A borító által ábrázolt világ

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Összefoglalás Csillagászat. Tippelős-sok van külön 1. Honnan származik a Föld belső hője? A) A Nap sugárzásából. B) A magma hőjéből. C) A Föld forgási.
Advertisements

Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
PIHENŐIDŐK. 1. Pihenőidő fajtái 2. Rövid pihenőidők 3. Szabadság 4. Rendkívüli szabadidők.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
 Foglalkoztatási programelem támogatása Ft  Szociális Szövetkezet létrehozása  Képzés, foglalkoztatás, gyümölcsültetvény kialakítása  2.
as vonal Orczy tér - Kápolna utca/Mázsa tér 1. a.)Csak a Baross utcai kapun b.)Csak a Dobozi utcai kapun c.)Mindkét kapun.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Asztrológia I..
Függvénytranszformációk
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
A jogszerű és hatékony foglalkoztatás lehetősége kollektív szerződésben Pécs, Előadó: dr. Nemeskéri-Kutlán Endre Munkajog vezető.
1Transzplantációs Alapítvány
Vezetékes átviteli közegek
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Technikai lehetőségek, korlátok, kihívások
Montázs készítése.
Húsz logó, melyek csak a mi nyelvünkön okoznak plusz élvezetet....
Vízkeresők csoport: Beke Szabolcs Bojtor Cintia Hegedüs András
A KERÉKPÁR KÖTELEZŐ ÉS AJÁNLOTT TARTOZÉKAI
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Levegőszennyezés matematikai modellezése
Egy csokor a barátságunkra Music: Nightengale Serenade
A mesterséges intelligencia alapjai
Függvénytranszformációk
Levegőtisztaság-védelem 6. előadás
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
Csongor és Tünde és a Varázsfuvola
 : a forgásszög az x tengelytől pozitív forgásirányában felmért szög
Egy test forgómozgást végez, ha minden pontja ugyanazon pont, vagy egyenes körül kering. Például az óriáskerék kabinjai nem forgómozgást végeznek, mert.
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2008-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Liliom.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Készítette: Kovácsné Balla Györgyi
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
AVL fák.
Az Alcatraz-sziget Bernát Péter.
Albert Schweitzer Tucy
Swarovski Kristálymúzeum.
Háztartási termelés, család, életciklus
Az önismeret szerepe a tehetség kibontakozásában
Ide írandó a dolgozat pontos címe
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Négy vállalkozási alaptípus
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az egyén társadalmi integrációja
Fraktálok.
A bevándorlás hatása a hazai munkavállalók munkapiaci helyzetére Európában – összefoglaló az empirikus eredményekről Bördős Katalin, Csillag Márton, Orosz.
A Föld, mint égitest.
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Drága Imre barátom! Szívemet melegséggel töltené el, ha vetnél rá pár pillantást az aktuálisan készülö munkámra.
Egy csokor a barátságunkra Music: Nightengale Serenade
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
Hagyományos megjelenítés
A légzés.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Tizenegy ember lógott egy helikopter kötelén, tíz férfi és egy nő.
Előadás másolata:

A borító által ábrázolt világ

A Legkisebb Jégkorszak…   egy krízis leírása. egy életérzés. megfagyott állapot. kimerevített állapot. egy egészen különleges korszak. negatív állapot. pozitív irányba befolyásolja a világot. negatív irányba befolyásolja a világot. … -ban semmi sem változik a korábbiakhoz képest. valójában nem a jövő, hanem a jelen leírása. az, ahol eltűnnek a szabályok. megmutatkozik az emberek rejtett énje. közelebb hozza az embereket. eltávolítja az embereket. egy lehetetlen, abszurd helyzet. valószerű helyzet.

