Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mediatizált valóság és bulvarizálódás

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mediatizált valóság és bulvarizálódás"— Előadás másolata:

1 Mediatizált valóság és bulvarizálódás
Virtuális jelleg Info-áradat – bizonytalan hitelesség Média-függő döntéshozatal Hírérték mint piaci árfolyam Bulvarizálódás: Szenzációfókusz + infotainment Média minőség csökkenés Magánéleti tematizáltság – közéleti közöny Média-kontroll ►Média-követés

2 A média realitást torzító hatása
Médiahatás Vágyak Valóság torzulás Realitás Média-kitettség

3 Média információ áramlása

4 Információ és reklámfogyasztás egyenlőtlenségi háromszöge
Reklám befolyásoló ereje Szervezeti info Internet Napilap TV-R Bulvár-pl Elit Közép Alsó-közép Alsó Periféria Társ 10% Társ 45% Társ 30% 10% 5%

5 Személyiség-befolyásolhatóság koronként
Szabadság korlátozása Szabadság kiteljesedése N L 4. XXI. 1. XVIII 2. XIX 3. XX. Kívülről irányított személyiség Tradicionális személyiség Belülről vezérelt személyiség Tradicionális elvárások Tömegmanipulációs irányítás

6 A divathatás paradoxona
A személy Motivációs elvek: Kiemelkedési és önmegvalósítási vágy Hovatartozás-élmény és elfogadás megkonstruálása A valóság Társas befolyás A társas viszony

7 Média és divat

8 Divat Célja: Működés: - divat paradoxon szükséglet keltés
Fogyasztás irányítás Gazdasági élénkítés Működés: - divat paradoxon Versengésen alapuló utánzás – konformitás (Spnecer) Kitűnni vágyás, non-konformitás (Kroeber)

9 Divat javak fogyasztása
Érték Divat Divat-terjedés Fogyasztás

10 Hedonizmus és fogyasztás - tudatosság
Magas Erős fogyasztói tudat görbe Fogyasztói attitűd torzulás Hedonizmus Gyenge fogyasztói tudat görbe Alacsony Magas Fogyasztás

11 Divat-terjedési fokozatok
Váltás

12 Wundt-görbe Újszerű Kellemesség Megszokott Teljesen új
Stimulusintenzitás (Újdonsághatás) Az ‘újszerűséget’ és ‘újat’ módosító hatások: Személyiség nyitottsága Asszociációs viszonyok Szociológiai kemény változók Kellemetlenség

13 Kiemelt hatások 1. Divat – viselkedés – életmód
2. Reklámhatás – dinamizmus 3. Siker – Boldogság – Harmónia 4. Divatközvetítés - intenzivitás 5. Gazdaság – közélet – magánélet 6. Sportosság – karrier - boldogság 7. Hiteles – meggyőző – érdekes 8. Életstílus –fiatalosság – dinamizmus

14 Divatcentrikusság Médiahatás Gazdasági érdek Fiatalság-dinamizmus
Magánéleti szimbolika Reklámhatás Rejtett üzenet hatás

15 Rejtett reklámhatás Rejtett reklámok és hirdetések
Álhírek, -riportok, -interjúk Erős PR-hatás

16 A feminizálódó divat

17 Érzelmi tézisek Boldogság Melegség Fiatalosság Harmónia Magánélet Stabilitás Gyengédség

18 Infotainment-álhír leple
Rejtett divathatás Gazdaság Média Infotainment-álhír leple Befogadók

19 Show-elemek divatközvetítő hatása
Érdekesség Életstílus Sportosság Fiatalosság Karrier Siker Gazdagság

20 Erős és hideg Érdekesség Intenzitás Karrier Erősség Gazdagság
Dinamizmus Sportosság Életstílus

21 Életstílus és divat a médiában
Sportosság Fiatalosság Dinamizmus Karrier Boldogság

22 A divatélmény Élménybefogadás Vizuális élmény+érdekesség
Divatorientált életstílus Élménybefogadás Magánélet+siker Vizuális élmény+érdekesség Életstílus+dinamizmus

23 A pszichoszociális paradoxon
Jólét növekedése Fejlettség Érzelmi és viselkedési anomáliák jelenléte Alacsony szint Devianciák


Letölteni ppt "Mediatizált valóság és bulvarizálódás"

Hasonló előadás


Google Hirdetések