Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés
Advertisements

Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
ELTINGA és MTA KRTK KTI Horváth Áron április 7. Lakásárak, támogatások és energiahatékonyság.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
1 Elektronikus adóbevallás. 2 Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtásának bemutatása Bevallások, adatszolgáltatások elektronikus.
Befolyást a gazdaságnak a felsőoktatásban! Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
1 Beszámoló összeállítása Kérdések – feladatok. 2 Bevezetés A törvényi változások alkalmazása Elmélet – gyakorlat közötti összhang megteremtése Mérlegcsoportok.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Tanulószerződés-kötés
Adattárház fejlesztés módszertani tapasztalatok a HIFI-ben
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
Becslés gyakorlat november 3.
A Repülésbiztonsági Kockázat
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kockázat és megbízhatóság
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Csongor és Tünde Rendezte: Paulay Ede.
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Konszolidáció Guzmics Zsuzsanna
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
Bevezetés a jog- és államtudományokba
Környezetgazdaságtan 1
Konfliktusok az iskolában
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A Jobbik esélyei listán és egyéniben
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Érték-, ár-, volumenindexek
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Szerzője Konzulens neve
Könyvbemutató rendezvény, OEE Bajai Csoport, Pörböly,
Magyar Könyvvizsgálói Kamara XVIII. Országos Konferenciája II
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
U8 – U10 célok a szezonra.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Érveléstechnika-logika
Erasmus+ hallgatói mobilitásra jelentkezéshez
Színházi élet - Németh Antal
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Pár óra tanulmányozás eredményei Nahalka István 2018 szeptember 1.
A POWERPOINT 2007 újdonságai
Előadás másolata:

Útvonaltervezés Stratégiai manőverezés Érvelés és elemzési módszerek Készítették: Elek Nikolett, Farkas Babett, Halász Gergely, Horváth Tímea és Nyakó András

Miről lesz szó? Stratégiai manőverezés- Útvonaltervezés Ki a legény a gáton? Tv-néző vagyok, ments ki innen!- Órai gyakorlat Házi feladat 2

Stratégiai manőverezés elemei Útvonaltervezés Meghatározzák, hogy a kommunikációnk célba ér-e, hogyan lesz hatásos. Kommunikációnk → értsd: minden fajta! - Házi feladat - Vitahelyzet - Prezentáció Zh - Hivatalos levél, kérvény Újságcikk - Szóbeli vizsga 3

Korlátok Út (eszköz) CÉL + közönség Elvárások, elköteleződések Intézményi keretek Médium követelményei (szakcikk, blog) Társas szerepek (Kiszel T. – Vágó I.) Vita típusa CÉL + közönség Hallgatósághoz illesztés! Elvárások, elköteleződések Út (eszköz) Mit? (tartalom) Premisszák, konklúzió Hogyan? (stílus) Ismétlések, tudományra hivatkozás, szakértőre hivatkozás, közvélekedésre apellálás, érzelmi töltet, analógiák Előfeltételek: hogyan kell(ene) gondolkodnia a célközönségnek, hogy „átmenjen” az üzenet Csak érzelmi töltet kelti fel az érdeklődést / szakmainak kell maradni, stb. 2011. 10. 26. 4

Egy jól ismert példa 2011. 10. 26. 5

Ki a legény a gáton? Van még lejjeb, MSZP? Megjelenési hely: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/ujbuda_uj_plakat.html Dátum: 2010. április 21. 6

Cél + közönség Az eredeti cél Jobboldali olvasók, azon belül elsősorban a Fideszes elkötelezettségűek. Az eredeti cél A cél az MSZP nevetségessé tétele, lejáratása az LMP-s konfliktusok kapcsán. 7

Út Mit? Tartalmi aspektus 1. A konklúzió az, hogy az MSZP kommunikációjának színvonala egyre csökken. 1.1 Az MSZP önmagának ellentmondva közeledik az LMP-hez. 1.2 Az MSZP saját nevét sem vállalja fel. 1.3 Az MSZP ellopta az LMP szlogenjét. (1.4) Az MSZP nevetséges, színvonaltalan rigmusokat használ a plakátjain, szórólapjain. (implicit tartalom) 8

Út Hogyan? Stiláris aspektus A szöveg ironikus, csípős hangvételű, érzékletes jelzőkben, kifejezésekben gazdag. 9

Korlátok A cikk műfaját tekintve jegyzet, mely a vélemény-újságírás műfajai közé tartozik. A jegyzet egy hírre, eseményre reagál, abból kiindulva egy nagyobb súlyú jelenségre mutat rá. Rövid, könnyed, de feszes műfaj. Megjelenés helye: Magyar Hírlap (jobboldali, Fidesz közeli lap) 10

Elvárások, elkötelezettségek A célközönség a jobboldali olvasókat jelentette, azon belül elsősorban a Fideszes elkötelezettségűeket. A plagizálás megléte és annak elítélendősége előfeltételként jelent meg, ahogy az inkonzisztencia elítélése is. 11

Az új recept Változik: Megmarad: Út (Hogyan?): Cél: Markánsabb kifejezések Elvárások,elkötelezettségek: Fideszes elkötelezettségek mellőzése Célközönség: Jobboldaliak, nem csak Fidesz Megmarad: Cél: Nevetségessé tétel Út (Mit?)? Érvek Korlátok: Jegyzet műfaj, Magyar Hírlapban 12

