Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat"— Előadás másolata:

1 Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat
Komplex Óvoda,Általános iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Szakszolgáltató Központban

2 Így kezdtük el… „ Odafelé az úton végig bíztattuk egymást, hogy nem lesz olyan vészes; nem lesz semmi baj.” „Félve kezdtem neki, nem tudtam hogyan fogok viselkedni velük.” „Nem tudtam mire számítsak, hogyan kell majd kezelni a helyzeteket.” Így kezdtük el… „ Odafelé az úton végig bíztattuk egymást, hogy nem lesz olyan vészes; nem lesz semmi baj.” Félve kezdtem neki, nem tudtam hogyan fogok vislkedni velük.” „Nem tudtam mire számítsak, hogyan kell majd kezelni a helyzeteket.”

3 Aztán egy idő után már másképp gondoltuk…
„Hazafelé azon kaptam magam, hogy nem érzem tehernek, hogy minden héten itt vagyok. Alig várom, hogy elteljen a hétvége és újra jöhessek.”

4 „Nagyon sokat tanultam a mozgássérült gyerekektől!
Úgy érzem jól döntöttem,hogy azt az időt, amíg a Komplex iskolában voltam, a gyerekekre szántam! ” Vámos Fanni

5 „A mozgássérült gyerekek is nagyon aranyosak voltak, rajzoltunk,
festettünk, beszélgettünk és még palacsintát is sütöttünk. Jól éreztük magunkat és jó volt nekik segíteni, jövőre szívesen megismételném.” Jófejű Dóra

6 „Nagyon jól éreztem magam ezekkel gyerekekkel
„Nagyon jól éreztem magam ezekkel gyerekekkel. Sokat játszottunk és tanulni is láttuk őket. Az elején kicsit furcsa volt, de aztán már mindig kérdezték hogy mikor jövünk legközelebb és mi is nagyon vártuk hogy megint menjünk . ” Takács Kriszti

7 „Érdekes volt látni ahogy ezek a gyerekek tanulnak és játszanak
„Érdekes volt látni ahogy ezek a gyerekek tanulnak és játszanak. Szinte nem akartunk elmenni tőlük és mindig nagyon vártuk,hogy mehessünk vissza. Jövőre is szívesen mennék . ” Süle Viki

8 „ Eleinte azt gondoltam, hogy ijesztő lesz az egész helyzet, a szokatlan körülmények, emberek miatt. Mondhatom hogy pozitívan csalódtam a várakozásaimhoz képest. Mindenesetre mostantól máshogy nézek a fogyatékkal élőkre, főleg az autistákra mivel velük töltöttem el ezt a húsz órát. ” Pozsonyi Zsolt

9

10

11 Így jöttünk el… „Most, hogy vége ennek az időszaknak,
mosolyogva gondolok vissza kezdeti félelmeimre. Úgy érzem, hogy még vissza fogok menni vagy hozzájuk vagy másokhoz, de ez egy örök emlék marad nekem.” „Nem úgy érzem mintha segítenék nekik, hanem mintha a barátaim lennének. Jövőre is szívesen megismételném ezt az önkéntes programot.” „Köszönöm a lehetőséget! Úgy gondolom a jövőben is életem része lesz a másokkal való foglalkozás, önkéntesség. Nagyon jól éreztem magam velük.”

12 „Számomra egy meghatározó és felejthetetlen élmény volt
„Számomra egy meghatározó és felejthetetlen élmény volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy próbálják ki ők is, hiszen a mi életünkből csak 2 óra törődés, nekik viszont ezerszer többet jelent.” „Én az autista csoportnál voltam, a gyerekek nagyon aranyosak voltak. Legtöbbjük hamar megnyílt felénk, és onnantól kezdve jöttek mindig oda hozzánk, kérdezték, hogy mikor jövünk legközelebb. Örülök, hogy elvállaltam ezt a feladatot, jó érzés volt velük játszani, segíteni nekik. ” „ Számomra eddig is nyilvánvaló volt, de most már teljesen biztos vagyok benne, hogy azért vagyunk itt a Földön, hogy segítsünk egymáson, legyünk bármilyen fogyatékkal élők, vagy teljesen egészségesek. Figyelnünk kell egymásra, különben mit ér az Élet?!

13

14 A gyerekek így köszönték meg…

15 „Ha a gyerekek kritizálva élnek, megtanulnak megbélyegzettnek lenni.
Az iskola mottója „Ha a gyerekek kritizálva élnek, megtanulnak megbélyegzettnek lenni. Ha a gyerekek ellenségeskedésben élnek, megtanulnak veszekedni. Ha a gyerekek kicsúfolva élnek, megtanulnak szégyenlősnek lenni. Ha a gyerekek megszégyenítve élnek, megtanulják bűnösnek érezni magukat. Ha a gyerekek toleráns légkörben élnek, megtanulnak türelmesnek lenni. Ha a gyerekek bátorítva élnek, megtanulnak bízni. Ha a gyerekek dicsérve élnek, megtanulják megbecsülve érezni magukat. Ha a gyerekek méltányosságban élnek, megtanulnak hittel élni. Ha a gyerekek megerősítve élnek, megtanulják magukat szeretni. Ha a gyerekek elfogadva és barátságban élnek, megtanulják megtalálni a szeretet a világban.” Dorothy Law Holte

16

17 A képek és az idézetek tőlünk származnak:
Jófejű Dóra Rácz Marcell Zombori Zsófia Szűcs Bianka Takács Krisztina Juhász Eszter Pozsonyi Zsolt Piedl Zita Süle Viktória Farkas Júlia Vámos Fanny Szőcs Márton Rendek Anna Wafa Dina

18 A diák összeállításáért köszönet egy 9. a-s diáknak ☺
Takács Krisztinek valamint Varjas Adrinak és Kompár Zsófiának


Letölteni ppt "Önkéntes program a Budapest Kőbányai Önkormányzat"

Hasonló előadás


Google Hirdetések