IPR Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációs és képesség kibontakoztató programja Integrációs és képesség kibontakoztató pedagógiai rendszer.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Az iskolai szociálismunka
„Ezt egy életen át kell játszani”
integrációs szaktanácsadó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Értékelés a pedagógiában
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A gyermek, aki az IPR mögött van
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Évzáró értekezlet 2006 Minőségbiztosítás Önértékelés 2006 mérés.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Iskolai közösségi szolgálat
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

IPR Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrációs és képesség kibontakoztató programja Integrációs és képesség kibontakoztató pedagógiai rendszer integrációs program Szeged, 2009. szeptember 14.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 39/D. és 39/E. §- a két olyan oktatási-szervezési formát tartalmaz, amely támogatással ösztönzi a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók integrált keretek között megvalósuló - a szociális helyzetből és a képességek fejlettségéből eredő hátrányok ellensúlyozását célzó - iskolai nevelésének-oktatásának megszervezését.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) A differenciálás mindenki számára a saját komplex személyiségstruktúrá-jának leginkább megfelelő, számára optimális fejlesztés biztosítását jelenti, figyelembe véve előzetes tudását, annak gyengébb és erősebb területeit, a tanuló igényeit, törekvéseit, érdeklődését, személyiségének rá jellemző vonásait, speciális erősségeit és gyengeségeit. A nevelés, az oktatás igazodik a gyermekhez, s ez azt is jelenti, hogy igazodik ahhoz a közeghez, amelynek részese a tanuló.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) Ha az integrációs nevelés ezt a célt eléri, működőképessé válik. Az iskolai integrációs program a következő elemeket tartalmazza: I. Alapelvek II. Integrációs stratégia kialakítása III. A tevékenységrendszer működésének személyi feltételei IV. Együttműködések-partnerségi kapcsolatok kiépítése

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) I. Alapelvek: Mások iránti nyitottság és elfogadás alapvető érték. A fejlesztés a tanuló személyiségének egészére hat. Gyermekközpontú, tanulóbarát környezet megteremtése. Demokratikus szemlélet és a személyek közötti kölcsönös megbecsülés hangsúlyozása. Az egyéni fejlődési ütemnek megfelelő elvárások és ezzel harmonizáló feladatok, konkrét, egyértelmű megfogalmazása. Tevékenységközpontú módszerek alkalmazásaival a tanulók aktivitásának biztosítása. A tananyag feldolgozási módjának és szervezeti kereteinek kialakításába is bevonja a gyerekeket. Az egyéni fejlesztésen keresztül, azzal kölcsönhatásban, fejleszti a befogadó közösséget is. A közösen végzett tevékenységek, együttes élmények az egész személyiség érzelmi, morális fejlődését segítik. A gyermekeken keresztül a családokra és a tágabb környezetre hat.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) II. Integrációs stratégia kialakítása: A halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya megfelel a jogszabályban előírtaknak. Együttnevelésük megvalósítására a differenciált tanulásszervezés módszerét alkalmazzuk. A multikulturális tartalmak beépültek a helyi tantervekbe. A szülőkkel való kapcsolattartás formái: évente 2 szülői értekezlet, valamint fogadó óra (igény szerint), SZMK gyűlés, és 3 havonta értékelő megbeszélések. Minőségirányítási Programunk tartalmazza az intézmény egységes értékelési rendszerét. Növekedjen az évfolyamvesztés nélkül továbbhaladó HHH-s tanulók száma. Célunk, hogy növekedjen a HHH-s diákok körében a szakmaszerzés, illetve a sikeres érettségi vizsga aránya. Szeretnénk elérni, hogy a HHH-s tanulók, ill. szüleik ne válasszák a tankötelezettség magántanulóként történő teljesítését.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) III. A tevékenységrendszer működésének személyi feltételei: A pedagógusokkal szembeni elvárások: ismerje a részképesség-zavar tünet együttesét, tudjon differenciáltan oktatni, nevelni, semmilyen hátrányos megkülönböztetés nem érheti részéről a tanulót, legyen képes a másság elfogadására és elfogadtatására, az előítélet-mentességre, értékelésnél vegye figyelembe a tanulók eltérő képességeit. a teljesítmény mérésénél önmagához képest is nézze a fejlődést, a hátrányt nem jelentő képességterületen erősítse a tanuló kiemelkedési területeit, nevelje a közösséget a képességek különbözőségének tolerálására.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) III. A tevékenységrendszer működésének személyi feltételei: Elvárások az osztályfőnökkel szemben: a szülővel figyelmesen és tapintatosan viselkedjen, foglalkozzon, a tanuló problémáit értesse meg a szaktanárokkal, szükség esetén forduljon szakemberhez a tanuló ügyében, kísérje figyelemmel a tanuló szakellátásának folyamatát, eredményességét, gondoskodjon a tanuló megfelelő iskolafokozatba kerüléséről, a pályaválasztásról, szükség esetén a tanuló iskolai magatartásáról, teljesítményéről adjon írásban véleményt.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) IV. Együttműködések-partnerségi kapcsolatok kiépítése: Az integrációs program szülőkkel való megismertetése. Az aktuális problémák gyors és hatékony megoldása a szülők bevonásával. A szülők bevonása az oktatás-nevelés folyamatába. A gyermekjóléti szolgálat segítséget nyújthat a tanároknak a gyermekek jogai, a gyermekekkel való rossz bánásmód, a veszélyeztetettség terén. A pedagógiai szakmai- és szakszolgálatokkal a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság, a nevelési tanácsadó, a logopédiai intézet, továbbtanulási-és pályaválasztási tanácsadó tevékenysége A Kisebbségi Önkormányzattal civil szervezetekkel (Vöröskereszt, ÁNTSZ) az SZTE Neveléstudományi Intézettel (hallgatók fogadása) SZTE Védőnőképző Kar (hallgatók fogadása) Csongrád Megyei Rendőr főkapitányság (bűnmegelőzés) Kapcsolat építése más közoktatási intézményekkel, tagintézményeinkkel.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) AKTUALITÁSOK: Az IPR pályázat nyerteseinek listája a www.okm.gov.hu weboldalon látható Iskolánk 44 főre 1.082.800 Ft támogatást kapott, melynek felhasználását a 23/2009. (V.22.) OKM rendelet és a 2009. évi költségvetésről szóló 2008. évi CII. törvény szabályozza. Az elszámolást 2009. december 31-i fordulónappal kell megtenni. Iskolánknak szeptember 15-ig nyilatkozni kell arról, hogy a támogatást mire és milyen százalékos arányban szeretné felhasználni. Konkrét javaslatokat még elfogadunk, hogy mire lehet szüksége a gyerekeknek, illetve mire van szükségünk nekünk pedagógusoknak a működéshez. Szeged Város Esélyegyenlőségi Terve bizonyos mértékig irányt szab a munkánknak.

ISKOLAI INTEGRÁCIÓS PROGRAM (IPR) HA CÉLBA ÉRTÉL, GYŐZTES VAGY!