐRSÉG ORSZÁGOS PARANCSNOKSÁGA 1095 Budapest, Mester u. 7.; Tel.:
Társasági adó 2011, évi változások  Adókulcsváltozás 10% 500 M Ft-ig 19% 500 M Ft felett  Megszűnik a külföldi szervezet társasági adó-kötelezettsége.
E – Ügyintéző Bt. Küldetésünk: - Környezetvédelmi termékdíj és jövedéki szaktanácsadás, szakértés és ügyintézés.
Ö kológiai termékek jelölése Juhász Ágnes NÉBIH ÉTbI Élelmiszer-forgalmazás Felügyeleti Osztály
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Termékdíj Zsófi és Chubby. Termékdíj törvény évi LVI. törvény  10/1995. (IX.28) KTM rendelet általánosságban fogalmazza meg a kötelezettségeket.
Jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény változásai a jövedéki engedélyes kereskedelemben, és jövedéki kiskereskedelmben Berta János őrnagy Főosztályvezető.
Jövedéki adó évi CXXVII. Tv.
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII. törvény
Az első házasok kedvezménye
Az új jövedéki szabályozás szankciórendszere
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Jövedéki adó (1.), ökoadók (2.)
A jövedéki adóról szóló évi LXVIII
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
A vendéglátó ipari tevékenység tükrében
Előadás másolata:

Készítette: Áchim Renáta Katona Erika Jövedéki adózás Készítette: Áchim Renáta Katona Erika

Jövedéki termék a) amelyet adómentesen szereztek be, csak az adómentesség alapjául szolgáló célra használható fel b) amelyre adó-visszaigénylést (adólevonást) érvényesítettek, csak olyan célra használható fel, amely után e törvény rendelkezései szerint e jog érvényesíthető.

Jövedéki adó elvei Költségvetési bevételszerzési cél (magas adótartalom) Adóköteles jövedéki termék kizárólag adóraktárban állítható elő Belföldre behozott, nem adózott jövedéki termék csak adóraktárba kerülhet Szabad forgalomban csak olyan termék szerezhető be, amely után az adót megfizették

Területi hatály A törvény rendelkezéseit a Magyar Köztársaság területén (továbbiakban belföld) kell alkalmazni. A belföld fogalmába beletartozik a vámszabad- és a tranzitterület is.

Tárgyi hatály Jövedéki termékek: a) az ásványolaj,  A törvény rendelkezéseit a jövedéki termékek után fizetendő adóra, a dohánygyártmányok általános forgalmi adójára, a jövedéki termékek előállítására és forgalmazására, továbbá a jövedéki ügyekre kell alkalmazni. Jövedéki termékek: a) az ásványolaj, b) az alkoholtermék, c) a sör, d) a bor, e) a pezsgő, f) a köztes alkoholtermék, g) a dohánygyártmány. Az adókból származó bevétel a központi költségvetést illeti meg.

Személyi hatály A törvény rendelkezéseit a) a jövedéki terméket és az annak előállítására alkalmas, e törvényben meghatározott terméket előállító, raktározó, tároló, szállító, forgalmazó, külföldről beszerző (beszállító), külföldre értékesítő, illetve egyéb módon birtokoló jogi személyre, jogi személyiség nélküli egyéb szervezetre és természetes személyre, valamint b) a jövedéki termék adóztatásával, forgalmazásával összefüggő felügyeleti, ellenőrzési és más hatósági feladatokat ellátó szervezetekre kell alkalmazni.  

Hatáskör, illetékesség Jövedéki ügyben a vámhatóság jár el. Az Európai Unió adóügyi együttműködési szabályainak jövedéki adóval kapcsolatos alkalmazása tekintetében a vámhatóság kormány által kijelölt szerve jár el. Helyszíni ellenőrzés keretében a jövedéki terméket forgalmazóknál az adóhatóság köteles jövedéki ellenőrzést is lefolytatni, az adófelfüggesztés alatt álló jövedéki termékek forgalmazásának ellenőrzése kivételével. Halaszthatatlan ellenőrzési és eljárási cselekményeket a hatáskörrel rendelkező szerv az illetékességi területén kívül is végezhet, amelyről haladéktalanul tájékoztatja az illetékességgel rendelkezőt.

Adómentes jövedéki termék Adómentes a törvénnyel vagy kormányrendelettel kihirdetett vagy a Magyar Közlönyben közzétett nemzetközi szerződés kötelező rendelkezése alapján vámmentesen behozható jövedéki termék, továbbá a diplomáciai és konzuli képviseletek, valamint az ezekkel egy tekintet alá eső nemzetközi szervezetek és azok tagjai számára harmadik országból vámmentesen behozott jövedéki termék.

Sajátos jogintézmények Adófelfüggesztés: adómegállapítás és az adófizetés halasztása (adóraktári engedély megszűntét követő 30. napig) Adóraktár: ahol vámhatósági engedély birtokában a termék előállítható vagy adózatlanul tárolható

Adóraktári engedély Adóraktár kizárólag a vámhatóság által kiadott érvényes engedéllyel, adóraktári engedéllyel működtethető. Jövedéki termék a) kizárólag olyan adóraktárban állítható elő melynek működtetője e termék előállítására vonatkozó adóraktári engedéllyel rendelkezik; b) importálás esetén az adó megfizetése nélkül csak adóraktárba tárolható be, és ott tárolható, raktározható; c) betárolás esetén az adó megfizetése nélkül csak adóraktárban tárolható, raktározható.

Az adóraktári engedély iránti kérelem tartalma a) a tevékenység és a jövedéki termék megjelölését; b) jövedéki termék mennyiségét c) a kérelmező nevét, megjelölését d) a nyilvántartási és bizonylati rend bemutatását; e) az adóraktár címét, helyrajzi számát, helyszínrajzát és berendezésének, valamint a technológiának a leírását; f) a termékkísérő okmány aláírására jogosultak körét; g) a kérelmező nyilatkozatát - a felajánlott jövedéki biztosíték összegéről és teljesítésének módjáról; - vállalja az engedély kiadását követő évtől a mérleghitelesítési kötelezettséget; - a közvetlen számítógépes kapcsolati rendszer kialakításáról

Jövedéki biztosíték Az adófelfüggesztéssel belföldön történő szállítással és az adófizetési kötelezettség teljesítésével járó adókockázatra az adóraktár engedélyesének jövedéki biztosítékot kell nyújtania.

Adóraktári engedély megszűnése Az adóraktári engedély megszűnik, ha a) az adóraktár természetes személy engedélyese meghal b) a jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet jogutód nélkül megszűnik c) az engedélyt visszaadják d) az engedélyt a vámhatóság visszavonja.

Megfizetett adó visszaigénylése A megfizetett adó visszaigénylésére jogosult az adóraktár engedélyese az importáló az exportáló az a személy, aki adómentes felhasználótól adóval növelt áron beszerzett jövedéki terméket adómentes célra használt fel

Ki nem igényelheti vissza? Közösség területére delegált diplomáciai és konzuli képviselet tagja, és a nemzetközi szervezet tisztviselője, ha magyar állampolgár vagy állandó magyarországi tartózkodásra jogosult személy. Nemzetközi szervezet tisztviselője: nemzetközi szerződésben meghatározottak szerint az adók alóli mentesség személyében megillet, feltéve, hogy az illetőt a fogadó állam arra jogosított hatósága ilyen minőségében elismeri.

Vámhatósági felügyelet A vámhatóság felügyelete alatt végezhető a jövedéki termék előállítása, az adózatlan jövedéki termék raktározása, adófelfüggesztés alatt történő szállítása, az adómentesen beszerzett jövedéki termék felhasználása, az adóraktári engedély megszűnése után az adóraktár engedélyesének az adómentesen felhasználó jövedéki termékkel kapcsolatos tevékenysége, a készleten maradt jövedéki termék utáni adófizetési kötelezettség rendezéséig. A hatósági felügyelet gyakorolható folyamatos jelenléttel és vizsgálattal vagy helyszíni, eseti vizsgálattal.

Jövedéki termékek Ásványolaj Alkoholtermékek Sör Bor Pezsgő Köztes alkoholtermékek Dohánytermékek

1. Ásványolajok Adóalap, adómérték Az adó alapja: az ásványolaj mennyisége, az adómértéknél megjelölt mennyiségi egységben mérve. Ha az adómértéknél megadott mennyiségi egység liter, akkor azt +15 Co - ra átszámított térfogaton kell megállapítani.

Adó mértéke ólmozatlan benzinre 108 300 Ft/ezer liter, petróleumra 111 800 Ft/ ezer liter, tüzelő-, fűtőanyag célú gázolajra 85 000 Ft/ezer liter, üzemanyag célú gázolajra 88 900 Ft/ezer liter

Ásványolaj-adóraktári engedély Kőolaj-finomítóra Finomítói ásványolajraktárra Cseppfolyósítottgáz-töltőre Sűrítettgáz-töltőre Ásványolaj-tárolóra Terméktávvezetékre Bioüzemanyag-adóraktárra Ásványolaj-regeneráló üzemre Egyébásványolaj-gyártó adóraktárra Kísérleti előállítást végző üzemre

2. Alkoholtermékek Adóalap, adómérték Az adó alapja az alkoholtermék 100 térfogat-százalékos etil-alkohol- (a továbbiakban: tiszta szesz) tartalommal hektoliterben meghatározott, 20 Co - on mért mennyisége. Az adó mértéke 236 000 forint.

