A VILLÁMOLVASÁS TITKAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyönyörű napot kívánok!
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Az olvasástanítás módszere:
Készítette: Raczkó Viktória
A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik. Hasonlóan ahhoz, ahogy.
A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Internet ismeretek II..
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Grafológia – SZIE Ybl Miklós Építéstudományi Kar
4. Kreatív döntéshozatal
A TANULÁS BELSŐ FELTÉTELEI
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A munka világával kapcsolatos tudás
A KOZMIKUS SZÖVEDÉK TULAJDONSÁGAI:
Készítette: Fergéné Mészáros Éva Törökné Beke Ida
Az intelligencia.
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A GONDOLATTÉRKÉP.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A gyorsgondolkodás fejlesztése
Az emberi tanulás.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Olvasás írott szövegek - és jelképek, ábrák, képek, képsorok - megértésének, használatának és értékelésének képessége, annak érdekében, hogy az egyén képes.
Operációs Rendszerek II.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Óvodáskorú gyermekek szóaktiválásának funkcionális vizsgálata
 Tanuló környezet meghatározása  Ötletgyűjtés, a tanulási környezet ismeretén alapszik  Oktatási stratégia meghatározása  Előzetes képernyő-elrendezés.
Témahét 2014 FÓKUSZBAN A DEMOKRÁCIA. Miért szervezünk témahetet minden évben? Azért,… hogy a jelen valós problémáit boncolgatva együtt tanulhassunk hogy.
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
Tanulásmódszertan Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan c. könyve alapján
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Látható hangok Esztétikai foglalkozások 3-8 éves gyermekek
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A szövegértési feladatok összeállítása
REIKI Gyógyító kezek.
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
Témazáró dolgozat Kiegészítések.
Bevezetés Előadó: Blasszauer János Kaposvár, január 14.
Emelt szintű matematika érettségi
A figyelem pedagógiai szempontból legfontosabb aspektusai (Eisert 1991
Dr. Gyarmathy Éva MTA Pszichológiai Kutatóintézet
Új modulok a szakképzésben Projektmenedzsment – MS Project 2007 Szentirmai Róbert.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Gondolattérkép Gyarmathy Éva (2001): Gondolatok térképe. In: TaníTani, 2001/ sz. pp: Összeállította: Marton Eszter.
Agykontrollos továbbképző éveseknek
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Kötelezőbiztosítás Kötelezőbiztosítás Olvasás és irodalom a digitális bennszülöttek korában Gombos Péter május 4., Szentendre Olvasmányok, amelyek.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?
Flashcards Tátrai Szilveszter 10/2.
Mediánok és rendezett minták
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Gyönyörű napot kívánok!
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

A VILLÁMOLVASÁS TITKAI Miért érdemes megtanulni Paul R. Scheele módszerét?

Tudta Ön, hogy a Villámolvasás mindkét agyféltekénket a kreatív-intuitív jobb, illetve a logikus- analitikus bal agyféltekét is bevonja a tanulási folyamatba, és kihasználja mind a tudatos, mind a tudatalatti elme működésében rejlő lehetőségeket – ezért teljes elmés olvasás.

A villámolvasás alkalmazásával növekszik: Az olvasás sebessége: Az átlagos 300 szó/perc helyett 800szó/percre; Szuperolvasással: 3-12000 szó/p; Fotóolvasással: min. 25000szó/p. A megjegyzett ismeretek mennyisége és a megértés mértéke Az intuitivitás A feladatmegoldó képesség

Tudta Ön, hogy Dr. Win Wenger szerint tudatalattink raktározási kapacitása tízmilliárdszorosa a tudatos elme kapacitásának, s a Paul Scheele-féle teljes elmés villámolvasás éppen ezt az eddig kihasználatlanul hagyott dimenziót hasznosítja?

A villámolvasás alkalmazásával javul: A tanulási eredmény és teljesítmény * A tervszerűség és az időbeosztás * A gondolkodás minősége * A helyesírás

Tudta Ön, hogy Lozanov szerint hatalmas mennyiségű információt vagyunk képesek megismerni, erőfeszítés nélkül befogadni és szükség esetén használni?

A villámolvasás alkalmazásával csökken: A tanulás, a teljesítmény-kényszer okozta stressz. * Az érzékelési védekezés, azaz a tanulási undor. * Az elfojtási mechanizmus, azaz a felidézést, emlékezést akadályozó blokk. * Az időráfordítás: fele annyi idő alatt legalább kétszer annyit tanulhatunk meg, mint korábban.

Tudta Ön, hogy Howard Gardner, a Harvard egyetem mukatársa szerint a hagyományos oktatás csupán két intelligenciaterület használatára összpontosít: a nyelvi-logikai ill. a matematikai-logikai intelligenciáéra, miközben kihasználatlanul hagyja a zenei-, térbeli-, testi-kinesztetikus-, az önmagunkkal és másokkal való kapcsolattartástásért felelős inetlligenciát?

Miért könnyű megtanulni és használni? Az ellazult éberség állapotában tanulunk, amikor az elménket 25-ször hatékonyabban tudjuk működtetni. * A természetes tanulás folyamatát követjük: ugyanazzal az információval többször, különböző formákban találkozunk. * Passzív gyakorlás helyett mindig élesben, aktívan alkalmazzuk a fokozatosság elvét betartva. .

Tudta Ön, hogy amikor lineáris módon jegyzetelünk, akkor időnk 90%-át olyan szavak leírására fecséreljük, amelyeknek semmilyen jelentőségük nincs a megjegyzés és a megértés vagy a felidézés szempontjából? Ennek megfelelően, amikor ezt a jegyzetet tanuljuk meg tanulási időnk 90%-a is veszendőbe megy! Ezért sokkal hatékonyabb az elmetérképezéses jegyzetelési mód, ami vizuális, és csupán kulcsszavakat használ.

A tanfolyamot vezeti: PÉTERCSÁK MAXIM Az aktuális helyszín és időpont kiválasztásához keresse fel a www.alfahullam.hu honlapon a Tanfolyam-NAPTÁRT, majd a jelentkezéshez hívja: a 20/551-3079-es számot, illetve küldjön e-mailt a info@alfahullam.hu címre. Szeretettel várjuk jelentkezését!