A tehetséggondozás kihívásai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
Záró konferencia Dósáné Pap Györgyi HASIT 4. alprojekt Hallgatói motiváció erősítése.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Pályaválasztási tanácsadás
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
HHR.
„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
Miért pont a BME, hogyhogy a VIK?
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Neptun kód: FQ7ZO7 Pham Van Vinh Mérnök leszek A3 Házi feladat.
Hallgatói juttatási rendszer
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Programjaink fizikából a es tanévben
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
U8 – U10 célok a szezonra.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A TANULÁSMÓDSZERTAN HELYE ÉS SZEREPE AZ ARANY JÁNOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMBAN
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A tehetséggondozás kihívásai Készítette: Thuróczy Erzsébet Gödöllői Török Ignác Gimnázium 2019.

Vázlat A diákok A „tananyag” A tanárok

Felmérés A diákok részére: 1. Jár-e szakkörre? Ha igen, miért, milyen aktivitással? 2. Mit csináljunk ezeken a foglalkozásokon? 3. Mi a véleménye a tanulmányi versenyekről, a feladatokról? Tanárok részére: 1. Foglalkozik-e tehetséggondozással? Miért csinálja? 3. Mit gondol a tanulmányi versenyekről? 4. Milyen lehetőségek vannak a tehetséggondozásra?

Eredmények diákok 1. 9-10. évf. inaktív fő

Szakkörre járás

Matematika szakkörök Érdekesség vezet Érettségikor növekszik Versenyzés csökken

Diákok aktivitása

A diákok helyzete Túlterhelt diákok 9-10 mélypont? Mikor kezdjük? Egy diák több tantárgy Társak?

A „tananyag” diák szemmel Komplex feladatok a tananyagban fő Egyetemi tananyag Nem korrepetálás!

A „tananyag” tanár szemmel A tanár és diák vélemények eltérnek a versenyfeladat és későbbi tananyag megítélésnek tekintetében.

A versenyek

A versenyek tanár szemmel

Melyik versenyre?

Mit is csináljunk? Komplex tudást igénylő feladatok Érettségire felkészítő feladatok Versenyfeladatok Későbbi (pl. egyetemi) tananyag

Tanárok motivációja A tanárok és a diákok által a közösen végzett szellemi tevékenység igénye jelenik meg.

Lehetőségek az iskolában fő A diákok és tanárok rendszeresen, hetente akár több órát is foglalkoznak tehetséggondozással.

Jó tanácsok a tehetséggondozáshoz A diáknak életkorának és tudásának megfelelő problémát adjunk! A diák ötleteire figyelni kell! A siker nem jön azonnal, de akkor is ki kell tartani! Érdemes a tanároknak együttműködni! A tehetséggondozásra fordított idő „gazdaságosan” nem számolható el, de így is megéri!

Összegzés Sajnos egyre kevesebb az elmélyült, kitartó tanulmányi tevékenységet végző diák. A nyolc évfolyamos képzés nagy mértékben segíti a tehetséggondozást. A versenyek iránti érdeklődés folyamatosan csökken. A tehetséggondozó tanárok sok energiát fektetnek ebbe a munkába. Az iskolai tehetséggondozás lehetőségei a tanárok túlterheltsége miatt csökkenek. A tehetséggondozó tevékenység diáknak és tanárnak egyaránt fontos, érdemes a pályakezdő tanárokat bevezetni ebbe a munkába.

Diákvélemény Mit jelent számomra a matek? Egy filozófiai irányzat, mely szerint, ha egy kérdésre választ akarsz adni, akkor minden eshetőséget meg kell vizsgálni, minden lehetőséget le kell fedni. Egy nyelv, amiben törekszel a legegyértelműbb meghatározásra, definiálásra. Egy rejtvény, ahol nem a rabszolgamunka a lényeg, hanem az út megtalálása. Egy művészet, ahol igenis vannak egyéni megoldási lehetőségek. Egy apropó, hogy találkozzunk olyan emberekkel, akikkel hasonló módon gondolkozunk, és akiket szeretünk.

Köszönöm a figyelmet!