Az iskolai szervezet és fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
A Szociális Szövetkezeti forma bemutatása Tanai Tünde Rehabilítációs tanácsadó.
T ÁRSADALMI M EGÚJULÁS O PERATÍV P ROGRAM /08/1. K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS – I NNOVATÍV I NTÉZMÉNYEKBEN Ö NÁLLÓ I NTÉZMÉNYI.
KÖVETELMÉNY, ELVÁRÁS MEGNEVEZÉSTARTALOM EGÉSZSÉGÜGYI KÖVETELMÉNYJÓ ÁLLÓKÉPESSÉG EGÉSZSÉGES IDEGRENDSZER ÉP HALLÁS, ÉRTHETŐ BESZÉD KIZÁRÓ OK: MOZGÁS ÉS.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Barcsák Marianna KPSZTI
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
Mayer József Budapest február 27.
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
BTMN.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézmény minőségirányítási programja
Adatvédelem.
Iskolai szociális segítő
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Miről álmodik a rezidens?
A munkavédelem szervezeti struktúrája 2015-től
Előadás másolata:

Az iskolai szervezet és fejlesztése 9. óra

Az iskola szervezete Az igazgató feladata Az igazgató szerepe a vezetésben - kollektív vezetés, egyéni, személyes felelősségen alapuló vezetés - az iskola élén nem vezetés, hanem vezető áll - a döntéseket maga hozza és felelősséget is saját személyében viseli - egyszemélyi vezető, akit a nevelőtestület döntési joga nem mentesít a felelősségtől - bizonyos döntések meghozatalánál a törvényi előírás megköveteli a demokrácia érvényesülését A pedagógiai vezetés tartalma - az iskolában folyó pedagógiai tevékenység irányítója az igazgató ~ az iskola egész programját a tanuló nevelése érdekében határozza meg ~ tanórán, kívüli tevékenység ~ családi, ház iskola kapcsolata ~ iskola minőségbiztosítási rendszere

Az iskola szervezete Az igazgató feladata Az igazgató tanügy igazgatási feladatai - igazgatási feladat ~ tanulók osztályba sorolása ~ korrekciós tanulók számba vétele ~ gyermekvédelmi döntések ~ tanulók fegyelmi ügyei ~ tanulókkal kapcsolatos tanügy igazgatási kérdések Az igazgató személyzeti felelős ~ ő bízza meg a helyettesét, helyetteseit, az intézmény pedagógusait, ő alkalmazza az adminisztratív és technika dolgozókat Szervezeti és tárgyi feltételek - az igazgató gondoskodik a tárgyi feltételekről

Az iskola szervezete Az igazgató feladata Az igazgató hatalmának forrásai - az igazgató készíti vagy készítteti el a munkabeosztásokat, minősíti a pedagógusokat, ő teremti meg a munkavégzés tárgyi feltételeit - a hatalom fakadhat az igazgató személyiségéből, (egyén karizmája) illetve tudásából Munkamegosztása vezetésben - igazgatóhelyettes - munkaközösség-vezetők - pedagógusok és más iskolai dolgozók

Köszönöm az egész éves figyelmet!