MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Advertisements

Szubliminális üzenetek
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Digitális világ A digitális reklám
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
Hirdetési termékek – videó hirdetési megoldások Videó hirdetési megoldások  Összefoglaló neve azon hirdetési megoldásoknak, amelyeket.
Arany János Ősszel.
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
“The mind once stretched by an idea never returns to its original form” “Az elme amit egyszer kitágított egy eszme soha nem tér vissza eredeti formájába”
AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK.
Mediatizált valóság és bulvarizálódás
Média és divat.
Rítus és színház. Isten – szól a mese – a teremtés hetedik napján azt tapasztalta, hogy halálos unalom uralkodik mindenek felett, és akkor rájött, hogy.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
A fények és színek hatása... A fények és színek hatása... ( munkatársi csapat épités)
Életünk lenyomata gyermekeink lelkén
S OK SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK a VOGEL&NOOT újdonságai körében!
A világon a legmélyebb árok nem a „Csillagok háborújában”található, hanem Oroszországban A gyémánt kitermelésre használt óriási árok Oroszországban, Kelet-Szibériában,
Könnyek....
Boogie Mamma Ide rakja a zenekara jelét (úgy nevezett logóját) Készült a Power Point 2005 Készült a Power Point 2005 Fesztiváljelentkezés- varázslóval.
 A kongresszusi részvételt a Janssen Cilag Kft támogatja.
Befolyásolás a tömegkommunikációban
AUCHAN MAGYARORSZÁG KFT.
Tibeti személyiségteszt
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Nagyböjt, az újrakezdés lehetősége!
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
Színes világban élünk.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
2. tétel.
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Avagy mire is emlékezem…
VIII. KÖZMŰVELŐDÉSI NYÁRI EGYETEM Művelődés – műveltség Dr. Gelencsér Katalin: A köz művelődése Szeged –
A kommunikáció tényezői
Horoszkóp teszt!.
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
A fények és színek hatása ....
(REFLEXIONES) Auto. show Caño Cristales – Kolumbia.
Zsámbékon (mégis) tavasz akar lenni. Azért, hogy ne felejtsek.
VEGYÉL RÉSZT EGY KÜLDETÉSBEN! RÉSZESÜLJ EZÉRT Gyógyulj és segíts gyógyulni másoknak is! egyedülállóan magas anyagi elismerésben!
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28.
A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben
Önmenedzselés Előadó: Selmeci József Csongor. Változó külső és belső világunk A körülöttünk folyó változások egyik legfontosabbika az, hogy megnőtt a.
Új Esély munkakonferencia Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József.
A NŐI KÜLDETÉS. Reklámok Csomagolás,vagy igazi értékek igazi értékek.
A reklám centruma.
Rajta! Távolinak tűnik, hát nem indulunk el, Nehéznek látszik, hát nem emeljük fel, Lehetetlennek látjuk, nem próbáljuk meg. Talán éppen ezért veszünk.
Biyovis Egészség Koncepció a napi gyakorlatban A Biyovis összegyűjtötte az Ön számára, a modern tudományt, medicinát, és a múlt tapasztalatát amelyet ötvözött.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
GRASSROOTS Gyermekvédelem
(Ki)használjuk a környezetet
Tibeti személyiségteszt
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Digitális világ Online márkaépítés Kereskedelmi márkák és Nem kereskedelmi márkák Az óra célja: megérteni, hogyan segítik a honlapok a márkák ismertségét.
Dr. Pálhegyi Ferenc alapján
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
CSODÁS JÓKÍVÁNSÁG 1.
A teljes ember bevonása a liturgikus cselekményekbe
Health Education in Secondary Schools – Activity Book
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
Kávéfolt (#brandes) (lesz macskás kép is! :).
Hogyan legyen több tartalom?
PETŐFI KÖLTÉSZETÉNEK ÁLTALÁNOS JELLEMZŐI
Neveld a gyermeked! Efézus 6:1-4.
A fények és színek hatása ....
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Előadás másolata:

MANIPULÁCIÓ A REKLÁMOKBAN

Mi a manipuláció? A manipuláció burkolt, tudat alatti befolyásolás. Nem az értelemre, a logikára hat, hanem az érzelmekre. Fő eszközei: Ígéret (a vágyainkra hat) Fenyegetés (félelmeinkre hat) Látszólagos értelemre hatás

Hogy működik mindez a reklámokban? A reklám mindig a vágyainkra hat. A termék megvásárlása esetére ígér valamit: konkrét termékelőnyt (használati érték, jó árfekvés, nyereményjáték)…

Amit a reklámok ígérnek… … vagy olyan értéket, amit valójában nem nyerünk meg a termék megvásárlásával, de a reklám összekapcsolja az eladni kívánt árut vagy szolgáltatást a vágyott értékkel. Itt pl. : családi összetartás, jó apa-fia viszony, természetközelség, nyár…

… és amitől a reklámok óvnak A fenyegetés a reklámokban olyan formában jelenik meg, hogy a termék hiányát összekapcsolják negatív dolgokkal… … itt például a kínzó fejfájással, amit őrjöngő csemeték és kínos munkamegbeszélés súlyosbít.

A reklámok színvilága A reklámok azért is annyira hatásosak, mert komplex, audiovizuális hatást nyújtanak: képi és hanghatások segítségével egyszerre több érzékszervünkre hatnak. Fontos hatóeszközük a színviláguk. A kék szín például tisztaságot áraszt – tisztítószerek kedvenc reklámszíne.

A reklámok színvilága A zöld pedig természetességet, harmóniát sugall – noha nehéz megmagyarázni, hogy ha magamba tolok egy tábla Milkát, az felér egy tál biosalátával. A reklám képi eszközökkel mégis ezt próbálja elhitetni…

A reklámok színvilága A piros lendületet, dinamizmust, szenvedélyt jelent.

A reklámok színvilága A szürke – bár első pillantásra nem tűnik figyelemfelkeltő színnek – modern, nagyvárosi, fiatalos hatást kelt.

Na és persze a színek felidézhetik a termék/szolgáltató logójának jellegzetes színét is.

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek A család (Törley)

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek A szerelem (Merci)

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek Erotika (BMW)

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek Egészség (Danone)

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek Fiatalság, közösség, bulizás

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek Fiatalság, szépség (Dove)

A reklámokban megjelenített legfontosabb értékek Szabadság, élmények

Amikor a reklám látszólag az értelemre hat Tudományosság (látszata): szakértők megszólaltatása, szakszavak használata, tekintélyszemélyek: „A fogorvosok ajánlásával”

Ami a tudományosságot illeti… … annak nagyon utána kell nézni! Ld. https://www.facebook.com/og yei.gov.hu/photos/a.115233044 1499591.1073741828.11326391 63468719/1602654023133895/ ?type=3&theater&ifg=1

ÖSSZESÍTVE: A reklámok egy ideális, vágyott világot jelenítenek meg; a termékekhez különböző értékeket kapcsolnak képi, nyelvi eszközökkel (szlogenek) és hanghatásokkal; azt sugallják, hogy a termék megvásárlásával ezt az értéket szerezzük meg.