Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági nyilvántartása Salgótarján, március 25.
Igénybevevői nyilvántartás (TAJ)
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
Belépés a Szociális Ágazati Regiszterbe
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Szakmai Tanácskozás Miskolc
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelmi alapellátás
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Az Igénybevevői Nyilvántartás és a hatósági ellenőrzési tapasztalatok
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Mentuszné dr. Terék Irén HMSZGYH Eger hivatalvezető október 18.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A támogatott lakhatás és a szükségletfelmérés
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
SZIME Konferencia, Győr, Központi Elektronikus Nyilvántartás a Szolgáltatást Igénybevevőkről (KENYSZI) Tapasztalatok - aktuális kérdések.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
Humánszolgáltató Központ, Nagykőrös
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Elektronikus kérelem benyújtás
Személyes gondoskodást nyújtó ellátások
Családi napközi.
A szociális szolgáltatók és intézmények működésének engedélyezéséről és ellenőrzéséről szóló 321/2009.(XII.29.) Korm. rendelet, illetve egyéb kapcsolódó.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Szociális szolgáltatások, intézmények ellenőrzése
Tájékoztatás a szociális és gyermekjóléti intézmények engedélyezési és ellenőrzési eljárásában a évben bekövetkezett változásokról Dr. Szarka Anikó.
DEBRECEN VÁROS SZOCIÁLIS
Debrecen, június 21. Ráczné dr. Lehóczky Zsuzsánna NRSZH
A kistérségi szociális feladatellátást érintő jogszabályi változások, évi működési feltételek Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás & Házi segítségnyújtás.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Tapasztalatok - aktuális kérdések
Szociális regiszter publikus felület használata
Az igénybevevői nyilvántartás
Igénybevevői nyilvántartás Kezdeti adatok betöltése Excel tábla használata 1.
A fogyatékos, pszichiátriai és szenvedélybeteg ellátás tekintetében.
Szociális alapszolgáltatásokat érintő jogszabályváltozások 2011.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Jogszabály módosítások Budapest
CSODAVÁRÁSCSODAVÁRÁS avagy, küzdelem a kiégés ellen. Nők a szociális munkában.
A Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság módszertani munkájának bemutatása Szakmai nap,Szedres 2013.szeptember 26. Hajnal Renáta Módszertani főosztály.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Családtámogató ellátások
Hajléktalanügy 2015 Hajléktalanellátás Országos Konferenciája
Az Ország Közepe kistérség szociális ellátó rendszerének korszerűsítése a szolgáltatások és a humán erőforrások fejlesztésével, az intézményi együttműködések.
Az Evangélikus Egyház szerepe szociális kérdésekben, jó gyakorlatok és egyházi programok.
Irányított Területi Kiegyenlítési Rendszer Ghyczy Gellért
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
AZ NRSZH ELEKTRONIKUS FEJLESZTÉSEI
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Szociális regiszter publikus felület használata
A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények országos nyilvántartása publikus felületének bemutatása Balatonboglár, 2010.március.
RSZTOP „Közterületen élők számára természetbeni juttatás biztosítása” Megvalósítás a partneri együttműködés tekintetében a kiegészítő étkezés.
A rendszer felépülése Fenntartó – engedélye(k), ha közvetlenül nyújt szolgáltatást Intézmény/ Szolgáltató – székhely típusú szolgáltatás nyújtási hely.
Előadás másolata:

Igénybevevői nyilvántartás (TAJ) TÁMOP 5.4.2 kiemelt projekt „Központi szociális információs fejlesztések” Igénybevevői nyilvántartás (TAJ) 1

Jogszabályi háttér Szt. 20/C (1) bek. A szociális hatóság a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások, szolgáltatások finanszírozásának ellenőrzése céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás tartalmazza a) a 20. § (2) bekezdés a)-c) pontjában és a 20. § (4) bekezdés a) pontjában (TAJ szám) meghatározott adatokat (a kérelmező természetes személyazonosító adatai, lakó – és tartózkodási helye, állampolgársága, bevándorolt, letelepedett vagy menekül, hontalan jogállása, a szabad mozgás és tartózkodás jogára vonatkozó adatok) az ellátott telefonszáma és értesítési címe kivételével, b) a személyes gondoskodást nyújtó alapszolgáltatás vagy szakosított ellátás típusát, igénybevételének és megszűnésének időpontját, c) az intézmény, szolgáltató külön jogszabály szerinti ágazati azonosító jelét, d) a finanszírozás, támogatás költségvetési törvény szerinti jogcímét és feladatmutatóját. A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI.20.) Kormányrendelet

