Iskolánkban a kisdiákok informatika oktatását a 2013/14-es tanévtől az első osztályban kezdtük. Az alsó tagozatos nevelőkkel célként tűztük ki, hogy a számítógépet, mint taneszközt alkalmazzuk. Az első évfolyamon a diákok megtanulták a rajzoló- és a szövegszerkesztő programot használni, így a második osztályban az olvasás- és írásórák anyagának elsajátítását számítógéppel segítjük. A következő diákon egy-egy tanórai anyag összehangolását mutatjuk be az olvasás-, írás-, nyelvtan- és az informatikaórák céljainak megjelölésével.
A tanóra célja: A rövid és hosszú mássalhangzók jelölése hiányos mondatban (Nyelvtan és helyesírás munkafüzet: 20. o. 2. f.) Az informatikaóra célja: Szöveges dokumentum gépelése, karakterek kijelölése és formázása Tanulói munka
A tanóra célja: A mondatokról tanultak alkalmazása Feladat: rövid szöveg másolása, mondatkezdés és a mondatvégi írásjelek alkalmazása (Tankönyv 91. o. 8. f.) Az informatikaóra célja: Szöveges dokumentum gépelése, karakterek kijelölése és formázása Tanulói munka
A tanóra célja: Hosszú mássalhangzók a szavakban (Tankönyv , Helyesírási szógyűjtemény 94. o.) Az informatikaóra célja: Szöveges dokumentum gépelése, karakterek kijelölése és formázása Tanulói munka
A tanóra célja: Hosszú magánhangzók a szavak végén (Munkafüzet 13. o. 6. f.) Az informatikaóra célja: Szöveges dokumentum gépelése, karakterek kijelölése és formázása Tanulói munka
Köszönjük megtisztelő figyelmét! Fülöp Mária – Szilágyi Ferencné Irodalomjegyzék: Fülöp Mária – Szilágyi Ferencné Nyelvtan és helyesírás tankönyv a 2. évfolyam számára Nyelvtan és helyesírás munkafüzet a 2. évfolyam számára