Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában"— Előadás másolata:

1 A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
2007.nov.4-11. Készítette:Kálmán Györgyi

2 Néhány jellemző Dániáról
o      5,4 m lakos o      Modern jóléti állam ( az adók révén) o      A munkanélküliség alacsony :3% o      Az EU-hoz képest magas az iskolázottság o      Flexicurity modell: rugalmas+biztonságos o      A kormány törekvései között szerepel, hogy 2010-re a lakosság 85%-a, 2015-re pedig a 95%-a rendelkezzen valamilyen szakmai végzettséggel (manapság ez 80%)

3 A dán oktatási rendszer

4 A szakképzés kettős szerkezete
Alapozó kurzus 10-60 hét pályaorientáció jellegű szakterületet választ elmélet és gyakorlat vegyesen Főkurzus egy szakmát tanul iskolai és elméleti blokkok a gyakorlóhellyel szerződést köt

5 A dán értékelési rendszer
1. tesztek, vizsgaeredmények 2. hányan fejezik be az iskolát, és mennyi idő alatt 3. mekkora a lemorzsolódás aránya, és mennyi idő után következnek be ezek (Dániában 30-50%, ezért az állam pénzt ad, ha valaki sikeresen befejezi a tanulmányait) 4. hányan mennek továbbtanulni 5.     hányan helyezkednek el

6 Kompetenciák értékelése
Hallott már róla Nagy segítséggel elvégzi Kis segítséggel elvégzi Tudja,szakértő

7 Dán Értékelési Központ(EVA)
1999-ben alakult törvényi rendelkezésre Fő céljai: Fejleszteni és hangsúlyossá tenni a minőségi oktatást Minden szinten értékelni Tantárgyi és intézményi értékelést végezni

8 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában"

Hasonló előadás


Google Hirdetések