Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új Esély munkakonferencia 1. 2006. Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új Esély munkakonferencia 1. 2006. Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József."— Előadás másolata:

1 Új Esély munkakonferencia 1. 2006. Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József

2 P „Új Esély” modell „fiatalok” hálózat A/061 „Második esély” a Vásárosnaményi kistérségben A/067 Nem halat – hálót A/077 Akiket kezd elveszíteni az élet … A/091 Második Esély és az egyébként érintettek A lehetőség modell alkotás

3 P „Új Esély” modell közös osztó közös többszörös A lehetőség modell alkotás

4 mi a probléma kinek probléma miért probléma A kiindulópont vissza modell alkotás

5 A probléma újrafogalmazása P értjük mi egymást – minek annyit beszélni a fogalmak csapdája a fogalmak expanziója modell alkotás

6 „hátrányos helyzetűek” fogalmaink értelmezése csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” t.i. van egy látens feltétel ovan egy domináns csoport ovan pozitív értéktételezés vissza

7 „hátrányos helyzetűek” a domináns csoport ohozzáfér az értékekhez (mások nem) okiterjeszti értéktételezését a csoport határain túlra onem feltétlen specifikálja az értékeket fogalmaink értelmezése

8 P „drop out” csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” stigmatizáló hatása kisebb, de ugyanúgy működik fogalmaink értelmezése

9 P És még kik … részben idetartozhatnak fiatalkorú bűnelkövetők betegek (szenvedély, pszichés stb.) a csoport határai elmosódottak fogalmaink értelmezése

10 P Csoportalkotás Mi a „hátrányos helyzet”? közelítő fogalmaink vannak erről Kik a „hátrányos helyzetűek”? „hátrányos helyzetűek” „hátrányos helyzetűek” megkülönböztető jellemzőik csoport-specifikum

11 P Csoportalkotás Hátrányos helyzet ahonnan nem- ill. korlátozottan lehet hozzáférni a tételezett értékekhez Hátrányos helyzetű aki hátrányos helyzetben van, ill. aki a ……(?) jellemzőkkel bír csoport-specifikum

12 P Csoportalkotó kritérium társadalom-szociológiai fogalmak (szociális helyzet, lakhely, iskolázottság, etnikum) mentális jellemzők közül néhány (diszfunkciók, tanulási- és magatartászavar) csoport-specifikum

13 P Csoport és csoporttag a negatívan meghatározott csoport tagjai specifikálhatóakká(!?) válnak a specifikációnak megfelelő személyek nem tagjai feltétlenül a csoportnak csoport-specifikum

14 P Specifikációs dilemmák 1. hátrányos helyzetűként nem hátrányos jellemzettek helyzetűek „hátrányos helyzetű”-ként jellemezhető, ám nem hátrányos helyzetű csoport csoport-specifikum

15 P Specifikációs dilemmák 2. a negatívan meghatározott csoport specifikációjához képest a domináns csoport csak negatívan jellemezhető csoport-specifikum

16 P Specifikációs dilemmák 3.  a statisztikai megközelítés – gyakorlati alkalmazhatatlansága  magas státuszú család – drop out fiatal  középiskolások jelentős számú kihullása  jelentős látencia az iskolákban csoport-specifikum

17 P Pillantás a gyakorlatra feltételezett probléma programalkotás a megfelelő kliensek kiválasztása csoport-specifikum

18 P KÖVETKEZTETÉS a célcsoportra nem áll rendelkezésünkre célcsoportunk megbízható specifikációja nem tudjuk, a probléma kapcsán kikről is beszélünk csoport-specifikum

19  a probléma azonosítása  a célcsoport azonosítása  a célcsoport azonos-e azokkal, akiknek a problémájáról beszélünk továbbra is kérdés A kiindulópont a probléma újrafogalmazása

20 FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása probléma nincs illeszkedés célcsoport domináns csoport (tételezett értékrend)

21 FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása alapvetően a PROBLÉMA a domináns csoport és az általa képviselt értékrend nincs illeszkedő viszonyban a „hátrányos helyzetű” csoporttal és az általa képviselt értékrend(ekk)el

22 KINEK probléma a probléma újrafogalmazása annak probléma, akinek fontos a két csoport illeszkedése a saját értékrendje mentén (a megoldandó probléma nem feltétlenül a célcsoportunké)

23 MI a probléma a probléma újrafogalmazása konkrétabban a PROBLÉMA függvénye annak, hogy kinek a szemszögéből nézünk – kinek az értékrendjét kívánjuk érvényesíteni

24 MIÉRT probléma a probléma újrafogalmazása az adott értékrend érvényesülése akadályokba ütközik nota bene egy másik értékrend érvényesülési törekvéseibe

25 Kérdések „Új Esély” modell az „Új Esély” modell milyen értékrend(ek) képviseletét vállalja fel csak egy irányú, vagy legalább két irányú közvetítést vállal (kíván-e hatni a domináns csoportra is?)

26 P köszönöm a figyelmet „Új Esély” modell


Letölteni ppt "Új Esély munkakonferencia 1. 2006. Július 28. Zöld Kakas Líceum Braun József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések