Fodor Edina, fodina@gmail.com 1. óra feladatai Fodor Edina, fodina@gmail.com.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felhasználói interfész A felhasználói interfész az a felület, amellyel a szoftver az ember felé „fordul”; amellyel a felhasználó nap mint nap találkozik.
Advertisements

FOL függvényjelekkel Zsebibaba anyja A 2 harmadik hatványa a oszlopában az első blokk Ezek is nevek, de nem in- konstansok Azért, mert összetettek Predikátum:
Hangfelvétel készítésének alapjai, a Windows Movie Maker videóvágó program használata 9. témakör:
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Körlevél. Körlevél alapok: Körlevél: sok címzettnek közel azonos tartalmú üzenet! (Pl: Felvételi értesítő) 3 részből áll: 1. Adatok /címlista 2. Levétörzs/szövegtörzs.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
Energiatakarékos megoldások Név: Szamosi Rozina Felkészítő tanár: Kiss Csaba Iskola: Hernád-Pusztavacs Általános Iskola, Pusztavacsi Tagintézménye Cím:
Göncziné Kapros Katalin humáninformatika.ektf.hu
Hogyan partícionáljuk meghajtónkat?
Budapesti Corvinus Egyetem Turizmus Tanszék Budapest a nemzetközi utazók szemével Előzetes kutatási jelentés A Ráday utca pozicionálása kapcsán Budapestre.
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Munkalapok védelme az Excelben
Nagyméretű állományok küldése
Térkép készítése adataiból
Kerülgetős Verzió: 2.5 Egy egyszerű játék, melyben ki kell kerülni
Gyűjtőköri szabályzat
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
A színkezelés alapjai a GIMP programban
VPN kapcsolat a Központi Könyvtár honlapján
„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső)
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
A program főmenüjében a Könyvelés -> Számlázás -> Számlakészítés menüpontot kell választani
Montázs készítése.
A MIMIO interaktív tábla használata
Bevezető az EndNote X6-ba
Prezi Készítette: Zsoldos Norbert Felkészítő tanár: Sarnyai Zoltán
Programozás III. Gyakorlás.
A KINOVEA mozgáselemző rendszer használata
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Beszélj hangosan és érthetően!
T.R. Adatbázis-kezelés - Alapfogalmak Adatbázis:
Kovács Gergely Péter Egyszerű lekérdezések
Microsoft songsmith Zenekészító program.
Szerkesztőléc Aktív cella oszlopmutató sormutató munkalap munkafüzet.
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
Ez a címdia 1. szövegdoboza
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Alapvető tudnivalók Írásjelek mindig előtte lévő szóhoz tapadjanak
Primal Pictures - PRIMAL PICTURE INTERACTIVE ANATOMY
Számítógépes vírusok.
aka.ms/coauthorinword
3. A robot képernyőmenüje
AVL fák.
Informatikai gyakorlatok 11. évfolyam
B M Java Programozás 4. Gy: Java GUI IT A N Tipper, MVC kalkulátor
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Linux - Ubuntu Jelmagyarázat: Vissza az Asztalra:
SZÓTÁRFEJLESZTÉS KÖZÖSEN Katolikus Pedagógiai Intézet, 2018
43.óra Amikre fontos odafigyelni!
A Microsoft SharePoint testreszabása Online webhely
A távoli asztal, valamint az Endnote használata a távoli asztalon
B M Java Programozás 9. Gy: Java alapok IT A N Adatkezelő 5.rész
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Bibliográfia adatbázis-kezelő alkalmazások, EndNote 2018 Skultéti Attila
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Vezeték nélküli kaputelefon
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
Árulkodás? – Árulkodás! Készítette: Virágné Nagy Éva.
Dr. Réffy Balázs Gál Zoltán
Access alapok Táblák, kapcsolatok, űrlapok.
Háttértárak Merevlemezek.
a b c A tengelymetszetek: Ezek reciprokai: 1/3 1/4 1/2
Kód tördelése és a megjelenés
Háttértárak Merevlemezek.
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A mellékelt kép színkódját adja meg!
VPN kapcsolat a Központi Könyvtár honlapján
7 Évek Mira Hansson SZEMÉLYES Teljeskörű fejlesztőeszközök
Előadás másolata:

Fodor Edina, fodina@gmail.com 1. óra feladatai Fodor Edina, fodina@gmail.com

1. feladat Készítsünk olyan programot, amelyben egy macska vagy kutya látható, és ha megnyomjuk nyávog vagy ugat. Források: http://trefort.regele.hu/ Házi feladatok/AppInventor2/1_ora

1. feladat megoldása Tegyünk fel egy gombot. Gomb háttérképenek beállítása: Properties  Image  Upload File… (Media ablakban is megjelent a kép) Gomb Text-jét töröljük. Tegyünk fel egy hangot: Media/Sound (Láthatatlan komponens alul) Töltsük fel a hangfájlt: Properties  Source  Upload File… Blokk nézetre váltsunk át (jobb felső sarok)

1. feladat megoldása A gomb blokkjai közül a Click-re van szükség. Bal egérgombbal megfogva az elemet húzzuk a szerkesztőfelületre (Viewer). 1. 2.

1. feladat megoldása Az előző elemhez csatlakoztassuk azt a blokkot, amely meghívja a hang lejátszását. 1. 2.

1. feladat megoldása Elkészült a program!

2. feladat (nem minden csoporttal jutottunk el ide) Készítsünk egy olyan programot, ahol egy gombra kattintva kimondja a program a beviteli mezőbe írt szöveget (angolul)!

2. feladat megoldása Tegyünk fel egy TextBox-ot Beállítások: Hint és Text törlése Gomb felirat: Olvasd fel! TextToSpeech elem felvétele (Media) Nyelv beállítása a Properties ablakban: német, angol, francia, spanyol vagy olasz

2. feladat megoldása Hasonlóan az első feladathoz a gomb Click eseményére van szükségünk. 1. 2.

2. feladat megoldása Csatlakoztassuk azt a blokkot, amely meghívja a TextToSpeach elem felolvasás funkcióját. 1. 2.

2. feladat megoldása Végül mondjuk meg mit szeretnénk felolvastatni: ami a TextBox- ban van, azaz amit a TextBox1.Text tulajdonság tartalmaz. 1. 2.

2. feladat megoldása Elkészültünk!

Házi feladat Keress egy képet, amelyet egy képszerkesztővel vágj félbe vízszintesen az ábrán látható módon. Keress két hangfájt, ha a felső gombot nyomjuk meg szólaljon meg az egyik hang, ha az alsót, akkor pedig a másik! Gomb1 Gomb2

Gyakori kérdések Miért nem tudja lejátszani a hangot? Csatlakoztasd újra, és jó lesz! Feltöltöttem a macskát, mégis szürke maradt a gomb. Miért? Nem elég feltölteni a képet, ki is kell választani, hogy a gomb háttérképe legyen. Legyen a gomb az aktív komponens, és a Properties ablakban az Image tulajdonságnál állítsd be!

Források Logo: https://hourofcode.com/us/partners Kutya: http://pets13.com/image_files/royalcaninfo od/images/pet_3.png Cica: http://www.northamptoncattery.co.uk/wp- content/uploads/2016/03/cat-home.jpg

Források Nyávogás: http://appinventor.mit.edu/explore/sites/all /files/ai2tutorials/helloPurr/meow.mp3 Ugatás: https://www.audioblocks.com/stock- audio/short-big-dog-bark.html