Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ádám László Középiskola és Szakiskola, Nagykőrös 1.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Tájékoztató NGB_ak012.
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Az információs társadalom joga
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Tájékoztató NGB_ak012.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Érték-, ár-, volumenindexek
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Felhasználóképzés a kórházban
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Új pályainformációs eszközök - filmek
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
BTMN.
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Iskolai szociális segítő
Tájékoztató KGNB_NETM004.
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A tehetséggondozás kihívásai
AZ ÚJ TÖRVÉNYI VÁLTOZÁSOK ALAPJÁN BEKÖVETKEZETT TISZK ÁTALAKÍTÁSOK HELYZETE ÉS NYOMON KÖVETÉSE A kutatás az NGM felkérésre az NFA KA 3/2013 KÓDSZÁMÚ „JAVASLAT.
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1. NAT 2018 Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.

Checklist Új, a Csépe Valéria által készített tanulmánytól eltérő koncepció született. - Megtörtént a törvényben előírt elemzés a NAT beválásával kapcsolatban. Lényeges mértékben csökken a NAT-ba foglalt tananyag mennyisége. A kerettantervek kötelező jellege nem tér vissza. Megmarad az alternatív kerettantervek akkreditáltatása a mai rendszerben. ?

A NAT nem írja elő a tanítandó „jelenségeket”. + A NAT nem írja elő a tanítási-tanulási folyamatok során érvényesítendő kontextusokat. - ? A NAT nem vezet be kötelezően választható módszereket. A NAT nem határozza meg központilag a tananyagelemek súlyozását. A kulcskompetenciák kezelése megfelel a korszerűség követelményeinek, minimum nincs változás.

A NAT nem válik egyszerre kimeneti és bemeneti szabályozó eszközzé. - A NAT-ban nem kerül fontos szerepbe a tanulói teljesítménymérés. A NAT nem tartalmaz a gyermekek fejlődésével kapcsolatos túlhaladott álláspontokat. A NAT-nak van korszerű, érdemi koncepciója a pedagógiai differenciálással kapcsolatban.

A NAT az összes közoktatásban tanuló diák NAT-ja A NAT-ban vannak érdemi válaszok az esélyegyenlőtlenségek csökkentésének kérdésére. A NAT nyelvi szempontból korrekt. + A NAT pozitívan viszonyul az oktatási programcsomagok fejlesztéséhez.