Nem kell vezetni a nyilvántartást az Szt. 20/C Nem kell vezetni a nyilvántartást az Szt. 20/C. § (2) bekezdése szerint szolgáltatások esetében, ezek: családsegítés, ha a szakmai tevékenység az első interjú kapcsán tett intézkedéssel lezárható; falugondnoki és tanyagondnoki szolgáltatás; népkonyha; szenvedélybetegek alacsonyküszöbű ellátása; utcai szociális munka. Szintén nem kell vezetni a nyilvántartást a Gyvt. 139. § (3) bekezdése szerinti szolgáltatások esetében, ezek: alternatív napközbeni ellátás; házi gyermekfelügyelet; gyermekjóléti szolgáltatás, ha annak nyújtása az első találkozást követően tett intézkedéssel lezárható; a gyermekjóléti központ speciális szolgáltatásai közül az utcai és lakótelepi szociális munka, a kórházi szociális munka és a készenléti szolgálat.

Az országos nyilvántartás felépítése Országos Jelentési Rendszer („Regiszter) Igénybevevői nyilvántartás Intézményi

Intézményi nyilvántartás Az intézményi nyilvántartás továbbra is a szociális, gyermekjóléti, gyermekvédelmi szolgáltatásokat nyújtó fenntartókra, intézményeikre, valamint a részükre kiadott működési engedélyek, illetve azok esetleges módosítására vonatkozó adatokat tartalmazza. Az adatrögzítés a működést engedélyező hatóságok (a megyei Kormányhivatalok Szociális és Gyámhivatalai) feladata. Országos Jelentési Rendszer (csökkenő kötelezettség) Az Országos Jelentési Rendszer a fenntartók által negyed, illetve félévente szolgáltatott, személyes adatnak nem minősülő adatokat tartalmazza az országos jelentési és férőhelyfigyelő rendszer keretében. Az adatrögzítés a fenntartók feladata.

Igénybevevői nyilvántartás Az adatszolgáltatás adatrögzítésből és napi jelentésből áll (felelős a fenntartó). Az adatszolgáltatást a fenntartó által meghatalmazott, ügyfélkapu belépési jogosultsággal rendelkező személy (a továbbiakban: e-képviselő) illetve az általa megjelölt adatszolgáltatási munkatárs teljesíti. Meghatalmazás a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal (a továbbiakban Hivatal) honlapján (www.nrszh.hu) közzétett formanyomtatványon kitöltésével adható.

A szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények ágazati azonosítójáról és országos nyilvántartásáról szóló 226/2006. (XI. 20.) Korm. rendelet módosításáról 13/B.§: Fokozatosan bevezetésre kerül egy új adatszolgáltatás, amelyet a szolgáltatóknak naponta kell teljesíteni. 13/B.§: Az adatszolgáltatás néhány kivétellel minden szociális illetve gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatóra kiterjed. 13/D.§ : Az adatszolgáltatás teljesítése egy webes felületen valósul meg. 13/C.§: A webes felület elérése ügyfélkapuval rendelkező regisztrált felhasználók számára lehetséges. 15.§: A rendszer bevezetési feladatait 2012.01-06 közötti időszakban kell elvégezni.

Az új adatszolgáltatás bevezetésének menetrendje 2012.01.01-31: e-képviselők és adatrögzítői munkatársak regisztrálása 2012.02.01-28: Kezdeti adatfeltöltés (megállapodások/határozatok adatai) 2012.03.01-06.30: Adatszolgáltatás normatívára való hatás nélkül. 2012.07.01-től: Adatszolgáltatás elmulasztása normatíva vesztéssel jár!

Rendszerkapcsolatok Normatív finanszírozás (TÉBA) Intézményi Rendszerek Igénybevevői nyilvántartás (13/B-13/H.§) Ügyfél, igénybevétel: megállapodás/határozat, napi igénybevételi adatok Jogosultságkezelés (13/C.§) Felhasználók és jogosultságok, ügyfélkapus beléptetés Szociális Regiszter (8-9.§) Fenntartó, szolgáltatók, ellátás nyújtási helyek, szolgáltatások, működési engedélyek

Jogosultságkezelés (E-képviselő/adatszolgáltató munkatárs) és a Szociális Regiszter kapcsolata A leendő e-képviselőknek és adatszolgáltató munkatársaknak ügyfélkaput kell létesíteni. Csak az e-képviselőknek kell személyesen felkeresni az NRSZH kirendeltségeit, az adatszolgáltató munkatársaknak nem. A Szociális Regiszterben szereplő fenntartókhoz lehet e-képviselőt rendelni. A fenntartók/intézmények/telephelyek/ellátások adatai a működési engedély alapján szerepelnek a Szociális Regiszterben, azon az e-képviselők/adatszolgáltató munkatársak megadásakor módosítani nem lehet. Ha az adatok hibásak/hiányosak a fenntartó/szolgáltató székhelye szerint illetékes kormányhivatal szociális és gyámhivatalánál kell a fenntartónak adategyeztetést lefolytatni.

