AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
1 (törvényi, rendeleti szabályozás) Molnárné Ditzendy Judit főigazgató helyettes.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Somló Térségi Program – Közösségek újjáépítése A Magyar Vöröskereszt hosszú távú rehabilitációs programja Sáfár Brigitta, országos katasztrófavédelmi.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Családi kapcsolatok újjáépítésének a segítése. „Az a tény, ha ma Magyarországon vagy bárhol a világban egy embert a bíróság elítél, és büntetés végrehajtási.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport találkozása
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Önkéntes segítő gyakorlat a Család- és Gyermekjóléti Központnál
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Wölfling Zsuzsanna köznevelési szakértő mesterpedagógus
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Készítette: Szabó Krisztiánné
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Segíteni vagy megmenteni
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Hazánk 4. legnagyobb egyháza
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Általános kémia
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Katolikus Óvodáink alakulása, beszámoló a 2011-es szakmai programokról
A digitális nemzedék Lélekszerda.
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Surányiné Palkó Eleonóra Szombathelyi Szűrcsapó Óvoda
Gémeskút, gyümölcsös, parkosítás
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Família Nagycsaládosok Egyesülete
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÓVODAPEDAGÓGUSI KOMPETENCIÁK
Miért is szeretjük az óvodánkat?
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
A „Szertár” iskolai és óvodai szociális munka projekt célja
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Erkölcsös viselkedés alapozása
Előadás másolata:

AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS Az erkölcsös viselkedés megalapozása az óvodáskorban I. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

„Mindazt, amit akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük.” (Mt 7,12) Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

Nkt. 3. § (6) (…) a köznevelés kiemelt feladata (…) a minél teljesebb társadalmi beilleszkedés lehetőségeinek megteremtése. Alapprogram Az óvodai nevelés általános feladatai: (…)– az érzelmi, az erkölcsi és a közösségi nevelés Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

A hatékony erkölcsi nevelés egyik feltétele: az óvodapedagógus személye Ahogyan a zenével, a mesével, az ábrázolás különböző módjaival, illetve az örömteli mozgás lehetőségeivel minden nap megkínáljuk a gyerekeket, ugyanígy szükséges jelen lennie az erkölcsi nevelés lehetőségeinek is az óvodában. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

A hatékony erkölcsi nevelés második feltétele: az óvodai közösség légköre Az egységes légkör erőteret jelent a gyermek számára, amely hatékony az erkölcsi nevelés szempontjából. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

A hatékony erkölcsi nevelés harmadik feltétele: a családdal való kapcsolat Őszinte, elfogadó légkörben, az óvodai életbe való tevékeny bekapcsolódás során adódik a lehetőség a családok segítésére az erkölcsi nevelés terén is. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.

Köszönöm a figyelmet! Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.