Alkoholtermék-adóraktári engedély Szeszüzemre Szeszfőzdére Italgyárra Szeszpalackozóra Üzemi szeszraktárra Etanolüzemre Alkoholtároló adóraktárra Kijelölt alkoholraktárra Alkoholregeneráló és –denaturáló üzemre Egyéb alkoholtermék – adóraktárra adható

Zárjegy A zárjegy az alkoholtermék palackjára vagy legkisebb fogyasztói csomagolási egységére felhelyezett bélyeg, amely igazolja, hogy a termék adóraktárban került előállításra (palackozásra), és onnan került kiszállításra, továbbá hogy a harmadik országból, illetve tagállamból a közösségi vámjog, illetve e törvény rendelkezései szerint került behozatalra.

Zárjegy Az alkoholtermék zárjegye darabonként 800 forint, amelyet arra a zárjegyre kell megfizetni, amellyel az adóraktár engedélyese, a bejegyzett/nem bejegyzett kereskedő, a közösségi kereskedelmi tevékenységet folytató kereskedő és az importáló nem tud elszámolni.

3. Sör Adóalap, adómérték Az adó alapja: a sör mennyisége, hektoliterben és Balling- (Plató-) fokban mérve. Balling (Plató-) fok alatt a sörlé 20 Co - on mért szárazanyagtartalmát kell érteni, tömegszázalékban kifejezve. Az adó hektoliterre vetítve Balling- (Plató-) fokonként 540 forint.

Sör-adóraktári engedély sörfőzdére sörgyárra sörpalackozóra üzemi sörraktárra a sörtároló adóraktárra adható.

4. Bor Adóalap, adómérték Az adó alapja: a bor mennyisége, hektoliterben mérve. Az adó mértéke: hektoliterenként a szőlőborra 0 forint, az egyéb borra 8000 forint.

Bor-adóraktári engedély egyéb borászati üzemre egyéb bor-palackozóra üzemi egyéb bor-raktárra egyéb bor-tároló adóraktárra adható.

Egyszerűsített adóraktári engedély Egyszerűsített adóraktári engedélyre jogosult az a személy, aki szőlőbort állít elő, palackoz (kiszerel), tárol, raktároz. A kérelmező akkor kaphat egyszerűsített adóraktári engedélyt, ha nyilatkozik arról, hogy a vámhatóságnál és az adóhatóságnál nincs vám- vagy adótartozása, illetve amennyiben tartozása áll fenn, arra részletfizetést vagy fizetési halasztást engedélyeztek, egyéb köztartozása sem áll fenn, rendelkezik a tevékenysége folytatásához külön jogszabály(ok)ban előírt engedéllyel.

5. Pezsgő Adóalap, adómérték Az adó alapja a pezsgő mennyisége, hektoliterben mérve. Az adó mértéke hektoliterenként 12 200 forint.

Pezsgő-adóraktári engedély pezsgőüzemre pezsgőpalackozóra üzemi pezsgőraktárra pezsgőtároló adóraktárra adható

6. Köztes alkoholtermékek a habzó köztes alkoholtermék a nem habzó köztes alkoholtermék Habzó köztes alkoholtermék alatt a nem dróttal vagy szalaggal rögzített, nem gomba formájú dugóval lezárt, 20 Co - on oldott állapotban jelen lévő, szén-dioxid által előidézett 3 bar vagy annál nagyobb túlnyomású olyan italt kell érteni, amely tényleges alkoholtartalma 1,2 térfogatszázaléknál több, de legfeljebb 22 térfogatszázalék. Nem habzó köztes alkoholtermék alatt azon terméket kell érteni, amely tényleges alkoholtartalma 1,2 térfogatszázaléknál több, de legfeljebb 22 térfogatszázalék.

Adóalap, adómérték Köztes alkoholtermék-adóraktár Az adó alapja: a köztes alkoholtermék mennyisége, hektoliterben mérve. Az adó mértéke: hektoliterenként 18 800 forint. Köztes alkoholtermék-adóraktár Pezsgő adóraktárra vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni.

7. Dohánytermék a dohányrúd, amely meglévő állapotában dohányzásra alkalmas, a dohányrúd, amely teljes egészében természetes dohányból készült, a dohányrúd természetes dohányból készült borítékkal, a dohányrúd kocsányozott kevert töltettel és a szivar szokásos színével megegyező külső borítékkal, amely teljesen befedi a terméket, beleértve a filtert is, amennyiben van, kivéve a szopókával ellátott terméket, olyan, további ipari feldolgozás nélkül dohányzásra alkalmas kész dohányvágat, amelyben a dohányrészecskék tömegének több mint 25 százaléka kisebb mint 1 milliméter szélességűre vágott, az előző pont alá nem tartozó, további ipari feldolgozás nélkül dohányzásra alkalmas kész dohányvágat

Adóalap, adómérték Az adó alapja a százalékos adómérték esetében a kiskereskedelmi eladási ár, a tételes adómérték esetében ezer darab.   Az adó mértéke a cigarettára 7600 forint ezer darabonként és a kiskereskedelmi eladási ár 28 százaléka, de legalább 13 965 forint/ezer darab; a szivarra, a szivarkára a kiskereskedelmi eladási ár 28,5 százaléka; a finomra vágott fogyasztási dohányra a kiskereskedelmi eladási ár 52 százaléka, de legalább 4610 forint/kilogramm; az egyéb fogyasztási dohányra a kiskereskedelmi eladási ár 32,5 százaléka, de legalább 4610 forint/kilogramm.