Szociális Regiszter adatkörei és a jogosultságkezelés kapcsolata Szolgál-tatás/ellátás típusa Ellátásnyújtás helye (telephely/székhely stb.) Szolgáltatók (intézmények) Fenntartók . 13/C.§ (5) szerint az e-képviselők adatszolgáltató munkatársakat rendelnek a szolgáltatókhoz. 13/C.§ (4) szerint az NRSZH kirendeltségeinek ügyintézői e-képviselőket rendelnek a fenntartókhoz

E-képviselő és adatszolgáltató munkatársak létrehozásának folyamata Start 1. NRSZH munkatárs Felhasználó (e-képviselő) létrehozása 2. NRSZH munkatárs E-képviselő és fenntartó összerendelése 3. E-képviselő Felhasználó (adatszolgáltató) létrehozása, adatszolgáltató szerepkör megadása Megjegyzés: ha az e-képviselő egyben adatszolgáltató, akkor nem kell létrehozni új felhasználót! 4. E-képviselő Adatszolgáltató és székhely/telephely összerendelése Vége

létre kell hozni őt a rendszerben. 1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevevő létrehozása Amennyiben még nem hozta létre semelyik intézmény az igénybevevőt, akkor létre kell hozni őt a rendszerben.

Ügyféltörzs Minden ellátást/szolgáltatást igénybevevő személyt először az ügyféltörzsben kell rögzíteni. Az ügyféltörzsben a TAJ szám szolgál az ügyfelek azonosítására A rendszer kezel TAJ szám nélküli ügyfeleket, de azokra speciális szabályok érvényesek. Egy személy az ügyféltörzsben csak egyszer szerepel, akkor is, ha több szolgáltató több szolgáltatást veszi igénybe Az ügyfelek adatait a rendszer egyezteti a TAJ rendszerrel és a Személyadat- és Lakcímnyilvántartással

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevevő létrehozása

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevevő létrehozása

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevevő létrehozása

Megállapodás vagy határozat rögzítése Start 1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevevő létrehozása Megjegyzés: csak abban az esetben szükséges, ha még semelyik intézmény nem hozta létre az igénybevevőt. 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése Vége

Igénybevétel adatai (megállapodások és határozatok) Az igénybevétel adatait vagy az igénybevételt megalapozó megállapodás, vagy az azt elrendelő határozat alapján kell megadni. Az ügyfél adatait az igénybevételi adatok megadása előtt az ügyféltörzsben kell ellenőrizni, ha ott nem szerepel, akkor meg kell adni. A megállapodások alapján az igénybevétel kezdetét és végét kell megadni. A határozatok alapján szélesebb adatkört kell megadni. Az igénybevétel adataiban bekövetkező változást is rögzíteni kell. Amennyiben megszűnik az igénybevétel, akkor az igénybevételt „le kell zárni”.

2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése

2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése

2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése Az ‘M’ és ‘H’ gombokkal az előző munkanapi és az adott napi megállapodás, határozatok rögzíthetőek. A ‘KM’ és ‘KH’ menüpontokkal a korábban kötöttek.

lehet véglegesen elmenteni a megállapodást/határozatot. 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése A ‘Szolgáltató tevékenység típusa’ a finanszírozás differenciálásához szükséges adat. A ‘Mentés’ gombbal a befejezetlen igénylés elmenthető, a ‘Rögzítve’ gombbal lehet véglegesen elmenteni a megállapodást/határozatot.

nem íródik felül ezekkel az adatokkal!). 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése Az igénybevevő központi törzsben lévő adatai módosíthatók (de a központi törzs nem íródik felül ezekkel az adatokkal!).

nem íródik felül ezekkel az adatokkal!). 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése Az igénybevevő központi törzsben lévő adatai módosíthatók (de a központi törzs nem íródik felül ezekkel az adatokkal!).

A program jelez, ha az adott igénybevevőnek, adott telephelyen már van 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése A program jelez, ha az adott igénybevevőnek, adott telephelyen már van megállapodása, határozata.

A Határozat és a Megállapodás esetén rögzítendő adatok eltérnek. 2. Adatszolgáltató munkatárs Megállapodás vagy határozat egyedi rögzítése A Határozat és a Megállapodás esetén rögzítendő adatok eltérnek.