Az átírt változat: VAN MÉG LEJJEBB, MSZP? Molnár Gyula újbudai polgármester, aki vesztes pozícióból vág neki a második fordulónak, választási plakátján már saját pártja nevét sem vállalja fel, de ez az elmúlt nyolc év tükrében nem is csoda. Egy szó sem esik a szocialista pártról, a vörös csillagot, akarom mondani, szegfűt, szívecskére cserélték. Sebaj! Van másik, ahogy Eötvös bohóc mondotta volt, mielőtt elővett egy kisebb trombitát a kabátja alól. Molnár Gyula most egy, még az MSZP-nél is kisebb pártot húzott elő: az LMP-t. 13

Az MSZP nagyon szeretne az LMP közelébe férkőzni Az MSZP nagyon szeretne az LMP közelébe férkőzni. Az MSZP nagyasszonya, Lendvai Ildikó, remegő kézzel igyekszik parolázni az LMP-vel, mintegy a múlt jótékony homályába száműzve azt a három héttel előbb elhangzott mondatát, hogy kidobott voks az LMP-re szavazni. Persze mondott ő már sok mindent. Lassan mondta, hogy mindenki megértse: nem lesz gáz-ár-e-me-lés. A következményt ismerjük… 14

Hiába utasítja el az LMP egyre-másra megszállott udvarlóját, az nem érti a nemet. Sőt már lop is tőle, csak egy kis darab jusson már neki is belőle! De az MSZP és mások lenyúlása nem először jár kéz a kézben, legfeljebb eddig nem volt ily nyílt. Molnár Gyula a plakát tanúsága szerint „16 éve bizonyítja, hogy városunkban tényleg LEHET MÁS A POLITIKA.” Ő lenne a garancia a másfajta politikára? Ebben még igazság is lehet, ha a Kopaszi-gát panamára gondolunk… 15

A plakát gondos tervezői azért a nép iskolázatlanabb rétegeinek is tartogattak üzeneteket apró rigmusok formájában. Hogy is írja a lánglelkű költő: »Ha szereti Újbudát, válassza Molnár Gyulát«, vagy »Ha fontos önnek közös otthonunk, Újbuda, akkor a jó választás ismét Molnár Gyula«. Kedves MSZP, van még ennél is lejjebb? 16

2. Példa Tv-néző vagyok, ments ki innen Megjelenés helye: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/stohl_visszater.html Dátum: 2010. október 16. Megjelenés helye: Magyar Hírlap http://www.magyarhirlap.hu/velemeny/stohl_visszater.html Dátum: 2010. október 16. 17 17

Eredeti szempontok Eredeti célközönség: Eredeti cél: Tv-nézők, Rtl Klubbal és Stohl Andrással kevésbé szimpatizálók Eredeti cél: a cikk célja az Rtl Klub nevetségessé tétele Stohl András kábítószer botránya kapcsán, valamint a valóság show-k és a kereskedelmi televíziók lejáratása 18 18

Eredeti szempontok Út-tartalmi aspektus: Konklúzió: az Rtl Klub és más kereskedelmi tv-k pénzéhesek és gátlástalanok. P1: Egyre gyengébb műsorokat vetítenek. 1.1: Máté Kriszta műsora műalázás volt. 1.2: Bogárzabálós vetélkedőket készítettek. 1.3: A Mónika show csatornatöltelékeit kaptuk. 1.4: Kuruzslók hazudozásait kaptuk. 1.5: Nem túl intelligens szereplők gondolatait ismerhettük meg a valóságshow-kban. P2: Kábítószeres, zűrös magánéletű műsorvezetőt szerepeltetnek. P3: Fizetőssé kívánják tenni a színvonaltalan műsoraikat. 19 19

Eredeti szempontok Út-stiláris aspektus: Korlátok: Szókimondó, csípős hangvételű, és jelzőkben gazdag Korlátok: A cikk műfaját tekintve jegyzet, mely a vélemény-újságírás műfajai közé tartozik. A jegyzet egy hírre, eseményre reagál, abból kiindulva egy nagyobb súlyú jelenségre mutat rá. Rövid, könnyed, de feszes műfaj. Elvárások, elkötelezettségek: A valóságshow-szereplők nem intelligensek, Stohl András tette elítélendő, a Mónika Show, Máté Krisztina műsora nem votlak értékesek. 20 20

Új szempontok Órai gyakorlat Célközönség: Tv-nézők, a „reality”-műsorokkal kevésbé szimpatizálók Cél: a valóság show-k és a kereskedelmi televíziók lejáratása (Stohl-lal vagy nélküle) vagy bebizonyítani, hogy a kereskedelmi tv-k értékesek és vannak még színvonalas műsorok Út: tartalmi aspektus: Rátok bízzuk, az eredeti cikkéből is lehet válogatni. Út: stiláris aspektus: Szókimondó, csípős hangvételű, és jelzőkben gazdag Vagy tárgyilagos, egyszerű Korlát: Megmarad a régi. Magyar Hírlap és jegyzet. Elkötelezettségek, elvárások: Az olvasók olyan tv-nézők, akik elvárják a színvonalas műsorok sugárzását. 21 21

Házi feladat Keress egy érvelő szöveget! Nem kell politikai jellegű! Hobby, érdeklődési kör… Premissza, konklúzió rekonstrukció Stratégiai manőverezés – szöveg elemzése Új stratégiai manőverezési szempontok Új szöveg Maximális terjedelem: 2 oldal (eredeti szöveg mellékletben csatolva, nem számít bele!!!) 22

Elvárások Konklúzió, főbb premisszák, implicit premisszák (nem kell ágrajz…) Azonosítani a célt, közönséget, utat, korlátokat, elvárásokat, elköteleződéseket Jelezni mik a változatlan és az új szempontok Új szöveget megírni a (3.) szempontjai alapján! November 4. szerda 12:15, kinyomtatva Formai követelmények… 23