Digitális generációk és HR kihívások HR konferencia Digitális generációk és HR kihívások 2015. október 1. Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Kohorsz élmény 1971: a generációk magatartásának figyelése (Yankelovich-riport címen készül kutatás-sorozat, USA) A generációk meghatározása: a fiatalkori kohorsz – élmények alapján generáció-szintű, közös élmények, tapasztalatok, közös értékek, amelyek hatással lehetnek az adott korcsoport későbbi személyiségének, értékrendjének, attitűdjének, gondolkodásmódjának az alakulására gazdasági-társadalmi környezet, amelyben felnőtt, szocializálódott (tárgyak, események, munkaerő-piaci szereplésük, hozzáállásuk, viselkedésük)
Digitális korszak A digitális korszakra a TECHNOLÓGIA a jellemző, amely MEGNÖVELI A TUDÁS-FORGALOM SEBESSÉGÉT ÉS SZÉLESSÉGÉT a gazdaságban és a társadalomban A digitális korszak egy forradalmi rendszer fejlődésének tekinthető, amelyben A TUDÁS-FORGALOM nem csak nagyon magas, de EGYRE KIJJEBB ESIK AZ EMBERI KONTROL ALÓL, és amelyben az életünket egyre nehezebb kezelni Jill Shepherd (2004): Social and Economic Transformation in the Digital Era
Digitális generációk Veteránok: 1946 előtt születtek Baby boomer-ek: 1946-tól 1964-ig X-generáció: az 1965 és 1979 közöttiek Y generáció: a 1980-1994 Z generáció: az 1995 – 2009 között születettek αlfa generáció: 2010- (csecsemők)
Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) Szűts Ildikó Országos Humánmenedzsment Egyesület (OHE) elnök Generációs kihívások - dilemmák egy „digitális bennszülött gyermek” édesanyjaként és vezetőként
Generációváltás 2005-15 között minden harmadik tulajdonos visszavonul. Évente kb. 700.000 KKV utódlást jelent és mintegy 2,8 millió munkahelyet érinthet. Az USA-ban a családi cégek kb. 1/3-át adják át családon belül második generációnak és csak 18%-a marad harmadik generáció kezében. Németországban a legmagasabb a harmadik generációs vállalkozások aránya (34%) A magyar vállakozások alapító-ügyvezetői túlnyomó részt nyugdíj környéki korban vannak. Európai Bizottság 2000-es évek elején készült felmérése
Parragi és Társa Ügyvédi Iroda Családi vállalkozások jogi aspektusból Dr. Parragi Edina ügyvéd Parragi és Társa Ügyvédi Iroda Családi vállalkozások jogi aspektusból
Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu „Az iparágunk nem tiszteli a hagyományokat, csak az innovációt” (Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója). Az ügyfelek minden korábbinál nagyobb befolyással rendelkeznek. Gyorsaságot és személyre szabást várnak el. És rengeteg lehetőség közül választhatnak. Lehetőséget teremt olyan termékek és szolgáltatások kifejlesztésére, amelyek valaha elképzelhetetlenek voltak. A digitális technológia elterjedése teljes törést okoz majd bizonyos vállalatok működésében, és drámaian megváltoztatja a versenykörnyezetet. A digitális technológia kiegyenlíti a pálya lejtését a különféle méretű vállalatok között.. A MÉRET, AMELY RÉGEBBEN VERSENYELŐNYT JELENTETT, EGYRE INKÁBB TERHESSÉ VÁLIK, AHOGY A VALAHA A PIACOT DOMINÁLÓ VÁLLALATOK MOST KÜSZKÖDNEK, HOGY LÉPÉST TARTSANAK A FIATAL, ALKALMAZKODÓKÉPES STARTUPOKKAL. Napjaink vezetői tudják, hogy a sikeres továbbműködéshez át kell alakítaniuk szervezetüket digitális vállalattá. Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu
Márkus-Tamás Zsolt ügyvezető Márkus-Tamás Consulting Kft. Az informatika a fiataloké? Október 28.Tehetségnap (Széchenyi István Egyetem)
Mit ér a munkavállaló, ha 55+? az 55 év feletti álláskeresőknél 52 százalékos volt a hosszú távú munkanélküliség míg a fiataloknál 28 százalékos (Eurostat, 2013 első negyedév, 32 ország)
Vincze István Munkaerő-közvetítés Szolgáltatás Vezető és Senior Tanácsadó WHC Generációk és értékek – fejvadász szemmel
Németh Kinga személyügyi referensek - vezető Audi Hungaria Motor Kft. Generációk együttélése az Audi Hungáriánál-gyakorlati tapasztalatok
infocommunications and cognitive sciences CogInfoCom 2015 Győr, Hungary 19-21 October, 2015 http://coginfocom.hu/conference/CogInfoCom15/ Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu
Dr. Patrick Waldbuesser Audi Hungária Motor Kft. Director Human Resources/Organisation Development Széchenyi István University Head of Leadership and Organizational Communication Department Results of Generational Researches. Experiences
TARI ANNAMÁRIA klinikai szakpszichológus Digitális generációk a pszichoanalitikus szemszögéből
Work Café • GENERÁCIÓVÁLTÁS A CSALÁDI VÁLLALKOZÁSOKNÁL Borsodi Mónika, Borsodi műhely Kft, ügyvezető • GYAKORNOKOK BEVONÁSA, MEGTARTÁSA, MOTIVÁLÁSA Gede Eszter, Győri Műszaki Szakképzési Centrum, igazgató • TEHETSÉGMENEDZSMENT- GENERÁCIÓKTÓL FÜGGETLENÜL Szűts Ildikó, Országos Humánmenedzsment Egyesület, elnök
Köszönjük a közreműködést! Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu
Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu Veterán generáció (1946 előtt) a 20. század viharai árnyékában nőtt fel és szocializálódott egy munkaadónál, egy szakterületen dolgoznak egy életen át, ez érték megtanulták, hogyan kell túlélni a háborúban, a fronton és a rendszerek változásában: az alkalmazkodás a siker záloga. tisztelik a kétkezi, fizikai munkát és az életkorhoz köthető tapasztalatnak nagy tekintélye van köreikben Baby boom generáció (1946 – 1964) demográfiai robbanás gyermekei új utakra, tudásra, információra, cselekvésre vágynak, karriert építenek; korábban nem látott tanulási lehetőségek fegyelem, tisztelet és kitartás jellemzi őket, és alázattal végzik munkájukat kötődnek a munkahelyhez, az íróasztalukhoz, fontosak számunkra a státuszszimbólumok Tudásuk, tapasztalatuk, bölcsességük, munkafegyelmük és lojalitásuk olyan érték, amely bármilyen és bármekkora céget a legjobbak közé emelhet tartanak attól, hogy az utánuk következő nemzedékek elveszik a munkájukat, mert olyan készségekkel rendelkeznek, amikkel ők nem, vagy csak részben. 30-50 fős tantermekben nyomorogtak, akik a rendszerváltás után elsőször tapasztalták meg a munkanélküliséget, és ők azok, akik nem ma mehetnek nyugdíjba, úgy, ahogy tervezték Dr. Konczosné dr. Szombathelyi Márta, kszm@sze.hu