A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Általános áruismeret Termékfelelősség
Advertisements

Értékelemzés Készitette: Bary Gábor Kecskés Dóra Misetics Julianna Perjési Orsolya.
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
A Kormány intézkedései és tervei
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Stratégiai tervezés, cél és küldetés, üzleti modell
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
Giovanni pizzéria és söröző
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.:
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Fogalma, összefüggések
Értékesítési csatornák
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Interdiszciplináris ellátási lánc- versenyképes vállalat
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Benchmarking.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
III. A logisztika jövője
Nyíregyházi Főiskola március 6. Dr. Kokovay Ágnes Kompetenciaalapú képzés és a távoktatás.
Versenytársból partner
R. S. Kaplan, R. Cooper Költség és hatás Készítette: Kele Katalin Május 15.
Az ABC modellezés elve A B C m o d e l l K i é r t é k e l é s
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Vállalkozások. A vállalat: olyan szervezeti egység, amely a piac más szerepl ő it ő l elkülönülten gazdálkodik, ezekhez piaci kapcsolatok f ű zik, megteremti.
BCG mátrix A BCG mátrix a vállalat stratégiai helyzetét két dimenzióban elemzi és értékeli: (relatív piaci részesedés és piaci növekedési ütem).
Önkormányzatok turisztikai feladatai
1 A T- NAPOS UTALÁS GAZDASÁGI HATÁSAI Kovács Levente KDB Bank Zrt., vez.ig.h. Budapest február 8. „InterGIRO2- Napon belüli elszámolás” Magyar Közgazdasági.
Árelőrejelzés a liberalizált magyar háztartási piacon
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Alberti Rita Apró Zoltán Balogh Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Honnan származik a pozitív nettó jelenérték? Richard A. Brealey Stewart C. Myers MODERN VÁLLALATI PÉNZÜGYEK Panem, fejezet McGraw Hill/Irwin Copyright.
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
Megállapításunk célja:  biztosítani a termelés megszervezését és hozzáigazítását a kereslethez, különösen a minőség és a mennyiség tekintetében;  Ösztönözni.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Termék & Márka Kopcsay László.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az értékkategóriák.
Ételkészítő technológiák
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
az Akasztói Szikiponty
PÉCS FEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA A VÁLLALKOZÓI SZFÉRA SZEMSZÖGÉBŐL
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK
8. tétel.
A foglalkoztatáspolitika és egyéb politikák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
ZBB és folyamatköltség-számítás
ZBB és folyamatköltség-számítás
Előadás másolata:

A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat Pécs, 2010

Amerikai magánegyetem 200.000 lakosú városban (izolált a várostól) A kampusz jól koncentrált település: (minden sétatávolságra) Könyvesbolt Fodrászat Bank 3 étkezésre alkalmas hely

BSB Kft. Az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős szervezet KÁVÉHÁZ: Reggeli, ebéd, vacsora MENZA: Büfé rendszerű (igényesebb szolgáltatás) GRILLEZŐ

Felmérés A hallgatók nem elégedettek a BSB szolgáltatásaival OKAI: Nem megfelelő ételválaszték A menzák szolgáltatási ideje és gyorsasága A hallgatók 84%-a rendelkezik autóval A hallgatók 62%-ának van hűtőszekrénye vagy mikrohullámú sütője Gyakran rendelnek ételeket a városból

PIZZÁVAL BŐVÍTIK A TERMÉKKÍNÁLATOT A meglévő munkaállomány továbbképzése Házhozszállítás (kerékpárral) Telefonos rendelés A kereslet nőtt  újabb bővítés Nem elégséges a pizza készítő kapacitás Nőttek a kiszállítási idők Csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés

A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet: Megnövekedett az olyan pizzavariációk iránti igény, melyek nem szerepelnek a menüben Pizza specialitások

Új diákcentrum az egyetem területén Helyet biztosít egy új menzaudvarnak is Dunkin’ Donut Taco Bell Pizza Hut Más típusú ételkínálat + gyorsétkeztetés  növekszik a verseny !!!