Igénybevétel rögzítése Start 1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevétel rögzítése Vége

Napi igénybevétel A „nyitott” igénybevételekhez napi bontásban meg kell adni a napi igénybevétel tényét. Az igénybevétel tényének értelmezése függ a normatív finanszírozás módjától. A napi igénybevételek megadásához a rendszer felajánlja a „nyitott igénybevételeket”. A napi igénybevételeket legkésőbb az adott napot követő munkanap 24 óráig lehet rögzíteni. Egyszeri alkalommal a rendszerben van lehetőség önrevízióra

„Szolgáltatás ütközés” A rendszer figyeli, hogy ugyanaz a személy egy napon igénybe vesz-e több szolgáltatást. A rendszer a szolgáltatónak jelzi, ha az ügyfél egy napon egyszerre nem finanszírozható szolgáltatásokat vesz igénybe. Vagy az azonos személyt megadó szolgáltatók egyike önrevízió keretében törli az igénybevétel tényét, vagy a hamarabb rögzítő kapja a normatív támogatást.

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevétel rögzítése

esetén van rögzítési jogosultága. 1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevétel rögzítése A program csak azokat a szolgáltatásokat listázza az adatszolgáltatónak, amely esetén van rögzítési jogosultága.

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevétel rögzítése A dátum állításával meghatározható, hogy mely napra vonatkozóan történik az adatrögzítés.

1. Adatszolgáltató munkatárs Igénybevétel rögzítése A ‘ceruza’ ikonnal megkezdhető az igénybevétel rögzítése, amely a mentés gombbal zárható le. Az igénybevételnek 3 státusza van (pipa, ‘X’, ‘?’).

AZ ELLÁTÁSOK FINANSZÍROZÁSÁNAK ALAPJA Az igénybevevői nyilvántartásban, a kiválasztott ellátásnál, az igénybe vevők automatikusan generált névsora mellett, a személyenként megjelenő pipák jóváhagyásával lehet rögzíteni az igénybe vétel tényét a kiválasztott napra. Az ellátások finanszírozása minden esetben a hatályos jogszabályok szerint történik, amely megegyezik a pipák rögzítésével.

Napi jelenlét alapján finanszírozott ellátások: Étkeztetés Házi segítségnyújtás Időskorúak nappali intézménye Fogyatékos személyek nappali intézménye Demens személyek nappali intézménye Hajléktalan személyek nappali intézménye (az engedélyezett férőhelyszám 1,5x vehető figyelembe) Bölcsőde Családi napközi Hajléktalanok átmeneti szállása

Megállapodás alapján történő finanszírozás 1: Pszichiátriai betegek nappali intézményi ellátása Szenvedélybetegek nappali intézményi ellátása Fogyatékos személyek otthona Fogyatékos személyek ápoló-gondozó lakóotthona Fogyatékos személyek rehabilitációs lakóotthona Fogyatékos személyek gondozóháza Pszichiátriai betegek otthona Pszichiátriai betegek rehabilitációs intézménye Pszichiátriai betegek lakóotthona Pszichiátriai betegek átmeneti intézménye Szenvedélybetegek otthona Szenvedélybetegek rehabilitációs intézménye Szenvedélybetegek lakóotthona Szenvedélybetegek átmeneti intézménye Demens betegek bentlakásos intézményi ellátása Időskorúak ápoló-gondozó otthona Időskorúak gondozóháza Emelt színvonalú bentlakásos ellátás Hajléktalanok ápoló-gondozó otthona Hajléktalanok rehabilitációs intézménye

Megállapodás alapján történő finanszírozás 2: Gyermekotthon Családok átmeneti otthona Gyermekek átmeneti otthona Helyettes szülő Különleges gyermekotthon Speciális gyermekotthon Nevelőszülő Különleges nevelőszülő Speciális nevelőszülő Lakásotthon Speciális lakásotthon Különleges lakásotthon Utógondozó otthon Lakhatást nyújtó külső férőhely

Férőhely finanszírozás: Hajléktalanok éjjeli menedékhelye Hajléktalanok éjjeli menedékhelye időszakos férőhely Hajléktalanok átmeneti szállása időszakos férőhely Feladatmutató szerinti finanszírozás: Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Támogató szolgáltatás Pszichiátriai betegek részére nyújtott közösségi ellátás Szenvedélybetegek részére nyújtott közösségi ellátás Egyéb finanszírozási mód (lakosságszám szerint, szolgálatonkénti): Családsegítő szolgáltatás Gyermekjóléti szolgáltatás Gyermekjóléti központ (kapcsolattartási ügyelet)

Köszönöm a figyelmet!