A portfólió szerepe az új minősítési rendszerben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
a pedagógusok minősítési rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fejlesztő célú szaktanácsadás
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
A minősítési rendszer filozófiája
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A XXI. századi köznevelés”
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A portfólió - óvodai szakterület
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Informatika tanítása ea.
Pedagógus értékelési rendszer
e-Portfólió bemutatása hallgatók számára
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Előadás másolata:

A portfólió szerepe az új minősítési rendszerben

A minősítési rendszer céljai A közoktatás rendszerének eredményesebbé tétele Az oktató-nevelő munka értékelésében egységes rendszer kialakítása A minőség elismerése és jutalmazása A pedagógusok hivatásbeli továbbfejlődésének ösztönzése A pedagógusok motiválása saját teljesítményük javítására

Pedagóguskompetenciák, a portfólió értékelésének elemei Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése és a megvalósításukhoz kapcsolódó önreflexiók A tanulás támogatása A tanuló személyiségének fejlesztése, oktatásához szükséges megfelelő módszertani felkészültség

Pedagógus kompetenciák, a portfólió értékelésének elemei A tanulói csoportok alakulásának segítése, osztályfőnöki tevékenység Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése Kommunikáció és szakmai együttműködés, probléma megoldás Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

A portfólió A portfólió olyan dokumentum-gyűjtemény, amely alapján végigkísérhető a pedagógus szakmai tevékenysége a tények tükrében a pedagógus reflexiói alapján

Az e-portfólió elkészítésének menete 1. Útmutató: oktatás.hu Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez a minősítés alapdokumentuma 2. A megnyílt portfólió feltöltő felületének tanulmányozása Intézményvezető engedélye alapján a tanár saját e-mail címére kapja a belépési kódot. 3. Saját portfólió mappa készítése Dokumentumok gyűjtése, elkészítése, rendszerezése 4. E-portfólió anyagának feltöltése (pdf formátum)

A portfólió tartalma Eredetiség nyilatkozat (1.sz. melléklet) Szakmai önéletrajz A nevelő-oktató munka dokumentumai Pedagógiai szakmai és egyéb tevékenység bemutatása Önálló alkotói, művészeti tevékenység bemutatása Intézményi környezet rövid bemutatása Szakmai életút értékelése

Lehetőség kétféle változatra Egyszerűsített változat: Csoportprofil: 2-3 oldal A csoportra adaptált tematikus terv: 5 oldal A tematikus terv megvalósítását bemutató 10 óraterv Teljes változat A mesterfokozat eléréséhez

A nevelő-oktató munka dokumentumai Csoportprofil Tematikus terv Óratervek Reflexiók Hospitálási napló

Csoportprofil Létszám adatok A csoport története A csoportdinamika működése A csoport szaktárgyi fejlődésének megvilágítása Lépések a csoport megismerése ill. a megfelelő viszony kialakítása érdekében. Tankönyvek, tananyagok, módszerek, IKT bemutatása Pedagógus kompetenciák: 1-8

Tematikus terv (11. sz. melléklet) A pedagógus neve, szakja, intézménye Műveltségi terület, tantárgy A tanulási egység témája, cél- és feladatrendszere A tanulási egység helye az éves fejlesztési folyamatban Tantárgyi kapcsolatok Felhasznált források A téma órákra bontása Pedagógus kompetenciák: 1-8 Reflexiók

A tanulási-tanítási egység témája Unit 3: Going Places Culture Page: Quiz! – Famous Landmarks Pp.33-46

A tanulási-tanítási egység cél rendszere In this module students will … learn language related to travelling by plane learn to make requests and ask for permission learn to express ability, obligation… learn to write an e-mail asking for information discuss different types of holiday and holiday destinations learn to make comparisons learn to write a descpription of a place

A tanulási-tanítási egység feladatrendszere Vocabulary Grammar Intonation Reading Listening Speaking Writing Functions

Óraterv 1. Az óra témája: What’s your destination 2. Cél és feladatrendszer: to learn how to behave and what to say at the check-in-desk to learn words related to travelling 3. Didaktikai feladatok: warm-up discussion talking about pictures listening, reading, practising the dialogues answering questions

Óraterv 4. Fejlesztendő készségek: Speaking: Listening: Reading: asking for and giving information comparing pictures perform diaogues Listening: people talking in different situations Reading: understanding & practising the 2 dialogues