A TERMÉK ÉLETÚTJA: Termék/ szolgáltatás tervezés / fejlesztés Piaci bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás A különböző szakaszokban más és más stratégiát kell követni !!!

1. Termékfejlesztés: Felmérés: Gyakorisága és minősége szoros összefüggésben van a vállalakozás eredményességével A fogyasztói ízlés, igény változásának követése  Felmérés: A valós fogyasztói igények és a piaci trendek alakulását vizsgálta A hallgatók nem elégedettek a szolgáltatásokkal  Pizzával bővítik a grillező termékkínálatát

2. Piaci bevezetés: Fogyasztói felmérések: Ekkor találkoznak a fogyasztók tömegesen először a termékkel Kiderül, hogy valóban a piaci igényeket fejezi-e ki a termék  Fogyasztói felmérések:  A fogyasztók különösen elégedettek a gyors szolgáltatással és az ésszerűen alacsony árral

3. Növekedés: Emelkedett a forgalom és a nyereség A mennyiségi növekedés minőségi változásokat igényel a vállalatvezetési kultúrában Olyan operatív folyamatot kell kialakítani, amely kezelni tudja a növekvő igényt

4. Érettség A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet Növekszik a volumen, csökkenni kezd a profit Cél: a termelékenység növelése, a ktg-ek csökkentése A folyamatos fejlesztésen van a hangsúly Termékdifferenciáció Előtérbe kerülnek az egyéniesített megoldások  Egyre népszerűbb a csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet

5. Hanyatlás: Befejeződik a termék életútja Csökken a profit és a forgalom volumene Az árcsökkentés a legegyszerűbb versenyeszköz Jelentős költségmegtakarítást kell elérni fennmaradás feltétele

Versenyképesség és versenyelőny Versenyelőny birtoklása valamilyen területen versenyképességet jelent, amelynek legáltalánosabb dimenziói: 1. Költség 2. Minőség 3. Idő 4. Flexibilitás

1. A BSB-nek van-e versenyelőnye?  hiszen a BSB az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős egyetlen szervezet

2. Kezdetben Török hogy versenyzett a külsőkkel 2. Kezdetben Török hogy versenyzett a külsőkkel?? Mire helyezte versenyelőnyét? A kampuszon belül csak a BSB nyújt menzai szolgáltatásokat, de ez már a versenytársak kampuszon való megjelenése előtt sem volt elég  a hallgatók által fogyasztott ételek jelentős részét nem a BSB egységeiben vásárolták Felmérte a fogyasztói igényeket, és az eredményekre válaszolva alakították ki a pizzázót

3. A menza udvar megjelenésével mire kell helyezni a versenyelőnyét? Új menzaudvar megjelenése: (Dunkin’ Donut, Taco Bell, Pizza Hut)  más típusú ételkínálat és a gyorsétkeztetés miatt növekszik a verseny !!! Követni kell a fogyasztói igényeket Azzal kell versenyezni, amiben BSB Kft. jobb, mint a leendő vetélytársai (ár?, idő?, flexibilitás?) Házhozszállítás

4. Ha megváltoztatná a verseny-prioritásokat, milyen hatással lesz ez a termelési folyamatra?? A változtatás szükséges: Kiindulva a tapasztalatokból Proaktív szemléletmód Versenyprioritás: HÁZHOZSZÁLLÍTÁS  Termelési folyamat átalakítása A pizzakészítő kapacitás növelése

5. Miként alakítaná ki új termelési versenystratégiáját? A kiszállítást hangsúlyozzuk kiszállítási idő csökkentése A termékkínálat kibővítése új pizzavariációkkal a Pizza Hut kínálatából kiindulva kialakítani azt (direkt konfrontáció kerülése) Csoportos kedvezmények