Digitális dokumentumkezelés, avagy mi történhet a papírra nyomtatott információval? Hajdúszoboszló, 2017. február 15. Székely István Project vezető Lansoft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Advertisements

AZ ENERGETIKAI KORSZERŰSÍTÉSEK NEMZETGAZDASÁGI ELŐNYEI Knauf Insulation Kft Kanyuk László.
ECM/DMS A GYAKORLATBAN E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS E-SZÁMLA KIBOCSÁTÁS ÉS BEFOGADÁS
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
IBM Software Group ® Tartalomkezelés és egységes hozzáférés a vállalati adatvagyonhoz Kovács László IBM SWG.
Irattári és levéltári funkciók a tanúsított szoftverekben Vágujhelyi Ferenc.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Hiteles elektronikus dokumentumok tárolása/archiválása – avagy a papír alapú bér-irattárolás elektronikus megfelelője. Vincze Zoltán Presales Montana Zrt.
Beruházási és finanszírozási döntések kölcsönhatásai 1.
2011. évi zárás Készítette: Juhász Ágnes. 1. Zárást megelőző feladatok  Leltározás  Folyószámla egyeztetés (kapcsolt vállalkozásoktól egyenlegkérés)
A nyomonkövetési dokumentáció javasolt adattartalma: I
A papír nélküli, digitális világ már hamarosan elérhető Zsámboki Gábor kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettes
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A banki kapcsolatok ÚJ dimenziója. Mi a Zöld bankszámla? A Zöld Bankszámla egy teljesen zárt, felhő alapú informatikai és dokumentum kezelő rendszer,
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
MINTAKÉRDÉSEK. A pénzügyi számvitel információs rendszere elsősorban a gazdálkodó szervezetek vezetőinek információs igényeit elégíti ki. A beszámoló.
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Gyűjtőköri szabályzat
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Folyamatmanagement eszközök hódítása Teremts rendet a káoszból PPM-el
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
NAGYVÁLLALATI DOKUMENTUMKEZELÉS GYAKORLATA
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kockázat és megbízhatóság
Az Európai Unió közlekedési politikája és a transzeurópai hálózatok
A cégvezetők problémái az informatikával kapcsolatban
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZÁMVITEL.
IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
Konfliktusok az iskolában
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A létminimum-számítás megújítása
Az ASP.ADO szakrendszerhez csatlakozó önkormányzatok adattisztítási, migrációs feladatai dr. Kása Brigitta aljegyző Eger,
szakképzési és felnőttképzési szakértő
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
A KRÉTA rendszer céljai, fejlesztési irányai
Hiteles Elektronikus Archívum
Új pályainformációs eszközök - filmek
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Sebők Sándor projektvezető MKT IG2 fórum, február 8.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Digitális dokumentumkezelés, avagy mi történhet a papírra nyomtatott információval? Hajdúszoboszló, 2017. február 15. Székely István Project vezető Lansoft Trade Informatikai Kft. szekely.istvan@lansoft.hu

Gondolatébresztőként…

Dokumentumok teljes életciklus kezelése Biztonságos tárolás Megtekintés Dokumentum scannelése, nyomtatás/másolás Ősfeltöltés Dokumentum tárolása, használata a rendszerben Dokumentum létrehozása a rendszerben Feldolgozás Dokumentum életciklusának vége Irattározás Dokumentum megsemmisítésre kerül (fizikailag, elektronikusan) Tárolási időszak Biztonságos tárolás

Miért kell a dokumentumkezelésről beszélnünk? TULAJDONOS NÉLKÜLI, FELAPRÓZOTT KÖLTSÉGHALMAZ – Majd’ minden feladatnak van dokumentum vonzata és költsége, ami általában „másodlagos” JELENTŐS MEGTAKARÍTÁSI POTENCIÁL - A dokumentumokkal kapcsolatos költségek a bevételek 1-3%-át elviszik a nagyvállalati szektorban JELENTŐS BEVÉTEL ÉS LOJALITÁS NÖVELŐ POTENCIÁL – Ha a háttér és front-office folyamatokat nem lassítja a papíralapú folyamatokra jellemző rendetlenség INFORMATION OVERLOAD - Hagyományos módszerekkel már nem lehet feldolgozni a folyamatosan növekvő információhalmazt MILYEN PAPÍRMENTES IRODA? – A papír egyre több, de a fokozatosan bevezetett dokumentumkezelési rendszerek felkészítenek a jövőre

Tipikus problémák Ki küldte? Mikor küldte? Mi a tárgya? Mindenki keres valamit – nem találom Többszörös másolatoknál melyik az aktuális? Ki fért hozzá és miért? Ki mit módosított? Hol tart a jóváhagyási folyamat? Mikor jár le az adott szerződés?

