Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A VEZETŐ MUNKÁJÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE ÓVODA
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Készítette: Kovács Ferencné
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
FELKÉSZÜLÉS AZ ÖNÉRTÉKELÉSRE, TANFELÜGYELETRE, MINŐSÍTÉSRE
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Vezetői célok és feladatok
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

AZ ÖNÉRTÉKELÉS, PEDAGÓGIAI - SZAKMAI ELLENŐRZÉS ÉS A PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉS ÖSSZEFÜGGÉSEI Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával Farkasné Egyed Zsuzsanna

A MEGÚJULÓ KÖZNEVELÉS ÉRTÉKELÉSI KERETRENDSZERE Önértékelés: Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése saját célok, elvárások mentén Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése saját célok, elvárások mentén. Minősítés Pedagógus értékelése külső elvárások mentén.

2011. ÉVI CXC. TÖRVÉNY A NEMZETI KÖZNEVELÉSRŐL 20.§ A többcélú intézmény… 25. § (1-8)A köznevelési intézmény működésére, belső és külső kapcsolataira vonatkozó rendelkezések 26. § (1- 4)A pedagógiai program 31.§ Egyházi intézmények 62.§ A pedagógus kötelességei és jogai 69. § Intézményvezetői felelősség 86. § Az intézmény ellenőrzése

22/2015. (IV. 21.) EMMI RENDELET MÓDOSÍTÁSA 146. § (1) Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés fajtái: (5) Az intézményvezető ellenőrzése a köznevelési intézmény és annak tagintézménye vezetőjére, valamint a többcélú intézmény szervezeti és szakmai tekintetben önálló, köznevelési intézmény feladatát ellátó intézményegységének vezetőjére (a továbbiakban együtt: intézményvezető) terjed ki. Az ellenőrzés célja az intézményvezető pedagógiai és vezetői készségeinek fejlesztése az intézményvezető munkájának általános pedagógiai és vezetéselméleti szempontok, valamint az intézményvezető saját céljaihoz képest elért eredményei alapján. Módszere az interjúkészítés és a dokumentumelemzés, valamint az Nkt. 69. § (4) bekezdése által előírt és egyéb, az intézmény feladatellátásával összefüggő kérdőíves felmérések és az intézményi önértékelés intézményvezetőre vonatkozó dokumentumainak elemzése.

326/2013. (VIII. 30.) KORM. RENDELET 17. § (1) Nevelési-oktatási intézményben a pedagógus számára a kötött munkaidőnek neveléssel-oktatással le nem kötött részében Feladatok 1. foglalkozások, tanítási órák előkészítése, 2. a gyermekek, tanulók teljesítményének értékelése, 6. a tanuló- és gyermekbalesetek megelőzésével kapcsolatos feladatok végrehajtása, 7. a gyermek- és ifjúságvédelemmel összefüggő feladatok végrehajtása, 8. eseti helyettesítés, 9. a pedagógiai tevékenységhez kapcsolódó ügyviteli tevékenység, 10. az intézményi dokumentumok készítése, vezetése, 11. a szülőkkel történő kapcsolattartás, szülői értekezlet, fogadóóra megtartása, 13. pedagógusjelölt, gyakornok szakmai segítése, mentorálása, 14. a nevelőtestület, a szakmai munkaközösség munkájában történő részvétel, 15. munkaközösség-vezetés, 16. az intézményfejlesztési és intézményi önértékelési feladatokban való közreműködés,

A KÖZNEVELÉS IRÁNYÍTÁS CÉLJA az intézmények közötti minőségi különbségek csökkentése, a köznevelési intézményekben a pedagógia munka minőségének emelése - középpontban a pedagógusok munkájának minőségével diákok, gyermekek nevelésének ismeretszerzésének, tudásának hosszú távú megalapozása a jövő nemzedékének minőségi oktatása, fejlesztése

, AZ INTÉZMÉNYI ÁTFOGÓ ÖNÉRTÉKELÉS CÉLJA a pedagógusra, vezetőre, valamint intézményre vonatkozó intézményi elvárások teljesülésének értékelése alapján a pedagógus és a vezető önmagára, valamint a vezető a nevelőtestület bevonásával az intézményre vonatkozóan meghatározza a kiemelkedő és a fejleszthető területeket, majd erre építve fejlesztéseket tervezzen, a fejlesztési feladatait Intézkedési Tervben rögzítse, szervezeti és egyéni tanulási, önfejlesztési programokat indítson, hogy azután az újabb önértékelés keretében vizsgálja a programok megvalósításának eredményességét.

ÖNÉRTÉKELÉS EREDMÉNYE Pedagógus erősségek és fejleszthető területek meghatározása nyolc kompetencia területen ötévre szóló önfejlesztési tervkészítés a vezető segítségével Vezető erősségek és fejleszthető területek meghatározása az öt területen önfejlesztési tervkészítés egyénileg két évre szólóan, (eljuttatni a fenntartóhoz) Intézmény erősségek és fejleszthető területek meghatározása a hét területen tantestület, nevelőtestület bevonásával öt évre szóló intézkedési tervkészítés, (eljuttatni a fenntartóhoz)

MILYEN A JÓ CÉL? Mit tudunk? A saját elvárásoknak összhangban kell lenniük az általános elvárásokkal és a pedagógiai programban megfogalmazott célokkal. Milyen problémát hozhat felszínre? Megtapasztaljuk: pedagógiai programunk céljai túl általánosak. az éves tervezésekben - a lebontásban – az összhang, a koherencia nehezen hozható össze Saját elvárás megfogalmazása a külső elvárás alapján általános lesz.

A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATA Három fő fázis: I. Az önértékelés előkészítése, megtervezése. II. Az önértékelés megvalósítása, erősségek és fejlesztendő területek meghatározása. III. Az önértékelés követése, fejlesztések megvalósítása

A KÖZNEVELÉSBEN MEGJELENŐ MINŐSÉG JAVULÁS Az intézmény önmegismerő képességének javulása. Szervezeti képességek fejlődése. Az intézmény javuló megítélése. Megalapozott fejlesztési irány, célok közös kijelölésével fejlődés. Szervezeti kultúra fejlődése. Önértékelésen alapuló, megalapozott fejlesztések. PDCA elv tudatos és szisztematikus alkalmazása. A minőségfejlesztés integrálása a tanév // nevelési év munkarendjébe. Minőségfejlesztés – pedagógiai, szakmai fejlesztés. Minőségfejlesztés – pedagógus // vezető// intézmény értékelése javul. Belső tájékoztatási és kommunikációs rendszer javul.

A FELADATOK ÖSSZEGZÉSE Vezetői tájékoztatás az önértékelésről. Saját modell kiépítése - az öt évre szóló önértékelési program. Tájékoztatás a saját modellről. Éves tervet készítünk. Megvalósítjuk az önértékelési folyamatot adott módszerekkel, eszközökkel saját elvárásaink mentén – (pedagógus – vezető – intézmény). Megszületik az önértékelés eredménye – erősségek, fejleszthető területek. Fejlesztési terv, illetve intézkedési terv készítése, eredményeinek értékelése.

AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS FOLYAMATA A nevelőtestület tájékoztatása Önértékelést támogató munkacsoport létrehozása Intézményi elvárásrendszer meghatározása Az öt évre szóló önértékelési program elkészítése Az éves önértékelési terv elkészítése Az érintett pedagógusok önértékelése Vezető értékelése (amennyiben esedékes) Intézményi önértékelés adott évre vonatkozó elemeinek végrehajtása

ÖNÉRTÉKELÉST TÁMOGATÓ MUNKACSOPORT LÉTREHOZÁSA Önértékelési csoport: Az intézményi önértékelés tervezését, koordinálását, támogatását és ellenőrzését végző pedagógusok! Az intézményvezető által kijelölt, a feladat ellátásához szükséges jog- és felelősségi körrel felruházott csoportja.

Önértékelést támogató munkacsoport (BECS???) Kiemelt szerepük van Az önértékelés előkészítésében, tervezésében A pedagógusok, partnerek tájékoztatásában Az önértékelési program, önértékelési terv elkészítésében A bevont kollégák felkészítése, folyamatos támogatása Az OH által működtetett felületen az önértékelési folyamat nyomon követése

INTÉZMÉNYI ELVÁRÁSRENDSZER MEGHATÁROZÁSA Az önértékelés megkezdése előtt az intézmények meg kell fogalmaznia azokat a standardhoz képest sajátos elvárásokat, amelyek teljesülését vizsgálni fogja. A tanfelügyelet is ez alapján fogja vizsgálni a vezető, a pedagógusok és az intézmény pedagógiai munkájára vonatkozó elvárásokat!

INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK Az intézményi alapdokumentumok vizsgálata Pedagógiai program Vezetői pályázat(program) Alapító okirat SZMSZ Munkatervek, beszámolók 2 év Azonosítani kell az egyes elvárásokhoz kapcsolódó tartalmakat A dokumentumokban nem, vagy csak közvetetten megjelenő elvárások értelmezése a kialakult szokások, gyakorlatok, módszerek alapján.

ÖT ÉVRE SZÓLÓ PROGRAM Az intézményvezető meghatározza Tartalmazza az önértékelési munka célját, elvárt eredményeit megvalósításhoz szükséges feladatokat a feladatok ütemezését szükséges erőforrásokat Tartalmazza a vezető, a munkacsoport és bevont pedagógusok közötti feladatmegosztást a tervezésre, megvalósításra és a folyamat értékelésére vonatkozó általános szabályokat

ÉVES ÖNÉRTÉKELÉSI TERV Az önértékelési program adott nevelési évre vonatkozó részletes terve (munkaterv) Tartalmazza: mely pedagógusok önértékelés történik az adott évben lesz-e vezetői önértékelés az intézményi önértékelés mely elemeire kerül sor kik, milyen részfeladatokat, milyen ütemezés szerint végeznek partnerek bevonásának módját

PEDAGÓGUS ÖNÉRTÉKELÉSE Minden pedagógus önértékelésének ötvenként meg kell történnie! Területei: a 8 kompetenciaterület Támogatása: önértékelési tervben megjelölt kollégák, Eszközei dokumentumelemzés tevékenység interjúk (választott pedagógus, vezető) kérdőívek, Következménye: öt évre szóló önfejlesztési terv

VEZETŐ ÖNÉRTÉKELÉSE A vezetői ciklus 2. és 4. évében Területei: Centrál5: Közép-Európai Kompetencia Keretrendszer Iskolavezetőknek Támogatása: OH informatikai felület Eszközei dokumentumelemzés interjúk (vezető, munkáltató, vezetőtárs) kérdőívek (vezető, nevelőtestület, szülők) Következménye: egyéni önfejlesztési terv Fenntartó!!!!

INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS Ötévente, de minden évben van értékelendő elvárás Területei: Pedagógiai folyamatok Személyiség- és közösségfejlesztés Eredmények Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció Az intézmény külső kapcsolatai A pedagógiai munka feltételei Az Óv. nevelés orsz. Alapprogram, elvárásai, pedagógiai program céljai Támogatása: OH informatikai felület Következménye: intézkedési terv (fenntartónak küldeni)

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET