Az IPR dokumentációjáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az iskolai dokumentumok
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanévnyitó értekezlet
integrációs szaktanácsadó
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Dokumentációs rendszer
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel

Mit tartalmazzanak az intézményi dokumentumok?
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
IGAZGATÓI BESZÁMOLÓ 2006/07 I. FÉLÉV. TARTALMI VÁZLAT AZ ISKOLA STATISZTIKAI MUTATÓI A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRA VALÓ ÁTTÉRÉS TAPASZTALATAI AZ INTEGRÁCIÓS.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Barcsák Marianna - KPSZTI
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
Önértékelési projektterv
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Vezetői célok és feladatok
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Előadás másolata:

Az IPR dokumentációjáról Bedőné Fatér Tímea IPR szaktanácsadó

„A sok papír között ne vesszen el a gyerek” Mi a minimális? Mi az optimális? Intézménytől függ Egyelőre nincs központi ajánlás OH ellenőrzés szempontjai „A sok papír között ne vesszen el a gyerek”

A jó dokumentáció célja rögzíti a „játékszabályokat” támpont a következetes szakmai munkához igazolja az elvégzett munkát nem az a cél, hogy legyen, hanem hogy használjuk ( egyértelműen segíti és nem hátráltatja a jó működést)

A dokumentáció minősége precíz – mapparendszer, (tanéves vagy tematikus bontás) jól strukturált – mindenki számára könnyen hozzáférhető ami őrá tartozik formailag következetes (fejléc: iskola neve, azonosítója…) naprakész, valós idejű (dátumozott) bizonyító erejű, megfelel az állítások alátámasztására (aláírások) nem formális, – látszik, hogy működő programra épül

IPR dokumentáció (…egyféle csoportosítás) A nyilvántartás Alapdokumentumokban Stratégia Megvalósítás Egyéni fejlesztés és értékelés Egyéb, IPR elemekhez kapcsolódó dokumentumok Pályázati dokumentumok

Alapdokumentumokban megjelenő IPR elemek (a felsorolás nem teljes körű, csak kis ötletadó kíván lenni az adaptációs munkához)

Alapító okiratban Tartalmazza, hogy az intézmény e tevékenységet végzi a 11/1994-es MKM rendelet vonatkozó pontjai (39.§ D., E.,) szerint.

pl. Nevelési Programban Iskolában folyó nevelő-oktató munka Pedagógiai alapelvei Céljai Feladatai Eljárásai Az alkalmazás feltételei (I.) Integrációs stratégia kialakítása (I/1) Heterogén osztályok (I/2.2) Helyzetelemzés ( I/1.1) Célrendszer (I/1.2)

pl. Nevelési Programban - Személyiségfejlesztéssel, közösségfejlesztéssel kapcsolatos feladatok - Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek - Kulcskompetenciákat fejlesztő programok, programelemek (II/1) - Integrációt segítő tanórán kívüli szabadidős tevékenységek (II/2)

pl. Nevelési Programban A szülők, tanulók, pedagógusok együttműködésének formái, továbbfejlesztés lehetőségei Együttműködések, partnerségi kapcsolatok (I/3)

tanulmányi munkájának, a tanári együttműködés pl. Helyi tantervben A tanuló tanulmányi munkájának, magatartásának és szorgalmának ellenőrzése, értékelése Műhelymunka, a tanári együttműködés formái (II/4) A háromhavonta kötelező kompetencia alapú értékelési rendszer eszközei (II/5)

pl. Intézményi Minőségirányítási Programban Minőségcélok Intézményi értékelés Belső működés csoportvezetők ped. kompetenciái Ped. munka ellenőrzése ellenőrzés területei mérések területei Ped. teljesítmény értékelés szempontjai ... IPR céljai Intézményi önértékelés Műhelymunka… IPR vezető, módszertani csoport vezető… HHH szülőkkel kapcs.tartás bemeneti mérések egyéni fejlesztési tevékenység integrációt támogató módszerek alkalmazása …

pl. Szervezeti és Működési Szabályzatban Szervezeti felépítés hatáskörök,feladatkörök kapcsolattartás rendje Külső kapcsolatok rendszere Hagyományok ápolása IPR menedzsment és a munkacsoportok … IKCS Mutikulturális tartalmak

Tanórán kívüli foglalkozások pl. Házirendben Tanulók jogai esélyegyenlőségi szempontok … Tanórán kívüli foglalkozások A napköziotthon, a tanórai foglalkozások

A nyilvántartás dokumentumai HHH szülői nyilatkozatok – jegyzőnél (iskola legalább egy hitelesített névsort kap) Egyetértő szülői nyilatkozatok – iskolában (állítólag már nem kötelező) Statisztikák Létszámok, névsorok* Szülői kapcsolattartás (jelenléti ívek, értékelő naplóban aláírás…)* * …

Csak egy-egy ötlet…

IPR stratégia Éves ütemterv (integrációs éves cselekvési terv) (Esélyegyenlőségi tervhez, IPR programelemekhez illeszkedik) Helyzetelemzés (kiinduló állapot, a jelenleg megvalósuló IPR programelemek) Intézményi célok(elérni kívánt célállapot az IPR alapú fejlesztésben) Feladatok, határidők, felelősök, eredményességi kritériumok IPR-hez kapcsolódó elemek megjelenhetnek: *Erőforrástervben megjelenhetnek (eszköz - és humán erőforrás, képzések, nevelői IPR-es kompetenciákról) *Szervezetfejlesztési tervben megjelenhetnek (SZMSZ-ből kiindulva, - szervezet átstrukturálása és a szükséges pedagógus készségek) *Beiskolázási tervben (demográfiai adatok, beiskolázási terület nagysága)

Megvalósítás Menedzsment és munkacsoportok dokumentumai Az ellátott feladatra szóló megbízás a tagoknak Munkaterv Megbeszélések, értekezletek feljegyzései Tevékenységnapló / tanév végi beszámoló Teljesítésigazolás

Iskolába kerülés előkészítése Óvoda – iskola átmenet programja Egyéb, együttműködésnél hasznos dokumentáció Óvodai mérések Szakvélemények Közös programok feljegyzései v. képei

Együttműködések, partnerség Műhelymunka, tanári együttműködéshez pl.: (csak ötletek) belső továbbképzések anyagai szakmai találkozók anyagai belső hospitációs terv Partneri együttműködési megállapodások és/vagy kommunikációs tervek pl.: Szülői Szervezettel Családsegítő Szolgálattal Szakmai és szakszolgálatokkal Középfokú intézménnyel (ha releváns) CKÖ - vel Civil szervezetekkel …

Egyéni fejlesztés dokumentációja ötvözi valamennyi „szereplő” munkáját elért eredményeink minősítik Tanuló adatai Helyzetfelmérés dokumentumai Egyén fejlesztési terve Egyéni fejlesztési/fejlődési napló Szöveges, árnyalt értékelés

Helyzetfelmérés Családlátogatás tapasztalatai „Bemeneti mérések” (rajzok, tesztek, kérdőívek, feladatlapok) pl.: alapkészségek tehetségterületek tanulási képességek tanulás iránti attitűd tanulási stílus kommunikáció szocializáció társas kapcsolatok, együttműködés viselkedéskultúra emocionális tényezők énkép, önértékelés … ahol a problémát észleljük. Családlátogatás tapasztalatai Gyermekkel történő irányított beszélgetés Pedagógusok, segítő szakemberek véleményei Osztálytársak – szociometria ….

Egyéni fejlesztési terv Helyzetelemzés Fejlesztési területek Fejlesztési célok Konkrét feladatok pedagógiai módszerek, eszközök felelősök bevont szakemberek határidők elvárt eredmény indikátorok

Fejlesztést-fejlődést követő napló A megvalósulás folyamatát, tapasztalatait, eredményeit rögzíti. A tanórákon vagy azokon kívül konkrétan megvalósult egyéni fejlesztések (pl. milyen keretek közt, milyen módon, tevékenységgel és mit fejlesztettünk) Időpontok Folyamatban elért részeredmények, megfigyelések, tapasztalatok Megvalósító pedagógusok, szakemberek feljegyzései, aláírása szöveges értékelések, javaslatok *Portfólió (különböző formákban, meghatározott szempontok szerint összeállított – nem kötelező) Gyermekmunkák, felmérések, feladatlapok ….

Egyéb… Megvalósuló IPR programok dokumentumai jelenléti ívek, kérdőívek, emlékeztetők,feljegyzések, fotók… Tanulókövetés egyéb dokumentumai Kompetenciamérések eredményei – HH, HHH tanulók Középiskolai adatok – összesítő Feladat és tevékenységtábla (kiegészítő illetményhez)

A pályázathoz kapcsolódó dokumentumok benyújtott pályázati anyag együttműködési megállapodás, és vállalások költségvetés terve év végi önértékelés dokumentumai pénzügyi elszámolás – összesítője