A dokumentumkezelés fejlődése Javasolt előrelépés Papírmentes iroda workflow-k használata Fejlettség Iratkezelő rendszer Dokumentumok nem szervezett kezelése Feltételrendszer Fájlrendszer, saját meghajtók, USB kulcsok, emailezés elektronikus csatorna, Digitalizálás, rendszerek integrálása Rendszerek integrálhatósága csak elektronikus dokumentumok

A papírmentes iroda ígérete 1979 óta A papíralapú másolás és nyomtatás napjainkban is folyamatosan növekszik. Egy dokumentum átlagosan 9-11- szer kerül lemásolásra, kinyomtatásra Kb. tízszer annyi információt kell megosztani, mint 10 évvel korábban. A másolási költségek visszaszorítása egyre jobban átalakítja a felhasználók szokásait. Elektronikus dokumentumok és munkafolyamatok használatával elkerülhető a papíralapú másolat egy részének létrehozása – Teljes mértékben nem váltja ki a papíralapú dokumentumok előállítását.

Az „agy” Unified system

Miben tudunk (szeretnénk) segíteni? Költség Hatékonyság Biztonság Környezet-védelem / CSR A dokumentumkezelésre fordított teljes költség felmérése és csökkentése A munkához szükséges információk rendelkezésre állásának gyorsítása Megfelelő hozzáférés biztosítása a megfelelő személyeknek Papír, kellékanyag és energia felhasználás csökkentése Nyomonkövethetőség Kontrollálni ki, hol és milyen műveleteket végez a dokumentumokon a munkafolyamatok során Üzleti folyamatok optimalizálása A dokumentum-előállító eszközpark optimalizálása Miben tudunk segíteni? Újrahasznosítás Működési hatékonyság növekedése A dokumentumkezelésre fordított költség csökkentése Biztonsági kockázatok csökkentése Vezetői kontroll

Tipikus ügyféligények „Legyen rend!” - egységes rendszer használata Elektronikus számla kezelése Számlajóváhagyási folyamat elektronikus módon Szerződéstár „Érzékeny” dokumentumok kezelése Mobil eszközök használata

Dokumentumkezelő rendszer bevezetése Különböző dokumentum típusok, hozzájuk tartozó indexadatok megismerése Munkafolyamatok megismerése Szükséges interface-ek kialakítása A rendszer paraméterezése Szükséges fejlesztések elvégzése Éles indulás, először még párhuzamosan Folyamatos támogatás Felhasználók oktatása Felmérési szakasz Rendszertervezés Paraméterezés és fejlesztés Felhasználói oktatás, tesztrendszer Éles üzem támogatás Megvalósítási dokumentáció elkészítése rendszertervezés Kulcsfelhasználói –és normál felhasználói oktatás Üzemeltetői és felhasználói kézikönyv készítése Tesztrendszer átadás, üzemeltetés támogatás 2 hét 1 hét

Dokumentumkezelő eszközök új generációja RICOH MP 305+SP fekete-fehér lézer MFP, nyomtat, másol, szkennel, A3-A6, 30 lap/perc, LAN/USB, ARDF, duplex, 1200x1200dpi, 320 GB HDD, 10”-os érintőképernyős kijelző – kis méretű irodák, kis munkacsoportok részére

Dokumentumkezelő eszközök új generációja RICOH MP C2504SP színes lézer MFP, nyomtat, másol, szkennel, A3-A6, 25 lap/perc, LAN/USB, ARDF, duplex, 1200x1200dpi, 250 GB, 10”-os érintőképernyős kijelző – közepes méretű irodák, munkacsoportok részére

Dokumentumkezelő eszközök új generációja RICOH MP C80024SP színes lézer MFP, nyomtat, másol, szkennel, A3-A6, 80 lap/perc, LAN/USB, ARDF, duplex, 1200x1200dpi, 640 GB HDD, 10”-os érintőképernyős kijelző – nagyméretű irodák, vállalatközpontok részére

Dokumentumkezelő eszközök új generációja - kérdés Mi volt a közös a előbbi három készülékben? A 10”-os érintőképernyős kijelző! (egységes kezelőfelület, egységes működés)

Dokumentumkezelő eszközök új generációja: A/4-es méret – A/3-as funkcionalitás Fejlett A3-as funkciók = Különleges megoldások A4-es eszközökre A3-as média kezelés minden funkció esetén 505mm 350mm 460mm Másolás Nyomtatás Kiegészítő nagyobb papírhoz Szkennelés Kiegészítő nagyobb papírhoz Faxolás Kézi adagoló Kiadó tálca kiegészítő

Dokumentumkezelő eszközök új generációja: Helytakarékos méret és csendes működés Speciális kézi adagoló kialakítás Csendes mód (15 lap/perc) Kompakt kialakítás Fal MP 305+ Hagyományos A/3-as + labirintus struktúra + Helmholtz 1 lapos használat esetén

Köszönöm a figyelmet!