A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
A Z SZERVEZÉSÉBEN D IGITÁLIS T ÉMAHÉT 2016 T ÁJÉKOZTATÓ.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Szülő-óvodapedagógus együttműködés és a kétnyelvűség hatása a gyermekre Drd. Olteanu Lucián Líviusz pszichológus.
Mitől lesz jó egy tankönyv? január 27.. A tankönyvkutatás célja „A tankönyv lényegének megértése, funkcionális és szerkezeti sajátosságainak a megragadása.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Dr. Kovács László Főtitkár
A magyar LLG Tanács ülése
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Környezeti Kontrolling
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Ide írandó a dolgozat pontos címe
Belügyi Rendészeti Ismeretek
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Az interdiszciplináris oktatás felé Óbudai Árpád Gimnázium
A gazdasági fejlettség mérőszámai
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
A tér képi megjelenítése 1
Előadás másolata:

A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN TÖRTÉNELEM A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN

Történelemtanítás - módszerek Miért kell ezzel foglalkozni? Katona András: „a különböző reformpedagógiai és alternatív iskoláknak nincsenek érzékelhető jelei a tantárgypedagógiák, közte a történelem módszertanának megújulásában.” (Új Pedagóiai Szemle 1997//6)

Történelemtanítás - módszerek Miért kell ezzel foglalkozni? Jakab György: - hatalmas mennyiségű tényanyag + képességfejlesztés + óraszámok? - „a tantárgy létéért vívott küzdelemben elmaradt a módszertani és szemléleti reform” (Új Pedagógiai Szemle, 2000/6,7-8)

Hogyan lehet történelmet tanítani? A reform és alternatív pedagógiák által kínál lehetőségek → módszertani repertoár szélesítése Hatékonyság növelése

Történelem a kozmikus oktatás része Montessori iskola Történelem a kozmikus oktatás része Gyakorlatból indul ki Földrajzi ismeretek oktatása Az élet kialakulása és fejlődése Korok órája Élet idővonala Történelmi időszalag

Montessori iskola A tanár feladata: Figyelemfelkeltés A diák feladata: Önálló munka (saját időszalag) Önálló kutatás

Waldorf iskola A történelem tanítását megelőzi a szülőhely múltjának megismerése: honismeret Epochális rendszer: intenzívebb Idősebb korban: önálló munka, kiselőadások Tantárgyak közötti együttműködés → hatékonyság

Waldorf iskola életrajzok, kortársi beszámolók, a korhoz kapcsolódó irodalmi művek olvasása → irodalom történelmi témájú énekek adott kor nyelve és írása történelmi színdarabok ábrázoló tevékenységek (rajz, festés) testnevelés és euritmia

Scuola di Barbiana Történelem-földrajz-valóság együtt kezelték Sajátos történelemszemlélet: jelenkor eseményeitől haladt visszafelé Térképek készítése (földrajz), ahol a nyelvi, gazdasági és politikai jelleg-zetességeket ábrázolták)

Mi a közös a módszerekben? Építenek a tantárgyak közötti együttműködésre Ok-okozati összefüggések hangsúlyozása Diákok bevonása: önálló kutatómunka Történelem és jelenkor közötti kapcsolat fontossága

Köszönöm a figyelmüket!