Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József."— Előadás másolata:

1 Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József

2 Új Esély munkakonferencia 2 A célcsoport azonosítása

3 P pedagógiai jelenségek normális eloszlás A jelenségek általában figyelembevett jelenség

4 P Az ellátórendszerekből kihullók száma és aránya a „normalitást” meghaladó mértékű A jelenség „ drop-out ” vagy „hátrányos helyzet” Eltérő jelenség figyelembevett jelenség

5 P „hátrányos helyzet” Mint jelenséget le tudjuk írni Mint struktúrát nem ismerjük „drop out” jelenség 1 figyelembevett jelenség

6 P „hátrányos helyzet” Kényszerítő erejű tömege nő dinamikája ismeretlen „drop out” jelenség 2 figyelembevett jelenség

7 P „hátrányos helyzet” Tapasztalatok szigetszerűek esetlegességgel terheltek általánosításhoz kevesek „drop out” jelenség 3 figyelembevett jelenség

8 P „Új Esély” közös osztó közös többszörös - MODELL A lehetőség modell alkotás

9 P „Új Esély” TECHNOLÓGIA mit mivel hogyan A modell modell alkotás

10 P „Új Esély” SZOLGÁLTATÁS létjogosultsága (probléma) eredményesség hatékonyság A tevékenység jellege modell alkotás

11 a szolgáltatás létjogosultsága kinek probléma mi a probléma miért probléma A kiindulópont modell alkotás

12 „drop out” fogalmaink értelmezése „hátrányos helyzet” csoportalkotó kritérium a „hová nem tartozás” t.i. van egy látens feltétel ovan egy domináns csoport ovan pozitív értéktételezés

13 P Csoportalkotás Mi a „hátrányos helyzet”? közelítő fogalmaink vannak erről Kik a „hátrányos helyzetűek”? ” ” megkülönböztető jellemzőik csoport-specifikum

14 P Csoportalkotás Hátrányos helyzet ahonnan nem- ill. korlátozottan lehet hozzáférni a tételezett értékekhez Hátrányos helyzetű aki hátrányos helyzetben van, ill. aki a ……(?) jellemzőkkel bír csoport-specifikum

15 P Csoportalkotó kritérium társadalom-szociológiai fogalmak (szociális helyzet, lakhely, iskolázottság, etnikum) mentális jellemzők közül néhány (diszfunkciók, tanulási- és magatartászavar) csoport-specifikum

16 P Csoport és csoporttag a negatívan meghatározott csoport tagjai specifikálhatóakká(!?) válnak a specifikációnak megfelelő személyek nem tagjai feltétlenül a csoportnak csoport-specifikum

17 P Specifikációs dilemmák 1. hátrányos helyzetűként nem hátrányos jellemzettek helyzetűek „hátrányos helyzetű”-ként jellemezhető, ám nem hátrányos helyzetű csoport csoport-specifikum

18 P Specifikációs dilemmák 2. a negatívan meghatározott csoport specifikációjához képest a domináns csoport csak negatívan jellemezhető csoport-specifikum

19 P Pillantás a gyakorlatra feltételezett probléma programalkotás a megfelelő kliensek kiválasztása csoport-specifikum

20 P KÖVETKEZTETÉS a célcsoportra nem áll rendelkezésünkre célcsoportunk megbízható specifikációja nem tudjuk, a probléma kapcsán kikről is beszélünk csoport-specifikum

21 a célcsoport azonos-e azokkal, akiknek a problémájáról beszélünk akik a szolgáltatás kedvezményezettjei továbbra is kérdés a probléma újrafogalmazása

22 FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása probléma nincs illeszkedés célcsoport domináns csoport (tételezett értékrend)

23 FELISMERÉS a probléma újrafogalmazása alapvetően a PROBLÉMA a domináns csoport és az általa képviselt értékrend nincs illeszkedő viszonyban a „hátrányos helyzetű” csoporttal és az általa képviselt értékrend(ekk)el

24 KINEK probléma a probléma újrafogalmazása annak probléma, akinek fontos a két csoport illeszkedése az ő saját értékrendje mentén (a megoldandó probléma nem feltétlenül a célcsoportunké)

25 MI a probléma a probléma újrafogalmazása konkrétabban a PROBLÉMA függvénye annak, hogy kinek a szemszögéből nézünk – kinek az értékrendjét kívánjuk érvényesíteni

26 MIÉRT probléma a probléma újrafogalmazása az adott értékrend érvényesülése akadályokba ütközik nota bene egy másik értékrend érvényesülési törekvéseibe

27 Kérdések 1 „Új Esély” modell az „Új Esély” modell milyen értékrend(ek) képviseletét vállalja fel csak egy irányú, vagy legalább két irányú közvetítést vállal (kíván-e hatni a domináns csoportra is?)

28 Kérdések 2 „Új Esély” modell a „SZOLGÁLTATÁS” mibenléte? kedvezményezettjei kicsodák? megrendelője (ha van)?

29 A modellalkotás fázisai „Új Esély” modell  Probléma/igény  Szolgáltatás  Célcsoport/kedvezményezettek  Sikerkritériumok  Struktúra  Szupport

30 P köszönöm a figyelmet „Új Esély” modell


Letölteni ppt "Új Esély munkakonferencia 2 2006. október 13. Braun József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések