Egyéni fejlesztési terv

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Az olvasástanítás módszere:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
A Hallgatói Mentorprogram működése
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
Iskolánkról.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
integrációs szaktanácsadó
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
"Legyen az esély egyenlő ..."
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
Kaposvári Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Tagiskola
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
A LEMORZSOLÓDÁS MEGELŐZÉSÉT SZOLGÁLÓ TEVÉKENYSÉGEK
DARUS a gyermekekért.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
főosztályvezető-helyettes
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Egyéni fejlesztési terv

Egyéni fejlesztés A szociális (szociokulturális) környezetből és a kompetenciák [ismeretek, jártasságok, készségek, képességek fejlettségéből/ fejletlenségéből és az iskola világához való viszonyulásokból (attitűdök)] adódó hátrányok ellensúlyozását, mérséklését célzó tudatos oktató-nevelő tevékenység.

Az egyéni fejlesztés célja, funkciója A HHH tanulók esélyhátránya csökkenjen tanulásban való sikeresség tanuláshoz kapcsolódó pozitívabb attitűd Csökken az igazolatlan hiányzás Év vesztés nélküli továbbhaladás Magántanulóvá válás elkerülése továbbtanulási esélyeik növekedjenek hosszú távú munkaerő piaci esélyeik növekedjenek Hosszabb iskolai karrier szűkebb, vagy tágabb környezetük pozitív változtatása (interakciók) Szemléletváltás – el/befogadás

A fejlesztési terv adott tanévre készül szakszolgálat közreműködésével Pszichológus Gyógypedagógusok Fejlesztőpedagógusok Osztálytanítók, osztályfőnökök, szaktanárok Célszerű a könnyebb áttekinthetőség érdekében táblázatos formában elkészíteni.

A fejlesztési terv 2.- 3 havonta „jelentés az előrehaladásról” = negyedévi árnyalt szöveges értékelés Az elért eredményekkel történő összevetés után készül el a következő 3 hónapra szóló feladat-meghatározás. Korrekciók Teljesített célok További feladatok Új feladatok a következő fejlesztési ciklusra (3 hónapra)

A fejlesztés sikerkritériumai A fejlesztő munkát a már meglévő készségekre, képességekre építve, a gyermek önbizalmának folyamatos pozitív megerősítése mellett lehet eredményesen végezni. A gyermeket meg kell nyerni a fejlesztéshez, mert az átélt kudarcok következtében a már beépült elkerülő magatartást át kell fordítani, hogy tapasztalja meg, a tanulás lehet öröm és sikerélmény is.

Szervezeti keretek, színterek Tanórákon Tanórán kívül Egyéni és csoportos fejlesztő foglalkozások (+ SNI és BTM fejlesztés, szakszolgálat fejlesztései) Napközi Művészeti iskola DÖK-rendezvények Szakkörök, diákkörök (tehetséggondozás) Sportkörök Kirándulások, túrák Táborok, (erdei iskola)

Támogató környezet Konzultációs lehetőség: gyógypedagógus közreműködésével, szakmai irányításával kapnak segítséget Esetmegbeszélések (feljegyzés) Az iskolai oktatásban érvényesíteni szükséges a méltányos számonkérési, értékelési, esetleg az átmeneti felmentési lehetőségeket. ajánlás a szaktanárnak (pl.: ne írásban; most ne feleljen; memoriter; eszközhasználat!) Kapcsolattartás Családsegítő, Gyermekjóléti Szolgálattal Családdal Civil szervezetekkel

Adminisztrációs feladatok Egyéni fejlesztési terv gondozása (fejlesztő team) Az egyéni és/vagy csoportos haladási naplók vezetése (fejlesztést végző pedagógus) Tanulói portfólió készítése, rendszerezése (menedzsment) Szakértői és kontrollvélemények (ha van: TKVSZ és RB; Nev. Tan). Diagnosztikus mérések (készség, képesség, kompetencia, tantárgyi tudás) Negyedévi árnyalt, szöveges értékelések Félévi és év végi tanulmányi munka értékelése Egyéb dokumentumok A tanuló egy-egy jellemző munkája (rajz, fogalmazás, tantárgyi teszt, stb.) Emlékeztetők, feljegyzések

A fejlesztési terv Név: Születési adatok: Tanulási nehézség: Tanulási zavar Tanév/ osztály: Fejlesztést végzi: Egyéni és/vagy csoportos fejlesztés:__ óra/hét

Példák: fejlesztendő területek Vizuális észlelés és vizuomotoros koordináció fejlesztése Általános tájékozottság fejlesztése Beszédhang és az írott betűalak közötti kapcsolat megerősítése Cserélt betűk differenciálása Figyelem fejlesztése Munkatempó fokozása Sikerélmény biztosításával a tanulási motiváció kialakítása Matematikai műveletek egymáshoz való viszonyának értelmezése. Matematikai szabályszerűségek felismertetése Mozgásfejlesztés Tehetséggondozás (művészeti iskola, szakkörök, versenyekre nevezés, felkészítés) Sportkör

Felzárkóztatás/képességfejlesztés Személyiségfejlesztés: Tantárgyi fejlesztés Történelem: Fogalmak, évszámok, térképolvasási ismeretek; összefüggések felismerése Felzárkóztatás/képességfejlesztés Személyiségfejlesztés: Figyelem-és emlékezetfejlesztése. Helyes önértékelés kialakítása. Tanulási motiváció erősítése. Pályaorientáció segítése. Kötelességtudat: iskolai felszerelés Napközis ellátás: Házi feladat fokozott, rendszeres ellenőrzése. Szöveges tanulni valók számonkérése Tehetséggondozás: Színjátszó kör Sport Művészeti iskola Néptánc (Ördöngös) Képző: fafaragó, textil Zene

Fejlesztési terv (minta) Fejlesztendő terület Szeptember Október November December

Zsombok Lajosné /Mandi/ Köszönöm a figyelmet ! Zsombok Lajosné /Mandi/