Az amőba játék algoritmusa

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

VIZSGAFELADATOK PMMIK, MÁJUS 26. LETÖLTHETŐ:hr2.pte.hu/vizsgappt.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
REKREÁCIÓS ÉS SZABADIDŐS SPORTOK DR. BÓKA FERENC.
Ellenőri továbbképzés Budapest, Ellenőri továbbképzés Budapest, MLSZ JB.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
ETailer Kit Lenovo VIBE P Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
1. kérdés: Melyik nem főváros?. 2. kérdés: Melyik a legkisebb négyzet ezen-> a dián? Segíts!
ENERGIA TAKARÉKOS RENDSZERSZEMLÉLET AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETBEN Fehér János okl. kohómérök Fűtéstechnikai szakmérnök Székesfehérvár, 2010.JAN.20.
Vetésforgó tervezése és kivitelezése. Vetésforgó Vetésterv növényi sorrend kialakításához őszi búza250 ha őszi árpa50 ha lucerna ebből új telepítés 300.
A Szociopoly játék bemutatása Bass László, Fodor Kata az MTA Gyerekszegénység Elleni Programjának munkatársai.
Az amőba játék algoritmusa. A játék  Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon sokan ismerik, az ötödölő, az egyik legnépszerűbb logikai játék. Sikerét.
Győzelem a harag felett. A harag öl. Dr. Redford Williams rámutat arra, hogy a kortizon nevű stressz hormon, amely a haragot táplálja, szó szerint.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Póker.
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
Mérése Pl. Hőmérővel , Celsius skálán.
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
DIGITÁLIS KÉPFELDOLGOZÁS ALAPFOGALMAK
A tökéletes számok keresési algoritmusa
Gondolatok egy összegzési feladat kapcsán

Petőfi Sándor Gépészeti Szakközépiskola és Kollégium
Programozás III. Gyakorlás.
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Feladatok a XXVI. Nemzetközi Magyar Matematikaversenyről
A talajok szervesanyag-készlete
Hogyan kell játszani? Himalája kártyajáték.
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Ez az én művem Készítsünk tájképet! Készítette: Puskás Rebeka
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
Munka és Energia Műszaki fizika alapjai Dr. Giczi Ferenc
VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.
Elektrosztatikus festés (szinterezés)
Tárgyak műszaki ábrázolása Metszeti ábrázolás
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
ROTA STAND Felállást és átülést segítő eszköz.
Algoritmusok és Adatszerkezetek I.
Számítógépes Hálózatok
Szelektív hulladékgyűjtés
3. A robot képernyőmenüje
Monitor(LCD).
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Pécs törökkori emlékei Bianka
AVL fák.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Általános iskola eredménye, értékelése
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
3. előadás.
Egymáson gördülő kemény golyók
Perspektív térábrázolás
Dokumentum.
Vállalati brosúra A cég általános célkitűzése
KRÉTA-ESL Bemutató.
Üdvözöljük a PowerPointban!
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
3. előadás.
Edényrendezés - RADIX „vissza” - bináris számokra
Négyzetjáték és bolyongás
Várhatóérték, szórás
Hagyományos megjelenítés
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Az amőba játék algoritmusa

A játék ismertetője Az amőba játék, vagy ahogy Magyarországon jobban ismerik az ötödölő…. Sikerét annak köszönheti, hogy a roppant egyszerű szabályok ellenére is nagyon nehéz tud lenni. A nyerő stratégia kialakítása egyáltalán nem nyilvánvaló.

Az amőba alapszabályai Az amőbát két játékos játssza egy négyzethálós játéktéren. A játékosok felváltva helyezik el bábuikat, a még üres négyzetek valamelyikébe. Az a játékos nyer, aki előbb el tud helyezni 5 saját bábút egy vonalra eső szomszédos négyzetekben. Másképpen fogalmazva, az a játékos nyer, aki elhelyez egymás mellett 5 bábút vízszintesen vagy függőlegesen vagy a két átlós irány valamelyikében. Nagyon ritka esetben döntetlen is előfordulhat, ha a pálya betelik és egyik játékos sem alakított ki 5 egymás melletti bábut.

Statégiája: Az amőba játékban a legfontosabb stratégia, hogy a védekezés mindig fontosabb a támadásnál. Meg kell akadályoznod, hogy az ellenfeled kirakja az 5 bábút. Előre kell gondolkodnod, nem elég csak a következő lépést előre látni. El kell kerülnöd, hogy az ellenfeled olyan szituációt alakítson ki, amikor már nem vagy képes megakadályozni az 5 bábú kirakását

Létezik-e nyerő stratégia? A matematikusok bebizonyították egy adott pálya méretre, hogy létezik tökéletes amőba stratégia. A tökéletes stratégia ami ellen nincs esélye a másodjára lépő játékosnak. Másképp fogalmazva a kezdő játékos, tökéletes stratégiával, mindig tud nyerni, vagy legalább döntetlenre ki tudja hozni a menetet, akkor is, ha második játékos is a tökéletes stratégiát játsza. De ezt az algoritmus csak egy matematikai bizonyítás, a kivitelezéséhez szuperszámítógépre van szükség. Így továbbra is megmarad az Amőba egy izgalmas fejtörő játéknak, ahol a kitartás és a figyelem segíti győzelemre a játékost ellenfelével szemben.

Köszönöm a figyelmet!! 