AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS Az erkölcsös viselkedés megalapozása az óvodáskorban I. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
„Mindazt, amit akartok, hogy veletek tegyenek az emberek, ti is tegyétek velük.” (Mt 7,12) Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
Nkt. 3. § (6) (…) a köznevelés kiemelt feladata (…) a minél teljesebb társadalmi beilleszkedés lehetőségeinek megteremtése. Alapprogram Az óvodai nevelés általános feladatai: (…)– az érzelmi, az erkölcsi és a közösségi nevelés Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
A hatékony erkölcsi nevelés egyik feltétele: az óvodapedagógus személye Ahogyan a zenével, a mesével, az ábrázolás különböző módjaival, illetve az örömteli mozgás lehetőségeivel minden nap megkínáljuk a gyerekeket, ugyanígy szükséges jelen lennie az erkölcsi nevelés lehetőségeinek is az óvodában. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
A hatékony erkölcsi nevelés második feltétele: az óvodai közösség légköre Az egységes légkör erőteret jelent a gyermek számára, amely hatékony az erkölcsi nevelés szempontjából. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
A hatékony erkölcsi nevelés harmadik feltétele: a családdal való kapcsolat Őszinte, elfogadó légkörben, az óvodai életbe való tevékeny bekapcsolódás során adódik a lehetőség a családok segítésére az erkölcsi nevelés terén is. Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.
Köszönöm a figyelmet! Szerepi Imréné KPSZTI Vallásos és erkölcsi neveléssel foglalkozó munkacsoport 2013. október 17.