Egészség az interneten
Internet itthon 50%-os penetráció, 35%-os növekedés 2 év alatt Havonta átlagosan közel 60 óra internetezés, 100%-os növekedés 2 év alatt Az erotika és a társkeresés kivételével minden tartalom fogyasztása nő
Az internet felhasználók számokban 35%-os növekedés Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2007.09 – 2010.06 (15+ belföldi közönség)
Az interneten töltött átlagos idő 100%-os növekedés Forrás: Ipsos - Gemius SA: gemius/Ipsos Fusion Data, 2007.09 – 2010.06 (15+ belföldi közönség)
Kik ők? Hol vannak a többiek? 2008-ban 8 kifejezetten egészség témájú magyar portál, 2010-ben 16 Havonta 1,1M felhasználó, átlag feletti, 57%-os növekedés 2 év alatt Az egészség-téma iránt érdeklődő internetezők 60%-át lehet ezeken elérni Kik ők? Hol vannak a többiek? Egészség portálok
Kik ők? - Egészség portálok látogatói profilja Nőies, az átlagosnál enyhén idősebb (40+), minimálisan magasabb társ.státuszú látogatói profil Nincsenek heavy user csoportok 35% keresőkből érkezik (átlag: 17%) Kulcsszavak: betegségek, tünetek, természetgyógyászat, …, gyógyszerek
Hol érjük el őket még? A 40+ korosztálynak csak 35%-át érjük el itt Kedvelt tartalmak még: utazás, társkeresés, életmód, család, prémium/luxus, kkv , regionális és gazdasági portálok Nem kifejezetten hírolvasó közönség, nem index/origo látogatók
Naponta 130e, havi szinten 1,1M internetező Mit kezdjünk velük? Naponta 130e, havi szinten 1,1M internetező 4,8 látogatás és 13 oldalletöltés/hónap Tisztán CTR kampány nem lehet sikeres az egészségportálokon
SEM (!), UV és AV alapú hirdetés együttes használata Kombináljunk! Hirdessünk többféle, exkluzív elérést biztosító tartalmon az egészségen kívül SEM (!), UV és AV alapú hirdetés együttes használata
Kovács Márton Digital Media Client Sector Director marton.kovacs@ipsos.com 476-7704