Dohánytermék-adóraktári engedély dohányüzemre dohánygyárra üzemi dohánygyártmány-raktárra dohánytároló adóraktárra adható

Vámhatóság, adóhatóság A vámhatóság és az adóhatóság a jövedéki szabályok megtartásának ellenőrzése érdekében a) a kereskedő üzlethelyiségének, a kereskedelmi raktárának, az üzemanyagtöltő állomásnak, a kiskereskedelmi tároló telepnek az árukészletét ellenőrizheti, abból szakértői vizsgálat céljára mintát vehet, külön vezetett nyilvántartásokat, az üzleti könyveket vizsgálhatja, az árukészlet mennyiségét, eredét, adózott vagy adózatlan voltát megállapíthatja; b) ellenőrizheti, hogy a nem jövedéki engedélyes kereskedő az előírt számlaadásra vonatkozó kötelezettségének eleget tesz-e, a dohánygyártmányok adójegyén feltüntetett ártól eltérő árat érvényesít-e; c) ellenőrizheti az egyéb kötelezettségek megtartását.

Jogkövetkezmények 1. Adóbírság Az adóbírság mértéke: a jövedéki termékkel kapcsolatos adóhiány 100%-a. Az adómentes célra beszerzett jövedéki termék nem adómentes célra történő, a keletkezett adófizetési kötelezettség bevallása nélküli felhasználása, továbbá az olyan jövedéki termék esetében, amelyre az adót jogellenesen visszaigényelték vagy amelyre jogellenesen adólevonást érvényesítettek, a jövedéki termék mennyisége után a termék adómértékével számított adónak megfelelő adóbírságot kell megállapítani. Ha az adóhiányt adóraktárban előállított olyan jövedéki termékre állapították meg, amelynek előállítására az adóraktár engedélyese nem volt jogosult, az adóbírság a jövedéki termékkel kapcsolatos adóhiány 200%-a.

Jogkövetkezmények 2. Mulasztási bírság Természetes személy 300 ezer forintig, gazdálkodó szervezet 600 ezer forintig terjedő mulasztási bírsággal sújtható, ha nyilvántartást nem vezet, nyilvántartás-vezetési kötelezettségét valótlan adattartalommal vagy hiányosan teljesíti, vagy abban az adatokat az előírásoktól eltérően vagy eltérő rendszerességgel rögzíti, nyilvántartás havi zárását, összesítését, annak a vámhatósághoz történő benyújtását késedelmesen vagy nem teljesíti.

Jogkövetkezmény 3. Jövedéki bírság A természetes személy, amennyiben jövedéki terméket adóraktáron kívül állít elő, illetve olyan jövedéki terméket birtokol, szállít, értékesít, használ fel, amelyet nem adóraktárban állítottak elő vagy amelyet nem vámkezeltek, a jövedéki termék mennyisége után jövedéki bírságot fizet. A jövedéki bírság alapja az adózás alól elvont termék mennyisége és a bírság megállapításakor hatályos adómérték alapján számított adó, illetve a szőlőbor esetében az  adózás alól elvont termék literben mért mennyisége és 30 forint szorzataként meghatározott összeg. A jövedéki bírság mértéke a bírságalap kétszerese, de legalább 30 ezer forint.

Lefoglalás A vámhatóság az adózás alól elvont jövedéki terméket, a jogosulatlanul előállított cukorcefrét és abból előállított terméket, külön jogszabályban meghatározott eljárástól eltérően előállított vagy kezelt bort, borászati mellékterméket, a hamis, hamisított vagy jogtalanul megszerzett zárjegyet, adójegyet, hivatalos zárat, a jogosulatlanul előállított vagy birtokolt desztillálóberendezést, a dohánygyártmány előállítására alkalmas gépet és egyéb eszközt, a termékek, a zárjegy előállítására használt eszközt, a termékek, a zárjegy felhasználására, tárolására és szállítására használt eszközt lefoglalhatja. A vámhatóság lefoglalhat bármely dolgot - az élő állat kivételével -, amelyre az eljárásban mint tárgyi bizonyítási eszközre szükség van.

Köszönjük a figyelmet!