Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén"— Előadás másolata:

1 IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén
(Mit, kivel, hogyan lehet vagy érdemes kiszervezni) 2005.november 9. Győr

2 Miről fogok beszélni ? Fogalom magyarázat - Mi az az IT vagy ICT Outsourcing ? Történelem - Informatikai szolgáltatások történeti áttekintése Mi a kiszervezés célja ? Dilemmák - Érdemes e belefogni ? Kiszervezési lehetőségek - Milyen szolgáltatások érhetők el a piacon ? Szolgáltatók - Kihez lehet fordulni ? A HOA szerepe - Milyen segítséget kérhet a HOA-tól a KKV ?

3 Fogalom magyarázat IT – Információ Technológia, de ez ma inkább
ICT – Információ és Kommunikációs Technológia Outsourcing, outtasking – erőforrás kihelyezés vagy vásárlás, feladat kihelyezés vagy szolgáltatás vásárlás KKV – kis közepes vállalat – IT szempont nem a dolgozói létszám, hanem a felhasználó – PC- szám Kisvállalat: 1-10 PC Kis közép vállalat: PC Közép vállalat: 50-néhány 100 PC SLA - Szolgáltatási szint megállapodás

4 Történelem 90-es évek eleje – nincs még PC, örökölt vagy importált nagygépes rendszerek, operátorok üzemeltetik 90-es évek dereka – terjednek a PC-k, Novell-t használunk, megjelenik a Windows, mindenki maga épít, üzemeltet és élvezi az informatikát 90-es évek második fele – „mindenki” PC-t vesz, hálózatot épít, megjelennek a rendszerintegrátorok, a külső szolgáltatók 2000-es évek eleje - a stratégiai beszállítók kora, az informatikai budget, a tervszerűség, a stratégiai gondolkodás ideje, minimalizált belső erőforrás használat, külső szolgáltatók 2005 – az outsorcing már ismert fogalom, az IT cél vagy eszköz ?

5 A kiszervezés iránya Az ICT kultúra, a folyamatok, az elképzelések, a technológiák, így az outsourcing is: Nyugatról keletre terjed A nagyvállalatoktól a kisebbek felé halad vagy a kisvállalkozásoktól a közepesek felé A vállalati evolúció része

6 A kiszervezés célja sok a bajom vele, vesződjön vele más, aki ért hozzá drága, költséget akarok megtakarítani nincs is bent megszervezve – megveszem kívülről erre utasít az anyavállalat így csinálja a konkurencia is nem tudok vagy akarok embert felvenni, alkalmazni egy ember túl sok erre a feladatra és nem tudom másra használni

7 Dilemmák Mit érdemes kiszervezni ? Megvenni vagy bérelni ?
Saját ember vagy szolgáltató ? Mi lesz, ha nem tudom, hogyan működik, de működik ? Mi lesz, ha nem működik ? Mérhetőek az előnyök ? Tényleg felszabadulnak energiák ?

8 Lehetőségek Telekommunikáció outsourcing Infrastruktúra outsourcing
Infrastruktúra üzemeltetés Alkalmazás szolgáltatás Üzemeltetés támogatás Rendszergazda kihelyezés Teljes outsourcing

9 IT Kihelyezés lépései Üzemeltetés támogatás:
A cég saját maga üzemelteti a számítógépes rendszerét, viszont néha nem boldogul Szakértői díj. Rendszergazda kihelyezés: Az IT cég alkalmazásában álló szakértő, rendszergazda heti rendszerességgel karbantartja a cég számítógépes hálózatát  Szolgáltatási díj. Teljes outsourcing: Az IT cég alkalmazásában álló szakértő, rendszergazda(ák) teljes munkaidejében a cég számítógépes rendszerét üzemelteti és az eszközök is az IT cég tulajdonában vannak  Szolgáltatási díj + „Bérleti” díj

10 Alkalmazás szolgáltatás
- Vállalat irányítási rendszerek - Levelező rendszerek - Csoportmunka támogatás - Információs portálok, Internet és Intranet - Biztonsági szolgáltatások – Firewall, tartalom szűrés

11 Telekommunikáció outsourcing
LAN – WAN szolgáltatás – hálózati kapcsolatok szolgáltatása Alközponti szolgáltatás Mobil iroda szolgáltatás

12 Infrastruktúra szolgáltatás
Eszközbérlet vagy ? - Munkaállomás és irodai környezet szolgáltatás - LAN – WAN – hálózati szolgáltatás – kábelezés NEM ! - Bérelhető szoftver licencek pl. Microsoft OSL - Nyomtatás és fénymásolás szolgáltatás - Tárterület, mentés szolgáltatás

13 Mi a lényeges különbség ?
- Központi bejelentés , nem folyosói kérés - Adminisztrált ügymenet, visszakereshető, ami történt, nem az amire emlékszem - Szerződés szerinti számon kérhetőség, vállrándítás helyett - Háttér erőforrások mozgósíthatóak, nem kell másokat megkeresni

14 Szolgáltatók Multinacionális cégek Hazai rendszerintegrátorok
Hazai kis és közép méretű szolgáltatók és mindenki aki annak vallja magát - forrás:

15 HOA szerepe Népszerűsít Piacot élénkít Állami támogatásokért lobbizik
Ajánl Minősít Tanácsot ad

16 Köszönöm a figyelmet ! Kovács Attila


Letölteni ppt "IT feladatok kiszervezhetősége kis és közepes vállalatok esetén"

Hasonló előadás


Google Hirdetések