VI. Országos Dajkakonferencia Budapest

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Kezdő Ének Mialatt mély csend borult mindenre, és az éjszaka sietôs útja közepén tartott, mindenható Igéd, Urunk, királyi trónjáról eljött közénk. (Bölcs.
Áj falu. Fekvése: Tornától 4 km-re északra a Szlovák karszthegység az Áj-i szurdok-völgy bejáratánál fekszik m tengerszint feletti magasságban.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Családi kapcsolatok újjáépítésének a segítése. „Az a tény, ha ma Magyarországon vagy bárhol a világban egy embert a bíróság elítél, és büntetés végrehajtási.
A szaktanácsadás szolgáltatási terület dokumentációja Némethné Józsa Ágnes Intézményfejlesztési referens.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
B EMUTATKOZÁS Budapest, Kezdetek - MÓD-SZER-TÁR ELTE Neveléstudomány Mester Szak - K EZDETEK - A Z ALAPÍTÓK - Ö NMEGHATÁROZÁS -
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Intézményesülés a Baptista egyházban
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
1Transzplantációs Alapítvány
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A piarista rend.
protestáns reformáció szellemi atyja
Kispálné Horváth Mária
Iskolaérettség.
3 hely a világon, ahol a nők parancsolnak
Előadó prof. Dr. Kerek Ferenc február 3.
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
Mátészalkai Szakképző Iskola
Hazánk 4. legnagyobb egyháza
Az életvezetés etikája - a döntésről
Katolikus Óvodáink alakulása, beszámoló a 2011-es szakmai programokról
Lovagi Játékok projekt
FIATAL HÁZASOK KÍSÉRÉSE
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
Life is game! But do not only play with a game!
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
mérnök leszek a3 feladat
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hajszobrász: Baranyai Vivien 12.Asz
Nap és/vagy szél energia
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Northwind Traders Kik vagyunk?
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Programjaink fizikából a es tanévben
Az EU támogatások ellenőrzésének rendszere
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Szarvas Békéscsabától 47 kilométerre, a Hármas-Körös holtágának partján fekszik.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
ARANY JÁNOS: VOJTINA ARS POETICÁJA
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

VI. Országos Dajkakonferencia Budapest

„Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” Szeretettel köszöntjük a VI. Országos Dajkakonferencia résztvevőit!

TERÉZNAPI KÖSZÖNTŐ Kicsi vagyok székre állok, Onnét egy nagyot kiáltok, Boldog Teréz napot kívánok!

BRUNSZVIK TERÉZ Grófnő 1757 – 1861 AZ ELSŐ MAGYARORSZÁGI ÓVODA MEGALAPÍTÓJA

GONDOLATOK BRUNSZVIK TERÉZ SZELLEMI HAHYATÉKÁBÓL „Nem szeretem, ha grófnőnek neveznek, mivel ennek előnyeit nem akarom élvezni. Engem tehát nyugtalanít, ha hallom, hogy így hívnak. Csak ember, a szó legszebb értelmében, az akarok lenni”

GONDOLATOK BRUNSZVIK TERÉZ SZELLEMI HAHYATÉKÁBÓL „Hazánk felemelkedéséhez azt adta kezünkbe a Gondviselés, ami a legnemesebb, a legbiztosabb, s a legkevesebb csalódást okozhatja: Az emberi elme kiművelése nevelés útján!”

GONDOLATOK BRUNSZVIK TERÉZ SZELLEMI HAHYATÉKÁBÓL „Eltűnődöm a nemes és félelmetes gondolaton, hogy értékes legyek számodra ó Haza” – írja, mert meggyőződése, hogy neki is kötelessége „a hon virágoztatására működni”. Ennek legfőbb eszköze a nevelés, a népnevelés vagy nemzetnevelés. Így alakult ki Brunszvik Teréz számára az Isten - haza - nevelés hármasa, amely egész munkásságát motiválta.

Brunszvik Teréz

Brunszvik Teréz Budavári Óvodák Az első hazai óvodát ban nyitotta meg Brunszvik Teréz grófnő Budán, a Krisztinavárosban Angyalkert néven, édesanyja budai házában, a mai Mikó utca és Attila út sarkán.

Koszorúzás a szobornál Az angyalkertekbe 2 éves kortól 7 éves korig járhattak a dolgozó nők gyermekei, az utolsó évben elemi ismereteket tanítottak nekik. A grófnő azt remélte, hogy ha sikereket ér el óvodája működtetésével, akkor hamarosan sok ilyen intézmény létesül majd, elsősorban a vagyontalan családok számára, ahol gyermekükre napközbeni felügyelnek, és jó nevelésben is részesülnek.

Koszorúzás a szobornál A foglalkozásokat, vagy ahogy akkoriban nevezték: a beszéd- és értelemgyakorlatokat eleinte szinte kizárólag férfiak tartották; de Brunszvik Teréz mindvégig hangoztatta, hogy erre a feladatra leginkább a nők alkalmasak.

Koszorúzás a szobornál Az első magyar óvodában a szemléltető oktatás, azaz a környező világ érzékszervek általi megismertetése állt a középpontban.

Koszorúzás a szobornál Az óvodai foglalkozásokon imádkoztak, énekeltek a gyerekek és világi ismereteket sajátítottak el. Ekkor még a játék csupán egynegyedét tette ki a kicsik napi tevékenységének, de Teréz grófnő mindvégig szorgalmazta, hogy a gyerekek legfőbb tevékenysége a játék legyen az angyalkertekben, hiszen ez az ő legösztönösebb tevékenységük.

Brunszvik Teréz

Készítették: Hegyesi Emma, Katinszki Ferencné, Kiss Anikó és Lendvai Lászlóné Óvodapedagógusok