Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém Kompetencia méréseken alapuló fejlesztés 2008. 03.05. Nagykanizsa Böhm László
Néhány adat az iskoláról Tanulók száma: 1053 fő Szakiskolai létszám (9-10.): 8 osztály 204 fő TIOK programban 4 osztály 9.A, 9.B, 10.A, 10.B létszám: 101 fő SZFP II. programban 4 osztály 9.C, 9.D, 10.C, 10.D létszám: 103 fő Az iskola 1883-ban létesült azzal a céllal, hogy szakembereket képezzen. A megye legrégebbi iskolája 125 éves!
Iskolánk képekben
10.D és a 9.C
Feladatok a mérés előtt A pedagógiai program és tantervek átdolgozása, elfogadása Kompetencia központúság bevezetése Tanmenetek átalakítása (kevesebb tananyag, gyakorlatiasabb feladatok beépítése- projektnapok beszámítása)
Feladatok a mérés után Az eredmények közzététele Tanuló számára (értékelő lapok kiosztása) Szülő számára (ellenőrzőbe íratva, hogy a gyerek megkapta, szülői értekezleten beszámoló) Pedagógusok számára (tantestületi értekezleten a mérési eredmények bemutatása, értelmezése)
MÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT
MÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT
MÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT
MÉRÉS EREDMÉNYEI OSZTÁLYONKÉNT
Visszajelzések Szülő: Nem tudom értelmezni!! Látom a gyermekem helyzetét! Tanár gondja: Nem érhető el a szülő! Tanuló Mit kezdjek vele? Talán tudok valamit?
Változások Tanár: Az eredmények tükrében a fejlesztendő kompetenciák előtérbe helyezése tantárgyanként. Matematika: gyakorlatias feladatok, kevesebb tananyag, sok feladat Magyar: Megfelelő tankönyv keresése, élethez szükséges tananyag: Önéletrajz, szövegértelmezés, szövegalkotás
Változások Idegen nyelv: Rendszeres csoportmunka, kevesebb nyelvtan több szókincsfejlesztés- alapvető szókincs megteremtése Történelem: Sok szövegalkotás, fogalmazás készítése, páros feladatok- eltérő képességűek párban, csoportban
Eredmény Az év végi felméréseknél és a következő bemeneti mérésnél „kiderül”!