Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Női viselet.
Advertisements

A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
A gyermekgyógyászat jellemzői Demográfiai mutatók
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Tanulásszervezés 3. Bemutató
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Új utak és lehetőségek a középiskolások
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Motivációs kérdezés technikája
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Megváltozott feladatok a középiskolai kollégiumi nevelésben Egy svédországi tanulmányút tapasztalatai fényében.
Kommunikáció beteg gyermekekkel
Módszertani megújulás a nevelő munkában
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Dajkanyelv - Az anyai beszédmagatartás néhány aspektusa
Kikészít vagy kiegészít?
Kommunikáció a szervezetben
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A research project funded by the Framework 7 Research programme of the European Union A gyermekvédelmi gondoskodásban élők továbbtanulását, felsőoktatásban.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
SAGE Időskorúak segítése a döntéshozatalban való részvételben Trebag Kft.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
X. Országos KEF Konferencia nov. 30.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
A beiskolázás előkészítése
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Érzelmi intelligencia
Gyermekek esélye Magyarországon TÁMOP Záró konferencia, Könyvtár: Esély! Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár június 21. Darvas Ágnes ELTE TáTK –
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A könnyen érthető kommunikáció az önérvényesítők szemszögéből
Az érzelmi zsarolás.
Az online marketing legújabb generációja
Dolgozói Elkötelezettség Új megvilágításban
Műtét előtt- műtét után
Kognitív és emotív jelentés
Erősségek gyengeségek.
Óvodai és iskolai szociális segítés
Szeptember 1. Nem az első nap a nehéz, hanem az, amikor rádöbben felnőtt és gyerek, hogy még vár rá 179 nap…az iskolában.
Gyermekbarát igazságszolgáltatás
Az új polgári perrendtartás és a gyermek
Kommunikáció a gyermekkel
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Szervezeti Kommunikáció
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Asszertív kommunikáció
Előadás másolata:

Kommunikáció gyerekekkel az igazságszolgáltatásban Gyurkó Szilvia Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

A gyerek meghallgatása Értő figyelem Jogi hitelesség Empátia Semlegesség 1. Mire van szüksége a gyereknek? 2. Mire van szüksége az igazságszolgáltatásban dolgozó szakembernek?

Gyermekbarát vs. Gyermekközpontú megközelítés A gyerek pillanatnyi állapotából indul ki Alkalmazkodás a gyerek szükségleteihez Feltételezi a gyerek pszichés, érzelmi, kognitív állapotának ismeretét Kiindulási pont: felkészített szakember / az “idő” szerepének ismerete / a véleménynyilvánítás jogának biztosítása ( nem = a gyerek meghallgatásával!)

Képviselet vs. Támogatás vs. Segítség Multidiszciplináris Együttműködés és támogatás Szükség van a tiszta szerepfelfogásra + közös “nyelv” kialakítására

Dogmatikai rendszer UNCRC EU direktívák ( Pp., Ákr., Be. (új!)

Gyermekközpontú kommunikációs szabályok “ahogy szeretnéd, hogy a te gyerekeddel bánjanak” Komfort biztosítása Érthető nyelvhasználat (mondatok, szavak, szószerkezetek) Türelem Elvárások kordában tartása “legyél biztos benne, hogy tényleg érti mit mondasz” (visszakérdezés, visszajelzés, összegzés, keretezés)

Kommunikációs tedd/ne tedd Idő kell a bizalmi kapcsolathoz Mutass érdeklődést. Higgadtság. Minősítések elkerülése. Ítélkezésmentes légkör / kioktatások kerülése Saját szavak használatának elfogadása Ne félj a csöndtől. Düh/frusztráció/szorongás/félelem esetén a legfontosabb anyugalom megőrzése. Ne legyél támadó, ne menj bele a gyerekkel vitába. Ne hasonlítsd a gyereket más gyerekhez vagy más gyerek ügyéhez.

Amit biztosan ne mondj gyermek meghallgatás során: Tudom hogy érzed most magadat Megértem amin most keresztülmész Miért nem ezt tetted…. Ez az ügy arra emlékeztet engem, amikor… Megígérem neked, hogy… Ha a te helyedben lennék…. Lehetne rosszabb is….

Gyermekközpontú kommunikációs technikák (célja, hogyan érhető el, példa) Megerősítés Újrakeretezés Reflektálás Összegzés

Köszönöm a figyelmet! Co-funded by the Rights, Equality and Citizenship (REC) Programme of the European Union