Óraterv 5. Tantárgyi kapcsolatok: Földrajz 6. Felhasznált források: Dubai, London Heathrow Airport 6. Felhasznált források: Course Book: Traveller/pre-intermediate Book: pp.34-35 Workbook: p.24-Task A 7. Óra menete/Tevékenység 8. Nevelési oktatási stratégia: Módszerek, Tanulói munkaformák, Eszközök, IKT 9. Kompetenciák: 10. Reflexiók

Óravázlat Idő (perc) Tevékenység Módszer Eszközök Kom-peten ciák Reflexiók 5 Warm-up T-Ss: ask answer Imaginationexperiences 1, 2, 3, 4, 5, 7 Kérdéseimre ötletes választ kaptam. Vigyázat! Nem szabad a Warm-upot elhúzni! 10 Discussion Pair-work p.34: Pictures Listenig to the first dialogue L.Compr. Ask Ss questions to check CD player, CD

Hospitálási napló (14. sz. melléklet) A pedagógus bemutató órát tart vagy órát látogat. Feltöltendő: 1 jegyzőkönyv Angol óra látogatása Szükséges adatok Reflexiók (max. 1 oldal) - szakmai szempontok Osztályfőnökként Kompetenciák: 7, 1, 2, 3

Reflexiók A pedagógiai tevékenység elemzése 1. Leírás A pedagógiai helyzet ismertetése 2. Elemzés/érvelés A megvalósításához kapcsolódó magyarázatok, döntések indoklása 3. Önértékelés sikeresek, tanulságok levonása, következtetés

Reflexiók Tematikus tervhez Óratervekhez Dolgozatok, témazárók elemzése (20. sz. m.) Hospitálási naplóbejegyzésekkel kapcsolatos reflexiók (19.sz. melléklet)

Intézményi környezet rövid bemutatása Az intézmény adatai A tanulóközösségek, a tantestület profilja Az intézmény pedagógiai programjának sajátos vonásai A tanított tantárgy helyzete az intézményben Az intézmény infrastruktúrája Az intézmény társadalmi kapcsolatai

Szakmai életút rövid értékelése Szakmai fejlődésének bemutatása Melyek azok a főbb mozzanatok, amelyek hozzájárultak jelenlegi oktatási, nyelvoktatási kultúrájához Értékelés a pedagógiai kompetenciák figyelembevételével Szakmai tervek, ezek megvalósításának módja

Szabadon feltölthető dokumentumok Projektterv Tanmenet Publikációs lista Osztályfőnöki munkaterv Tanulói profil Fejlesztési terv Egyéb dokumentum

A portfólió feltöltésének megkezdése Nyitó lap Profil Szakmai önéletrajz adatai Nevelő oktató munka dokumentumai Választási lehetőség: teljes/egyszerűsített változat Csoportprofil Tematikus terv – reflexió Óratervek – egy bekezdésnyi reflexió Egyéb dokumentumok (tankönyvi lecke, tanulói füzet, feladatlap stb.)

A portfólió egészének áttekintése Tartalmazza-e a kompetenciák bizonyítására az összes alapdokumentumot? A szabadon választott dokumentumok elősegítik-e, hogy az értékelők hiteles és teljes képet alkossanak? Minden dokumentum megnyitható-e, a megfelelő formában (pdf. formátum) került-e feltöltésre, a video kép- és hangminősége megfelelő-e? Az e-portfólió hiteles és átfogó képet nyújt-e?

A 7. lépés: Ünneplés! Ünneplés? Mikor? Ha a dokumentáció teljes a rendszer azonnal nyugtázza? Sikeres átlépés a Pedagógus II. kategóriába? Ha úgy gondoljuk, hogy a portfólió készítése során ill. benyújtása után emelkedett oktatásunk színvonala?

Előadásomhoz felhasznált segédletek Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Az emberi erőforrások minisztere által 2013. november 19-én elfogadott általános tájékoztató anyag Petróczi Gábor igazgató, tanügyigazgatási szakértő honlapja: www.petroczigabor.hu Szűrné Pápay Ágnes (Kazinczy Ferenc Gimnázium igazgatóhelyettese) megnyitott és megkezdett e-portfóliója

Köszönöm a figyelmet! „Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan.” Nikos Kazantzakis