Tanácsok a portfólió készítéséhez

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
AZ ÉN PORTFÓLIÓM.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Pedagógus minősítési rendszer
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Szaktanácsadói fórum VÁLTOZÁSOK ÉS A PORTFÓLIÓ
Hogyan készüljünk a pedagógus minősítési eljárásra?
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
ELEMÉR
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A portfólió - óvodai szakterület
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Pedagógus értékelési rendszer
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Az e- portfólió dokumentumai a kompetenciák tükrében TÁMOP.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Előadás másolata:

Tanácsok a portfólió készítéséhez Kertai Helga Városmajori Gimnázium 2018.09.17.

Kinek szólhat ez a tanácsadás? 1. Már készen van a portfóliója és értékelték is. → nem 2. Már készen van a portfóliója és 2015-ben értékelik. → ? 3. Már készen van a portfóliója és majd értékelik. → változtatható 4. Most készíti a portfólióját. 5. Az elkövetkező években akar portfóliót készíteni. 6. Egyáltalán nem akar portfóliót készíteni. → ? Kor Évek Szakvizsga Doktorátus Ambíció Egyéb 2018.09.17.

2018.09.17.

ALAPFOGALMAK PORTFÓLIÓ KOMPETENCIA (8) Tudás Képesség Attitűd dokumentumgyűjtemény KOMPETENCIA (8) Tudás Képesség Attitűd SZTENDERD kompetenciaszintek INDIKÁTOR (77) Kompetenciaelemek meglétét jelző tevékenység-leírás 2018.09.17.

A jelenlegi állapot 2018.09.17.

Aki teheti, gondolkodjon el rajta! Matek vagy nem matek? Aki teheti, gondolkodjon el rajta! 2018.09.17.

Eldöntöttük: matek! LEHETŐLEG MINDENT! Kompetenciák áttanulmányozása. Indikátorok áttanulmányozása. Mit kell mindenképpen a portfólióban bizonyítani? LEHETŐLEG MINDENT! 2018.09.17.

A KEZDETEK Képek, felvételek – engedélyek, szülő beleegyezés – enyhébb megfogalmazás Esetleírások, csoportprofil – név nélkül Plágium 2018.09.17.

ÖNREFLEXIÓ Ne hagyjuk a végére! 2018.09.17.

AMIT AZ ÓRATARTÁS KÖZBEN NEMIGEN LEHET BIZONYÍTANI 7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás Minden partner (szülő, szaktanácsadó,intézményvezető, kollégák, szakmai partnerek, szervezetek) Online kapcsolattartás Megbeszélések, rendezvények, viták, értekezletek 2018.09.17.

AMIT AZ ÓRATARTÁS KÖZBEN NEMIGEN LEHET BIZONYÍTANI 8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért Rendszeresen tájékozódik a szaktárgyára és a pedagógiára vonatkozó legújabb eredményekről Online kapcsolattartás Digitális tananyagok – tájékozódás Továbbképzések Innovációk, pályázatok 2018.09.17.

AMIT AZ ÓRATARTÁS KÖZBEN NEMIGEN LEHET BIZONYÍTANI A tanulók személyiségét sokoldalúan tárja fel Szakember segítségét kéri tanulási nehézség, személyiség-fejlődési probléma esetén Eltérő kulturális háttér kezelése Konfliktusok felismerése, kezelése Közösségfejlesztés Online közösségeket hoz létre 2018.09.17.

Tanácsok a portfólió készítéshez 2018.09.17. PROBLÉMA A minősítés évében milyen csoportjaink lesznek? A választás a KH dolga. Az órán bármi történhet! 2018.09.17. Kertai Helga - Városmajori Gimnázium

LEHET, HOGY OLYAN ÓRÁT TARTUNK, HOGY NEHÉZ LESZ BIZONYÍTANI: Tantárgyi koncentráció Gyakorlati alkalmazások Online információk befogadásának, feldolgozásának, továbbadásának etikus módja Szociális tanulásban rejlő lehetőségek Önálló tanuláshoz szükséges eszközöket biztosít Tanulási stratégiák IKT eszközök Óráin harmonikus légkört teremt Értékelés 2018.09.17.

MENEKÜLÉSI LEHETŐSÉG (Tanmenet) Tematikus terv Óraterv Tanóra bevezetése Tanóra utáni reflexió Portfólió - védés Szakmai beszélgetés 2018.09.17.

MEGELŐZÉS Tematikus tervben, óratervekben (tanmenet): változatos módszerek, digitális anyagok, óraszervezés, szociális tanulási formák, feladatlapok, IKT Egyéb dokumentumok: Osztályfőnökség, kapcsolattartás IKT Különleges bánásmód (tehetséggondozás) Szakértői munka Szaktanácsadói munka Érettségi Tankönyvírás Rendezvények szervezése Tantestületben végzett munka Továbbképzések végzése, tartása Publikációk, előadások Volt tanítványok Szülők Ajánlás Hospitálási jegyzőkönyv 2018.09.17.

Pálfiné Kovács Erika Sok-sok kolléga Köszönet: Pálfiné Kovács Erika Sok-sok kolléga 2018.09.17.