A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Kormányzati szolgálati és a közszolgálati jogviszony
Advertisements

Változások a Médiatörvényben
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
EGYENLŐ BÁNÁSMÓD A FOGLALKOZTATÁSBAN
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Az oltalom alatt álló magyar termékek lehetőségei a kereskedelemben
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Médiatörvények – szabályozási kényszer vagy lehetőség Dr. Vincze Ildikó – mediajogfigyelo.hu „Nem hinni abban, amiben hinni illik; nem lelkesedni azért,
Az új Ptk. szerkezete, alapelvei
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
A törvényekről:  „Alkotmányban”  tájékozódási és a kulturális értékekhez való hozzáférés szabadsága  A tájékoztatás, a média és a (mindenféle) sajtó.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Egyes pénz- és tőkepiaci szolgáltatásokat is végző egyéb vállalkozások éves beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló.
CLV Partners Ügyvédi Iroda
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
EU Államháztartástan Készítette: Rácz Anita. Köster-ügy.
Reklám etika.
Adatvédelmi fogalmak.
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
„Befoltozott háló” Szalai Annamária Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, elnök Balatonalmádi, szeptember 26. Jogalkalmazás és felelősségvállalás.
Tapasztalatok az Smtv. és az Mttv. fényében szeptember Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
A gyermekek jogi védelme az új médiakörnyezetben „VII. Nemzetközi Médiakonferencia” A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra Dr. Koltay András a Médiatanács.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Esélyegyenlőség Előadó: Megyesi Rita.
2014. január 1. TERMÉKELHELYEZÉSI LEHETŐSÉGEK KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLAT.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
Az Identitás Erősítése a Maros Megyei Iskolákban Civil Elkötelezettség Mozgalom (CEMO)
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
A tömegkommunikáció.
Alapfogalmak.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Vasárnapi csiki-csuki AVAGY A VASÁRNAP ZÁRVA TARTÓ WEBSHOPOK.
Az audiovizuális szolgáltatások szabályozásának új útjai A médiaszabályozás reformja az Európai Unióban dr. Zachar Balázs Miniszterelnöki Hivatal.
Az adatvédelem szabályozása
A közszolgálatiság, mint tartalmi követelményrendszer és mint intézményrendszer Médiaszabályozás április 2. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Médiaszabályozás március 12. Készítette: Dr. Pintér Szilvia
1055 Budapest, Nagy Ignác utca 16. ▪ Tel.:  Társasági Törvény, 2006  Konkrét gyakorlati következmények Mit kellett már megtennünk? Mire,
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
A médiatörvény változásainak hatása a gyógyszerpromócióra dr. Péntek Zoltán.
Termékmegjelenítés a médiaszabályozásban. I. Előzmények, alkalmazandó szabályok AMSZ Irányelv A sajtószabadságról és a médiatartalmak alapvető szabályairól.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
A GPLv3 és a BSD licenc összehasonlítása Ádám Szilveszter Magyar BSD Egyesület.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
 E-JOG MÉDIAJOG.  Médiaszabályozás mindig is “követő” volt (gyakran a fejlődés gátjává vált)  ‘90-es évek eleje: médiaháború  ‘96-os médiatörvény.
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A közigazgatási eljárás II.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Reklám etika.
Dr. Sutyinszki Petra Jogi tanácsadó
Kommunikáció és tömegkommunikáció. Sorold fel a kommunikáció közvetett formáit!  Audiovizuális  Vizuális  Auditív.
Esélyegyenlőségi képzés
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Előadás másolata:

A médiaszolgáltatásban közzétett termékmegjelenítés és az arról szóló tájékoztatás törvényi feltételeinek való megfelelés dr. Szikora Tamás jogász Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanács Titkárság 2011. szeptember 20.

Bevezető gondolatok termékmegjelenítés az Mttv. hatálybalépése előtt fogalma szabályozás sajátossága a szabályozás hatálya 2

A termékmegjelenítés közzétételének formái (Pénz-) fizetés ellenében történő közzététel „Hasonló ellenszolgáltatás” fejében történő közzététel A megjelenítendő termék ingyenes rendelkezésre bocsátása A megjelenítendő termék szolgáltatását meghaladó egyéb ellenszolgáltatás Pénzfizetés és természetbeni szolgáltatás „Ingyenesség” kérdése 3

A termékmegjelenítéssel érintett műsortípusok A) A termékmegjelenítés bármilyen formája engedélyezett (feltéve, hogy a műsorszám nem kifejezetten 14 éven aluli kiskorúaknak szól): filmszínházban történő bemutatásra szánt filmalkotások médiaszolgáltatásban való közzététel céljából készült filmalkotások, filmsorozatok sportműsorszámok szórakoztató műsorszámok B) A megjelenítendő termék ingyenes szolgáltatása fejében történő termékmegjelenítés: az A) pontban felsorolt műsorszám-típusokon túl 4

A teljes tilalom alá eső műsorszám-típusok hírműsorszám politikai tájékoztató műsorszám nemzeti ünnepek hivatalos eseményeiről tudósító műsorszám vallási vagy egyházi tartalmú műsorszámok 5

A termékmegjelenítésből kizárt termékek köre dohánytermék, cigaretta vényre kapható gyógyszer fegyver, lőszer, robbanóanyag a Grtv. alapján a kereskedelmi reklámozásból kizárt termékek 6

A termékmegjelenítés alkalmazásának feltételei az Smtv. és az Mttv. kereskedelmi közleményekre vonatkozó rendelkezéseknek való megfelelés Példák: alkoholtartalmú italok reklámozásának korlátai kiskorúak ábrázolásának, megszólításának korlátai vallási, világnézeti meggyőződés, nemzeti jelképek tiszteletben tartásának kötelezettsége emberi méltóság tiszteletben tartásának kötelezettsége hátrányos megkülönböztetés tilalma 7

A termékmegjelenítés alkalmazásának korlátai és a nézők tájékoztatásának kötelezettsége A műsorszám tartalma nem befolyásolható a médiaszolgáltató felelősségét és a szerkesztői szabadságot érintő módon. A műsorszám nem hívhat fel közvetlenül áru megvásárlására vagy bérlésére, szolgáltatás igénybevételére. A műsorszám nem adhat a tartalmából egyébként nem következő indokolatlan hangsúlyt a megjelenített terméknek. A közönséget tájékoztatni kell a termékmegjelenítésről. 8

A termékmegjelenítés és a támogatás viszonya alapvető funkciójuk, jellegük megjelenésük műsorszámban műsorszám előtt, után, azzal egyidejűleg termékmegjelenítés és támogató együttes megjelenése