Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Matematika kompetencia
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Angol nyelvi kompetencia
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A pedagógiai program Érd,
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Dorothy Law Holte Egy élet a kezedben.....
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
DARUS a gyermekekért.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Előadás másolata:

Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni. …Ha a gyerekek toleráns légkörben élnek, megtanulnak türelmesnek lenni. Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni. Ha a gyerekek dicsérve élnek, megtanulják megbecsülve érezni magukat. Ha a gyerekek méltányosságban élnek, megtanulják az igazságot. Ha a gyerekek biztonságban érzik magukat, megtanulnak hittel élni. Ha a gyerekek megerősítve élnek, megtanulják magukat szeretni. Ha a gyerekek elfogadva és barátságban élnek, megtanulják a szeretetet a világban. (Dorothy Law Holte)

Közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. tv. 8. § Közoktatásról szóló törvény 121. § (1) bek. 34. pontja Közoktatásról szóló törvény 133. § (1) bek. 2003. évi LXI. törvény 2006. évi LXXI. törvénymódosítás Átmeneti szabályok: Közoktatási törvény 17. § (8) bek. Közoktatási törvény 128. § (20) bek

A hazai és nemzetközi felmérések eredményei Gyakorlati tapasztalatok alapján

olvasáskészség(olvasástechnika) íráskészség elemi számolási készség

Azok a tudások és képességek, amelyek birtoklása alkalmassá teheti az állampolgárt egyrészt a gyors és hatékony alkalmazkodásra a változásokkal átszőtt, modern világhoz, másrészt aktív szerepvállalásra e változások irányának és tartalmának a befolyásolásához. A kulcskompetenciák azok a kompetenciák, amelyekre minden egyénnek szüksége van személyes boldogulásához és fejlődéséhez, az aktív állampolgári léthez, a társadalmi beilleszkedéshez és a munkához.

anyanyelvi kommunikáció idegen nyelvi kommunikáció matematikai kompetencia természettudatos kompetencia a hatékony, önálló tanulás szociális kompetencia esztétikai kompetencia

Kötelező órák:  Magyar nyelv és irodalom 1 óra Dráma és tánc (magyarhoz) 0,5 óra Történelem 0,5 óra Hon- és népismeret (történelemhez) 0,5 óra Matematika 1,5 óra Természetismeret (osztályfőnökhöz) 0,5 óra Testnevelés 1 óra   Választható órák: Testnevelés 0,5 óra Rajz (matematikához) 0,5 óra Ének (magyarhoz) 0,5 óra  Összesen: 7 óra

név X.Y. tanuló osztály: 5.a szül. 1997.02.02. vizsgálat ideje 2008.09. 2009.05. területek bemenet kontroll 1 vizuális a, szem-kéz koordináció b, 2 vizuális sorbarendezés c, 3 vizuális differenciálás GY d, 4 alak állandóság NGY e, 5 alak-háttér megkülönbözt. f, 6 Gestalt-látás g, 7 rész-egész viszony tájékozódás a térben 8 térbeli helyzet felism. 9 téri viszony felism. auditív és vizuális észlelés verbális képességek 11-13 szószint 14-15 mondatszint

tájegységek hagyományok zene építési stílusok népviseletek étkezési szokások népi játékok nemzeti kisebbségek népesség településszerkezet  

karácsony farsang pünkösd ünnepi hagyományok éghajlat meteorológia folyók környezetvédelem

családfa családszerkezet ház és lakókörnyezet (háziállatok) nemzedékek együttélése generációk családi ünnepek háztartástan családi költségvetés munkamegosztás a családban higiénés szokások

Az első évre tervezett projektek időtartama hosszú volt, elveszítették érdekességüket. A projektek közötti 2-3 hét kompetencia fejlesztés ismét izgalmassá teszi a következő projekt-időszakot. A projektek figyelem felkeltőbbek a tanulók részére. Kihasználhatják aktivitásukat, kreativitásukat, bevonják a visszahúzódókat, motiváltabbá válnak. A kompetencia fejlesztések óráin a különböző szervezési formákkal lehet érdekessé tenni a foglalkozásokat, mely a hatékonyság alapfeltétele.

Azonban csak folyamatos tanári odaadással, előkészítéssel, motiváltsággal lehet sikeresen működtetni a módszereket, melyhez mindenképpen szemléletváltásra van szükség. Közös gondolkodás, közös munka, közös siker! A tanulói kérdőívek is igazolják, hogy a gyerekek szívesen vesznek részt a projekt napokon: nincs osztályzás, nincs stressz, jól esik nekik is a közös munka az izgalmas, változatos feladatoknak köszönhetően.

A személyiségfejlesztő oktatás akkor lehet eredményes, ha az iskolapedagógiai programja (ezen belül helyi tanterve) teret enged a színes, sokoldalú iskolai életnek, a tanulásnak, a játéknak, a munkának; fejleszti a tanulók önismeretét, együttműködési képességét, akaratát; hozzájárul életmódjuk, szokásaik, értékekkel való azonosulásuk fokozatos kialakításához, megalapozásához.

„ Ember vigyázz, figyeld meg jól világod: ez volt a múlt, emez a vad jelen, - hordozd szívedben. Éld e rossz világot és mindig tudd, hogy mit kell tenned érte, hogy más legyen. „ Radnóti Miklós

Köszönöm a figyelmet, mindenkinek sok sikert kívánok!