Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia 2011.11.17.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia 2011.11.17."— Előadás másolata:

1 KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia 2011.11.17.

2 1990. május 22-én alakult Országos Humánpolitikai Egyesület néven 1991 óta tagja nemzetközi szervezeteknek 2010. december 3-án átalakul: új név, új logó VIZIÓNK: Egy olyan világban hiszünk, egy olyan üzleti környezetet látunk magunk előtt, amelyben a szereplők felismerték és elfogadták, hogy Magyarország megkülönböztető ereje (versenyelőnye) a humán erőforrásokban rejlik és tudatosan alkalmazzák ezen erőforrások menedzselésének komplex rendszerét. AZ EGYESÜLET TÖRTÉNETE

3 Gazdasági válság óta – új helyzet Válság Folyamatos kommunikáció, helyzetelemzés Optimizmus megőrzése Innováció Bizalom megtartása Kockázatkezelés HR funkció kiemelt szerepe Túlélés Célok Válaszok

4 védekezésnövekedés Összeolvadási és felvásárlási lehetőségek Tehetség- és vezetőfejlesztés javítása Termelékenység növelése Kapacitást csökkentő intézkedések Munkaerőhöz kapcsolódó költségek csökkentése Termeléscsökkentő lépések Aggályok: európai gazdasági helyzet magyar gazdasági helyzet munkaerő-piaci kilátások munkavállalói attitűdök Egyensúly teremtés?

5 Attitűd & Viselkedés a folyamatos javulás érdekében Ahogyan az emberek gondolkodnak, éreznek és viselkednek a munkahelyükön, egyénileg és csoportban Képességek fejlesztése az új rendszerhez Teljesítménykul- túra Szerepmodellek és fejlett vezetői módszertanok A menedzsment infrastruktúra A formális struktúrák és rendszerek, amelyek segítségével az erőforrások felhasználását irányítják a folyamatok hatékony működtetése érdekében. Teljesítmény- menedzsment Dashboard a teljesítmények nyomon követésére Operációs rendszer A fizikai erőforrások és a folyamatok olyan összerendelése és optimalizációja, hogy a lehető legtöbb értéket tudják létrehozni minimalizált veszteséggel. Folyamatmenedzsment 6 Sigma DMAIC 6S DMADV A vállalat erőssége Rugalmas kapacitások Szabványosítás Folyamat- változások Jutalmak (inszentívák) és a motivációs rendszer Mi biztosíthatja a folyamatos javulást?

6 Vezérigazgatói elvárások 2011. Némi változás kell Alapvető változás kell 52% 31% tehetségmenedzsment stratégia 54% 23% a kockázatok kezelése 48% 28% befektetési döntések 47% 27% szervezeti struktúra 41% 22% vállalati reputáció és bizalom építése 34% 15% tőkeszerkezet 34% 12% Igazgatósággal való együttműködés (PwC 14th Annual Global CEO Survey)

7 A versenyképes munkaerő létrehozása 17 tevékenységen múlik (BCG, WFPMA) HR Outsourcing lehetőségek biztosítása A tehetségek felismerése és a velük való bánásmód A demográfiai változásokhoz való alkalmazkodás A szervezet nyitottsága a folyamatos tanulásra Egyensúly elérése a munka és a magánélet terén A változások és kulturális átalakulások kezelése A HR folyamatok legmagasabb szintű művelése Toborzás és alkalmazás megfelelő kivitelezése A HR mint stratégiai partner alkalmazása A vezetésfejlesztés elősegítése A HR monitorozása és a teljesítmény mérése A teljesítménymenedzsment és a jutalmazás folyamatos tökéletesítése A munkaerő elkötelezettségének növelése A diverzitás menedzselése Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás irányítása A globalizációhoz való alkalmazkodás A szervezet átstrukturálása Környezet Teljesítmény Fejlesztés Együttműködés Kitűnő HR

8 A tanácsadói szakma válsága? A megtakarítás itt is lecsapódik – ki tud túlélni? Az ár/érték arány változik – mit vár az ügyfél? Kapcsolati tőke átalakul – mi a megbízás kulcsa? A szakmai minőség mint belépési korlát hiánya - sokan a piacon? Reputációs problémák – hogyan állítható helyre? Etikai kérdések – az internet világában?

9 Az emberi tényező Bizonytalanság érzése nő – mindenkiben, beosztástól függetlenül? Lassuló szervezeti folyamatok – közben folyamatos változás/válság? Kulcsemberek felértékelődnek - megtartásuk? Pozitív motiváció szükségessége – szűkülő gazdasági lehetőségek mellett? A csapat felkészítése a nehéz időkre - kommunikációs kihívások?

10 Sikeres együttműködés a tanácsadókkal Hagyományos módszerek helyett kreativitás és testre szabás A tanácsadásért „áldozni kell” Tapasztalatok összegyűjtése, tudásbázis felértékelődése Referencia mindenek felett – személyes referenciák! Folyamatos helyzetelemzés, rendszeres kommunikáció

11 SZAKMAI SZÖVETSÉGEK, KAMARÁK –EGYÜTT? Milyen előnyöket hordozhat? Szakmai minőségbiztosítás Tudásmegosztás, tudástranszfer Network Közös képzési/ továbbképzési lehetőség Nemzetközi kapcsolatrendszer kölcsönös előnyei Szakmai minőségbiztosítás Tudásmegosztás, tudástranszfer Network Közös képzési/ továbbképzési lehetőség Nemzetközi kapcsolatrendszer kölcsönös előnyei Recruitment szolgáltatók Pénzügyi szolgáltatók Teljesítmény értékelés szolgáltatók Stratégiai szolgáltatók Oktatási szolgáltatók Coaching szolgáltatók Training szolgáltatók Adminisztráció szolgáltatók Belső kommunikációs szolgáltatók Foglalkoztatás Egészségügyi szolgáltatók OHE praktikus információ szolgáltatás érdek képviselet szakképzés minőség biztosítás tudás megosztás szakmai fórum kapcsolat rendszer HR szakember

12 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! … EGYESÜLET A SZAKEMBER MÖGÖTT


Letölteni ppt "KAMARÁK, SZAKMAI SZÖVETSÉGEK ÉS TANÁCSADÁS Szűts Ildikó OHE elnök Országos tanácsadási konferencia 2011.11.17."

Hasonló előadás


Google Hirdetések