A szereplők egymáshoz való viszonya alkalmazkodás támogatás lemondás erőszak gyöngédség harag elbeszélés egymás mellett türelem elfogadás megértés közeledés eltávolodás A szereplők egymáshoz való viszonya

AZ ÚT KÉPE TOPOGÁS CSOSZOGÁS KÖRBENJÁRÁS HATÁROZOTT LÉPTEK VÁRAKOZÁS EGYENES ÚT FÉNY NÉLKÜLI ALAGÚT BIZONYTALAN FÜGGŐHÍD SZAKADÉK FELETTI LÉC BOLYONGÁS ELTÉVEDÉS FELEMELKEDÉS LESÜLLYEDÉS TYÚKLÉPÉS FLOW KETTŐT ELŐRE EGYET HÁTRA HÁTSZÉL ALAGÚT FÉNNYEL A VÉGÉN VÁRAKOZÁS TERVEZETT ÚTVONAL VISSZAHÚZ VALAMI SODRÓDÁS CUPPOGÁS A SÁRBAN GÖRDÜLÉKENY ELŐREHALADÁS SIMA ÚT MEGÁLLÓ ÉS NEM JÖN A BUSZ VITORLÁZÁS HÁTSZÉLBEN ZSÁKUTCA KÖRFORGALOM AUTÓPÁLYÁN SZÁGULDÁS A LEJTŐN KAPASZKODÁS FELFELÉ A LEJTŐN KAPASZKODÁS LEFELÉ ELAKADÁS

A szereplő valahonnan valahova tart az életében. A szereplő megvalósítja céljait. A szereplő kompromisszumokat köt. A szereplő boldog. A szereplőnek erős az önreflexiója. A szereplőnek van legalább egy ember az életében, akire támaszkodhat. A szereplő alakítja a sorsát. A szereplő élete rendezett. A szereplő valószerű figura. A szereplő komikus figura. A szereplő szerethető.

A líraiság a szövegben 31. o. „Budapest átmeneti fagy után Hirtelen tavaszi napra ébredt. Heves, a pimaszságig kacér, Szinte erőszakosan hízelgő reggel volt. Fehér és lila odvas keltike virult a réteken, Átteleltetett muskátli piroslott Fantáziátlanul százezer erkélyládában.” 179. o. „Éjjel pedig szakasztott olyan hold kelt föl, Mint egy súlyos rézüst, És majdnem lezuhant A magas égből a Svábhegyre.”

A líraiság a szövegben 394. o. „Megbizonyosodni a város megvakulásáról Elég volt fölsétálni valamelyik hegyre, Már amelyikre létezett még járható csapás. A csúcsokról ugyanis nem látszott semmi. A korábbi szentjánosbogárka-özön helyén Egyszerűen csak a sötét tátongott. Az alsóvárosok És hegyi falvak utcáin is kialudtak a lámpák … Egyedül a hósík fénylett Gyönyörűen és látszólag értelmetlenül.” 597. o. Délután a szitáló eső ráfagyott a fákra, A hó alól kikandikáló fűszálakra, És villogó gyémántmezővé Változtatta az üres, kivilágított kertet. Amint a jégréteg hízott, hízott csak tovább, Folyamatos recsegést-ropogást lehetett hallani. A vastag páncél súlya alatt megtörtek a szálfák, Még csak nem is az idősebbek, hanem mindegyik. Kar- és combvastagságú ágak zuhantak alá a koronákról. Óriásszilánkok borították a kertet, Mintha bezúzott kirakatüveg.”

A szöveghez való viszony Szórakoztató volt olvasni a szöveget. Van olyan szereplője a szövegnek, akinek az útja érdekes volt számomra/megérintett/ vannak hasonlóságok közte és köztem. Van a szövegben olyan élethelyzet, mely számomra is ismerős. A szöveg felvetett számomra érdekes kérdéseket/gondolatokat. Érdekesnek találtam a szöveg világát vagy annak egy-egy részletét. Elavultnak gondolom a verses regény műfaját. Hozzátett valamit a világomhoz/gondolkodásomhoz a szöveg. Feleslegesen hosszú. Kidolgozatlan részletek vannak benne. Nem értettem meg, hol vannak a hangsúlyok. Furcsa/érthetetlen részek voltak benne. … Érdemes volt elolvasni a szöveget /beleolvasni a szövegbe… …