Unplugged játékok, játékos programozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Z SZERVEZÉSÉBEN D IGITÁLIS T ÉMAHÉT 2016 T ÁJÉKOZTATÓ.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Én így tanítanám a programozást... Név: Perényi Brigitta Felkészítő tanár: Kertész Éva Zsuzsanna Iskolánk neve: Hallássérültek Óvodája, Általános Iskolája,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Videojáték.
Az AGROÖKOLÓGIA a mezőgazdaságot ökológiai szempontok szerint megközelítő tudományág, amely a mezőgazdaság ökológiai rendszerének mint egésznek a javításával.
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
szakmai referens, országos versenyszervező
Konfliktusok az iskolában
Környezeti teljesítményértékelés
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
Lovagi Játékok projekt
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
ADAT ÉS TECHNOLÓGIA ORIENTÁLT MARKETING TEVÉKENYSÉG, VÉGE A MEGÉRZÉSEK ÉS AZ ÉRZELMI ALAPÚ DÖNTÉSHOZATALNAK.
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Sajátos nevelési igényű tanulók a kompetenciamérésben
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„Adjunk esélyt mindenkinek
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
főigazgatóhelyettes, NSzFI
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.
DARUS.
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
Pál Miklós 20 év 10 percben Pál Miklós
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
A Magyar Egészségügyi Menedzser Klub fóruma
Iskolai szociális segítő
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
MORÉNA RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA ADY ENDRE LÍCEUM
Stratégiai gondolkodás
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

Unplugged játékok, játékos programozás Kőteleki Andrea Éva

Programozni jó! fejleszti a logikus gondolkodást, a problémamegoldó készséget és a kreativitást. XXI. század! (együttműködés, alkotás/produktivitás, valós problémák) MIKOR és HOGYAN kezdjük el?

A programozás „előszobája” avagy kódolás 6-10 éves korig Tanulás vagy játék? Irányított forma vagy a kreativitás? Egyéni vagy csoport? Eszközökkel vagy anélkül?

Unplugged játékok (szabadtéri) Robotjátékok 3D (térben, folyosó vagy aula kockakövén játszva; többféle variáció, nehézségi fok, akár csoportok közötti versenyig) Live Games – Gyereknapra, rendezvényekre ajánlom (Live Angry Birds, Amőba, Békavágta)

Unplugged játékok (tanteremben) Algoritmikus gondolkodás fejlesztése Rendezések Folyamatábra Kockajátékok Barchoba 1:0 Csoportmunka, együttműködés (építés: pohártorony, robotkar, stb) Érzékenyítés ( környezetvédelem /robot építése - papírhulladék) Logikai fejtörők, játékok Csapatépítő (warm-up) játékok (babzsák, körjáték) A klasszikus „Játszd el a Teknőcöt!” (irányjáték, robotjáték) Iránykártyák (CodyRoby, BeeBot, stb.) Modern megjelenési formái: BeeBot, LightBot (mobilapp is), stb.

LightBot

BeeBot

Robotcsámborgás - BeeBot Különböző típusú feladatok útvonaltervezés állatkert (LOGO versenyfeladat) adott pályán

Rendezések Számokkal Ábrákkal (történet) Folytasd a sort! (sorozatok adott formákkal) Megadott szempontok szerinti sor kialakítása (pl. születési dátum, névsor)

Folyamatábra élőben Klasszikus feladat alapján Szemléltetés Közös cselekvés, manualitás

Kódfejtés (titkosírás) Kapcsolódás a magyar nyelv, a történelem és az informatika órákon tanultakhoz A kód lehet kép, szám, valamilyen egyezményes jelrendszer eleme, vagy saját, a csoport által megbeszélt Verseny, nagyobb tömegeket is megmozgathatunk

Gyerekjáték – avagy a kódolás órája szülőknek 1. alkalom - CodeWeek 2015 KODU program készítése, Ode to Code videoverseny 9.hely https://www.youtube.com/watch?v=LVLUoiZkB5g módszertani leírás: http://digitalistemahet.hu/tudasbazis/gyakorlat/codeweek-a-tiszi-ben 2. alkalom – The Hour of Code A code.org AngryBirds kihívás közös megoldása, egyéni jutalom oklevél

KODU

1.

code.org 2.

Szent Péter @sernyője - Digitális olvasónapló Digitális Témahét 2016 megvalósított projekt Microsoft Office Challenge I.hely, jutalomút Leírás: http://www.tpf.hu/tudastar/dm/328/digitalis-olvasonaplo

Digitális olvasónapló

Magyar Science on Stage 2016 Debrecen

Köszönöm a figyelmet! infotanarno@gmail.com