Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.: 1.0. 2007.03.29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.: 1.0. 2007.03.29."— Előadás másolata:

1 Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.: 1.0. 2007.03.29.

2 Aktivitási terv Feladat: cég éves aktivitási tervének elkészítése Felelős: Határidő:

3 Értékesítési terv Feladat: az aktivitási terv alapján az éves terv elkészítése Felelős: Határidő:

4 Értékesítési csatorna menedzsment Feladat: az értékesítési csatorna menedzsment struktúrájának kialakítása Felelős: Határidő:

5 Direkt értékesítés – B2B ügyfelek Definíció: a cég alkalmazásában álló értékesítők által végzett tevékenység Jellemzők:  Magas kategóriájú (B2B) ügyfelek felé  Nagy fajlagos értéket, volument képviselő termékek  Rendkívül magas költségű csatorna (kiemelt fizetés és juttatási rendszer)

6 Direkt értékesítés – Lakossági ügyfélkör (B2C) Csatornák – proaktív  Értékesítési menedzser Jellemzők:  Viszonylag ritka alkalmazás  Bonyolult vagy nagy fajlagos értéket képviselő szolgáltatások, termékek esetén  Kampányszerű tevékenység esetén  VIP ügyfélkezelésben  Magas költség, amely megosztott lehet alternatív tevékenység esetén

7 Direkt értékesítés – SME vagy SOHO ügyfélkör Csatornák  Értékesítési menedzser  Shop Jellemzők:  Kisebb mértékű alkalmazás  Bonyolult vagy nagy fajlagos értéket képviselő szolgáltatások, termékek esetén  Kampányszerű tevékenység esetén  Koncentrált elhelyezkedés esetén

8 Direkt értékesítés – Lakossági ügyfélkör (B2C) Csatornák - reaktív  Ügyfélszolgálat / shop Jellemzők:  Nagy értékesítési terv volumen esetén  Folytonos szolgáltatás esetén  Érett szolgáltatás korban elsősorban nagyvárosokban  Magas költségigény  Érett szolgáltatás korban indirekt megoldás alkalmazása a jellemző

9 Indirekt csatorna menedzsment – lakossági / SOHO ügyfélkör Csatornák – proaktív / reaktív  Call center Jellemzők:  Felfutó tevékenység szakaszban  Menü rendszerű ügykezelés  Erőteljes információs háttér (CRM), meghatározott ügyfélkapcsolati forgatókönyvek (gyorsan tanulható rendszerek)  SOHO ügyfelekre nagyobb mértékű megszemélyesítés  Ügyfélszolgálati tevékenység átadása is  Meghatározott, fejlődő termék portfolió

10 Indirekt csatorna menedzsment – lakossági ügyfélkör (B2C) Csatornák proaktív (erőteljesen)  Agent (door to door) (ügynök) Jellemzők:  Kampányszerű alkalmazás  Nincs fix költség  „Tarolás” jellegű piaci fellépés (utógondozást igényel – customer care)  Koncentrált piaci alkalmazás  Rendkívül egyszerű termékmegoldás és szűk portfolió

11 Indirekt csatorna menedzsment – lakossági/ SOHO ügyfélkör Csatornák  Shop Jellemzők:  Kisebb-nagyobb mértékű franchise  Nagy penetráció biztosítása  Éles verseny  Egyre magasabb minőség megkövetelése  Meghatározott termékportfolió átadása

12 Indirekt csatorna menedzsment – lakossági / SOHO ügyfélkör Csatornák  Call center Jellemzők:  Outsource-olt tevékenység  Menü rendszerű ügykezelés  Erőteljes információs háttér (CRM), meghatározott ügyfélkapcsolati forgatókönyvek  SOHO ügyfelekre nagyobb mértékű megszemélyesítés  Ügyfélszolgálati tevékenység átadása is  Meghatározott termék portfolió

13 Értékesítés és Ügyfélkezelés Customer care Retention management Customer life time management (customer lifetime value) Churn management

14 Értékesítés és Kommunikáció


Letölteni ppt "Értékesítés menedzsment Susányi Tamás V.: 1.0. 2007.03.29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések