KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) 2017. május-június.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
RENDEZVÉNYSZERVEZÉS ALAPJAI Prezentáció egy választott rendezvényről Printz-Markó Erzsébet
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
1 RÁTAI BALÁZS A konverziós rendelet értelmezése Budapest, május 9.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Gyűjtőköri szabályzat
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A közigazgatással foglalkozó tudományok
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
szakmai referens, országos versenyszervező
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
Tömör testmodellek globális kapcsolatai
Lovagi Játékok projekt
A szakképzési rendszer modellje
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Miért választottam a BME Mérnökinformatikus Szakot?
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Érettségi élő idegen nyelv
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
ÉRETTSÉGI MÁJUS-JÚNIUS
Programjaink fizikából a es tanévben
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István EFOP pályaválasztási.
Econventio Kerekasztal Közhasznú Egyesület
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) 2017. május-június

RÉSZLETES ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEK: KOMPETENCIÁK: 1. Képző-és iparművészeti szakmai igényesség, megbízhatóság 2. Szakmai nyelv és beszédkészség 3. Művészettörténeti korok, műalkotások felismerése 4. Szabadkézi rajzolás, festés 5. Képző-és iparművészeti kivitelező eszközök, technikák alkalmazása 6. Szakmai munkák manuális és digitális prezentációja

RÉSZLETES ÉRETTSÉGI VIZSGAKÖVETELMÉNYEK: TÉMAKÖRÖK: 1. Művészettörténet 2. Rajz/festés 3. Technológia 4. Tervezés és gyakorlat

A VIZSGA LEÍRÁSA: A vizsga részei: Írásbeli vizsga Szóbeli vizsga 180 perc 15 perc 100 pont 50 pont

A vizsgán használható segédeszközök Írásbeli vizsga Szóbeli vizsga A vizsgázó biztosítja: Saját rajzeszközök/ festőeszközök Portfólió (eredeti) Az iskola biztosítja: Rajzterem és rajztáblák, rajzbakok, egyedi világítás (modell megvilágításához), csoportonként 1 fő élő modell Portfólió (a leadott digitális adathordozón), számítógép, projektor

ÍRÁSBELI, SZÓBELI VIZSGA RÉSZEI, ÉRTÉKE: I. Feladatlap II. Feladatlap 45 perc 135 perc 15 perc Művészettörténet teszt jellegű rövid feladatok Rajz vagy festés Portfólió (mappa) bemutatás 30 pont 70 pont Összesen: 100 pont 50 pont

Az írásbeli feladatlap tartalmi és formai jellemzői I. Feladatlap: Művészettörténet A feladatlap 20 kérdésből áll. A feladatok a műalkotások időrendbe helyezését, korok szerinti csoportosítását, korstílusok és híres alkotások párosítását stb. II. Feladatlap: Rajz vagy festés A feladatlap a modell utáni ábrázoláshoz előkészített beállításhoz (ülő ruhás alak rajzolása vagy festése a kezek ábrázolása nélkül) három különböző ábrázolási megközelítést vagy technikai követelményt tartalmaz. A vizsgázó a helyszínen megismert feladatokból kiválaszt egyet, melyet a rendelkezésre álló időben(3x45 perc alatt)a feladathoz illeszkedő technikával elkészít.

SZÓBELI VIZSGA: Általános szabályok A szóbeli vizsgán a portfólió (mappa) bemutatásával a képzési időszak alatt készült alkotások alapján A vizsgázó a portfólió (mappa) lapjait a vizsgaleírás alapján állítja össze A vizsgázót a portfólió (mappa) elkészítésében a képzőintézmény szaktanára segíti A szóbeli tételsor tartalmi és formai jellemzői A manuális vagy digitális technikával összeállított portfóliót a vizsgázónak, csak olvasásra alkalmas digitális adathordozón le kell adnia. A leadott portfóliónak 6 darab A/2 méretű digitális képet kell tartalmaznia pdf formátumban

A PORTFÓLIÓ OLDALAI ÉS TARTALMA A portfólió oldalai sorszámmal ellátottak, a következő tartalmak szerinti összeállításban: 1. Tanulmányrajz, amelynek témája a tárgy- vagy térábrázolás, 2. Figura tanulmány (egész- vagy félalakos ábrázolás), 3. Festett vagy egyéb színes technikával készült kompozíció, 4-6. három oldal, a szakmai feladatokat dokumentáló képi együttes (egy oldalon több rajz, vázlat, fotó is lehet).

A szóbeli vizsgarész értékelése A portfólió szakmai anyagának értékelési szempontjai Pont Tanulmányrajzok 10 Festett, illetve színes kompozíciók Szakmai feladatok 14 A portfólió (mappa) oldalainak kivitelezési minősége, összképe 6 A portfólió szóbeli bemutatásának értékelési szempontjai SZÓBELI ÖSSZPONTSZÁM: 50

HATÁRIDŐK Feladat Dátum Jelentkezés az érettségi vizsgára 2017.02.15. Portfólió leadása 2017.05.05-ig Ágazati szakmai vizsgatárgy érettségi írásbeli vizsga 2017.05.17. Középszintű szóbeli vizsga kezdőnapja http://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/erettsegi/szakmai_kozepszintu_erettsegi_kovetelmenyek.pdf 2017.06.19.