Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikáció a szervezetben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikáció a szervezetben"— Előadás másolata:

1 Kommunikáció a szervezetben
EEM. 13. eem. 13.

2 A szervezeten belüli kommunikáció a vezetés alapvető eszköze!
A szervezet összehangolt működésének kulcsa! Struktúra – relatív állandó Kultúra – közös értékrend Kommunikáció – dinamikus koordináció eem. 13.

3 A menedzserek tevékenysége
eem. 13.

4 Hozzájárulás a menedzseri hatékonysághoz
19 % 11 % 44 % 26 % eem. 13.

5 1. A kommunikáció fogalma
A kommunikáció olyan folyamat, melynek során két vagy több ember szimbólumok segítségével adatok, események vagy gondolatok közös értelmezésére törekszik. Több mint információ csere, dinamikus interperszonális folyamat, amely a magatatás megváltoztatására irányul (befolyásolja észlelést, érzelmeket, a kohéziót és a motivációt is!) eem. 13.

6 2. Kommunikációs csatornák
Verbális kommunikáció Beszéd (párbeszéd, értekezlet, előadás) Írás (jelentés, utasítás, tájékoztatás, elektronikus kommunikáció) A Nem verbális kommunikáció alátámasztja a tartalmat és segíti a befogadást (gesztus, mimika, tekintet, testtartás, öltözködés..) Teljes befogadás = 7% szöveg + 38% hang % arcjáték eem. 13.

7 Csatornák egy szervezetben
Formális – szabályozott tartalmak és utak Informális - az emberek érdeklődése, kulturális vagy szakmai alapú szerveződésein keresztül eem. 13.

8 3. A kommunikáció funkciói
Információs funkció - döntési bizonytalanságot csökkentő tartalmak Érzelmi funkció - szerepek megerősítése, egymás elfogadása Motivációs funkció –elvárt teljesítmények közlése és értékelése, elismerése Ellenőrzési funkció - szervezeti utasítások visszacsatolások eszköze eem. 13.

9 3. Egyéni kommunikációs stílusok
Magabiztos (assertive): őszinte, közvetlen, öntudatos – a személy nyíltan és őszintén megnyilvánítja a véleményét, érzéseit, megvédi saját érdekeit anélkül, hogy mások jogait sértené Bizonytalan (nonassertive): határozatlan, mentegetőző, félénk, nem áll ki saját érdekei mellett, azt jelezve, hogy azok nem fontosak. Erőszakos (aggressive): szemrehányó, vádló, másokat irányító, felsőbbrendű magatartás, saját érdekét védi tekintet nélkül mások érdekeire. eem. 13.

10 4. A kommunikáció modellje
ÖTLET KÓDOLÁS ÁTVITEL REAKCIÓ ZAJ CSARORNÁK MEGÉRTÉS DEKÓDOLÁS VÉTEL eem. 13.

11 5. Zavarok a kommunikációban
A kommunikáció összetettségéből származó zavarok közvetítő nyelv érzelmek, attitűdök közvetítője csoportnyomás, kulturális alapok szabályok, szűrők, elfogadott minták nagy szervezet, hosszú idő, leegyszerűsítik A küldő okozta zavarok a küldő bizonytalan szándékosan torzít bizonytalanságban tart: megtévesztés, pszichológiai hadviselés, taktikai pozíció harc az információ monopólium hatalomforrás eem. 13.

12 Zavarok a kommunikációban
A fogadó érzékelése Érzékelési hibák Korlátozott figyelem Torzítás csoporthatásra Képességek hiányossága Pozitív, negatív befogadása, önvédelem Bizalmatlanság a küldővel szemben Egésszé formálás, kiegészítés Időbeli diszkontálás A visszacsatolás folyamata Személyiségünket támadó üzeneteket visszautasítjuk Kicsi részlet döntőként való megjelenítése Elmaradó visszacsatolás Nem engedélyezett visszacsatolás eem. 13.

13 6. A kommunikációs hálózatok
Centralizált hálózatok kerék lánc Y forma eem. 13.

14 A kommunikációs hálózatok
Decentralizált hálózatok körkörös teljes körűen kölcsönös eem. 13.

15 7. A szervezeti kommunikáció irányai
Lefelé irányuló ( a hierarchia alsóbb szintjei felé) információ elosztás, utasítás, iránymutatás a beosztottaknak Felfelé irányuló üzenetek a menedzser számára, javaslatok, beszámolók, visszajelzések a menedzser számára, (decentralizált döntési jogkörök esetén - információ a döntésről) Horizontális kapcsolatok (azonos szintek között) eem. 13.

16 A kommunikáció irányai
Lefelé irányuló Felfelé irányuló Horizontális kapcsolatok eem. 13.

17 8. Eszközök a kommunikációs zajok kiküszöbölésére
A megfelelő nyelv és médium megválasztása Visszacsatolás A közlések különféle formában való megjelenítése Empátia – bizalmat erősítő légkör Informális kommunikáció eem. 13.

18 9. Kommunikáció az EEM -ben
A szervezeteknek az EEM-re kommunikációs stratégiát kell kidolgozniuk Segítheti a célok elérését, ezzel növeli a teljesítményt, Azzal, hogy egyén fontosnak érzi magát és kötődik a szervezethez eem. 13.

19 A komplex kommunikációs rendszer pillérei
Kommunikációt meghatározó elvek Személyek Kommunikációs eszközök A cél: az információ szabad áramlása minden irányban A vezetők kommunikációs továbbképzése Összehangolt eszköztár eem. 13.

20 eem. 13.


Letölteni ppt "Kommunikáció a szervezetben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések