Erkölcsös viselkedés alapozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Sz. Hegedűs Rita és Szerecz György Magyar Nyelvstratégiai Intézet Budapest A NAT mint a tanár segítsége.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Mayer József Budapest február 27.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
Az életvezetés etikája - a döntésről
Katolikus Óvodáink alakulása, beszámoló a 2011-es szakmai programokról
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
a hegyoldalakat borító erdőket, és csodáltam a természet szépségét,
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Isten hozott! A család mint nevelő, és a hit továbbadója.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
13 tanács egy életre.
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Iskolai szociális segítő
Az iskolai szervezet és fejlesztése
13 tanács egy életre.
Előadás másolata:

A drámapedagógia alkalmazásának lehetőségei az erkölcsös viselkedés alapozásában

Erkölcsös viselkedés alapozása Önismeret fejlesztése Önfegyelem alakítása Az erkölcsi nevelés célja a belülről szabályozott személyiség kialakítása KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

A drámapedagógia Tevékenységforma Kapcsolatépítési folyamat Kifejezésmód gyakorlásának színtere Eszköz a nevelésben KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Cselekvésen, dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás Mesék, történetek, bibliai történetek feldolgozása Játék, szabályjáték Színház – verselés, bábozás, éneklés Zene, tánc, mozgás Cselekvésen, dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Hogyan kapcsolódhatnak? Önismeret fejlesztése Miben vagyok ügyes? Miben és kinek tudok segíteni? Mely területen kérek és várok segítséget? Motivált vagyok a részvételre, az együttműködésre? KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Hogyan kapcsolódhatnak? Önfegyelem alakítása Bizalom Stabilitás A közösségem és én Viselkedési szabályok KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

A drámajáték által fejleszthető személyiségjegyek Önbizalom Mozgáskészség Önfegyelem Segítőkészség Helyes önértékelés Empátia Nyitottság Érzelmek kezelésének módja Kifejezésmód Közösségi szellem Kitartás Konfliktuskezelés Együttműködés Szabálytudat KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Mesék, történetek, bibliai történetek feldolgozása Játék, szabályjáték Színház – verselés, bábozás, éneklés Zene, tánc, mozgás Cselekvésen, dramatikus cselekvésen keresztül megvalósuló tanulás Az események többnyire pozitív tulajdonságokkal felruházott főhős köré szerveződnek A jók és rosszak harcából általában a jók kerülnek ki győztesen A mese műfaja különösen alkalmas arra, hogy a mesélő erkölcsi, vallási igazságokat, értékeket tudjon átadni a hallgatóságnak A pedagógus felelőssége a mese, történet kiválasztásában KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Játék, szabályjáték A játék a gyermek legbölcsebb tanítója Belső technikákat, lelki működéseket dolgoznak ki, amik által megtanulnak cselekedni, önmagukon uralkodni, másokkal együttmunkálkodni, bizonyos szabályokat megtartani, egy célra összpontosítani, képességeiket a máséval összemérni. KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Színház – verselés, bábozás, éneklés Nyugodt, önkéntes gyermeki részvételen alapul Lehetőség nyílik a mindennapi valós helyzetek eljátszására, problémahelyzetek feldolgozására Lehetőség a saját érzelmek kifejezésére és mások érzelmeinek megismerésére KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Zene, tánc, mozgás Alkalmas a gyermek érzelmi állapotának befolyásolására Cél a zenét értő és szerető, egészséges lelkű, kulturált, boldog ember nevelése (Kodály Zoltán 1940) Magába foglalja a gyakorló-, szerep-, szabály- és dramatizáló játékot Csökkenti a gyermek gátlásait, segítséget nyújt az egyéni megnyilvánulásban, alakítja a közösségi kapcsolatokat KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Robert Fulghum: Már az óvodában megtanultam mindent, amit tudni érdemes. “Életem legfontosabb viselkedési szabályait egytől egyig az óvodában sajátítottam el. Az egyetemen a bölcsesség nem volt különösebb érték, az óvodában azonban annál inkább. Íme, amit tanultam: Ossz meg mindent másokkal! Ne csalj a játékban! Ne bánts másokat! Mindent oda tégy vissza, ahonnét elvetted! Rakj rendet magad után! Ne vedd el a másét! Kérj bocsánatot, ha valakinek fájdalmat okoztál! Evés előtt moss kezet! Húzd le a vécét! A frissen sült sütemény és a hideg tej tápláló. Élj mértékkel! Mindennap tanulj, gondolkodj, rajzolj, fess, énekelj, táncolj, játssz és dolgozz egy keveset! Délutánonként szundíts egyet! A nagyvilágban óvatosan közlekedj, fogd meg a társad kezét, és ne szakadjatok el egymástól! KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Ismerd fel a csodát! Ne feledd a magocskát a műanyag pohárban: a gyökerek lefelé terjeszkednek, a növények felfelé, és senki nem tudja pontosan, mindez hogyan van, de valamennyien hasonlóképpen élünk. Az aranyhalak, a hörcsögök, a fehér egerek, még a magocska is a műanyag pohárban – mind meghalnak egyszer. Mi is. És emlékezz az első szóra, melyet megtanultál – a legfontosabbikra –: nézd! Minden fontos dolog bennük foglaltatik. A szeretet és az alapvető higiénia. Az ökológia, a politika, az egyenlőség és az értelmes élet. Válaszd ki bármelyik pontot, fordítsd le bölcs, felnőtt szavakra, és alkalmazd családodra, kormányodra, munkádra, egész életedre – meglátod, bölcsnek és igaznak fogod találni. Gondold csak el, mennyivel jobb volna a világ, ha összes lakója süteményt és tejet uzsonnázna minden délután három órakor, aztán pedig fogná a plédjét és szunyókálna egy keveset. És milyen jó volna, ha az összes kormány oda tenne vissza mindent, ahonnét elvette, és rendet rakna maga után. És akárhány éves is vagy, még mindig érvényes a szabály: a nagyvilágban fogd meg a társad kezét, és ne szakadjatok el egymástól.” KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné

Hogy milyen felnőtté válik, rajtunk, óvodapedagógusokon is múlik! A csoda MAGA A GYERMEK. Hogy milyen felnőtté válik, rajtunk, óvodapedagógusokon is múlik! Töltsük be hivatásunkat és segítsük a ránk bízottakat olyanná válni, amilyennek Isten öröktől fogva megalkotta őket! KaPI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2018. február 15. Szerepi Imréné