Fodor Edina, fodina@gmail.com 1. óra feladatai Fodor Edina, fodina@gmail.com
1. feladat Készítsünk olyan programot, amelyben egy macska vagy kutya látható, és ha megnyomjuk nyávog vagy ugat. Források: http://trefort.regele.hu/ Házi feladatok/AppInventor2/1_ora
1. feladat megoldása Tegyünk fel egy gombot. Gomb háttérképenek beállítása: Properties Image Upload File… (Media ablakban is megjelent a kép) Gomb Text-jét töröljük. Tegyünk fel egy hangot: Media/Sound (Láthatatlan komponens alul) Töltsük fel a hangfájlt: Properties Source Upload File… Blokk nézetre váltsunk át (jobb felső sarok)
1. feladat megoldása A gomb blokkjai közül a Click-re van szükség. Bal egérgombbal megfogva az elemet húzzuk a szerkesztőfelületre (Viewer). 1. 2.
1. feladat megoldása Az előző elemhez csatlakoztassuk azt a blokkot, amely meghívja a hang lejátszását. 1. 2.
1. feladat megoldása Elkészült a program!
2. feladat (nem minden csoporttal jutottunk el ide) Készítsünk egy olyan programot, ahol egy gombra kattintva kimondja a program a beviteli mezőbe írt szöveget (angolul)!
2. feladat megoldása Tegyünk fel egy TextBox-ot Beállítások: Hint és Text törlése Gomb felirat: Olvasd fel! TextToSpeech elem felvétele (Media) Nyelv beállítása a Properties ablakban: német, angol, francia, spanyol vagy olasz
2. feladat megoldása Hasonlóan az első feladathoz a gomb Click eseményére van szükségünk. 1. 2.
2. feladat megoldása Csatlakoztassuk azt a blokkot, amely meghívja a TextToSpeach elem felolvasás funkcióját. 1. 2.
2. feladat megoldása Végül mondjuk meg mit szeretnénk felolvastatni: ami a TextBox- ban van, azaz amit a TextBox1.Text tulajdonság tartalmaz. 1. 2.
2. feladat megoldása Elkészültünk!
Házi feladat Keress egy képet, amelyet egy képszerkesztővel vágj félbe vízszintesen az ábrán látható módon. Keress két hangfájt, ha a felső gombot nyomjuk meg szólaljon meg az egyik hang, ha az alsót, akkor pedig a másik! Gomb1 Gomb2
Gyakori kérdések Miért nem tudja lejátszani a hangot? Csatlakoztasd újra, és jó lesz! Feltöltöttem a macskát, mégis szürke maradt a gomb. Miért? Nem elég feltölteni a képet, ki is kell választani, hogy a gomb háttérképe legyen. Legyen a gomb az aktív komponens, és a Properties ablakban az Image tulajdonságnál állítsd be!
Források Logo: https://hourofcode.com/us/partners Kutya: http://pets13.com/image_files/royalcaninfo od/images/pet_3.png Cica: http://www.northamptoncattery.co.uk/wp- content/uploads/2016/03/cat-home.jpg
Források Nyávogás: http://appinventor.mit.edu/explore/sites/all /files/ai2tutorials/helloPurr/meow.mp3 Ugatás: https://www.audioblocks.com/stock- audio/short-big-dog-bark.html