Bevezetés a pszichológiába - tanulás Illés Anikó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VISSZA- CSATOLÁS TERVEZÉS VÉGRE- HAJTÁS ÉRTÉKELÉS Képzés célja.
Advertisements

H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, Dr. Balla Annamária.
Elhárító mechanizmusok. A szorongásról A szorongás két típusa ( ) A szorongás két típusa ( ) reális szorongás neurotikus szorongás: a.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Geriatria Dr. Fehér Rózsa. Alapfogalmak Biológiai öregedés az 5. évtizedtől Biológiai öregedés az 5. évtizedtől A szervezet homeostaticus tartalékainak.
Művészeti vizuális nevelés Digitális kompetencia.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY 7. előadás Major Zsolt Balázs
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Prof. Dr. Rosivall László
Mozgásszervi rehabilitáció
Pedagógus szerep és változásai
1Transzplantációs Alapítvány
Evolúciós Pszichológia: Szociális kogníció, érzelemszabályozás
Egyén és társadalom A személyiség társas meghatározói
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kémiai receptorok.
RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Befektetések II. Dr. Ormos Mihály, Befektetések.
Iskolaérettség.
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Evolúciós Pszichológia
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Implicit emlékezet, implicit tanulás
Az erősödő náci állam vonzásában
Követelményelemzés Cél: A rendszer tervezése, a feladatok leosztása.
A kontinuitás (folytonosság) törvénye
Környezeti teljesítményértékelés
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Szombatiskola, mint baráti kör
FÜGGVÉNYEK Legyen adott A és B két nem üres (szám)halmaz. Az A halmaz minden eleméhez rendeljük hozzá a B halmaz pontosan egy elemét. Ezt az egyértelmű.
Chapter 2 Human Information Processing
Hormonokról általában Hormonhatás mechanizmusa
Kvantitatív módszerek
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Készítette: Kovácsné Balla Györgyi
DARUS.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
A személyiség mint komponensrendszer
Általános iskola eredménye, értékelése
Fröchlich-féle Bazális Stimuláció gyakorlati megközelítése
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Financial crisis and student performance
Futás oktatása, Futóiskola gyakorlatok
MIÉRT ÉRDEMES HOZZÁNK JÖNNÖD?
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Iskolai szociális segítő
Céges értekezlet címe Előadó.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A bioszféra.
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Előadás másolata:

Bevezetés a pszichológiába - tanulás Illés Anikó

Tanulás Iskolában Érzelmi fejlődés Szociális érintkezés... A viselkedés állandó megváltozása gyakorlás eredményeként.

A tanulás fajtái Habituáció Klasszikus kondicionálás Operáns kondicionálás Komplex tanulás

Klasszikus kondicionálás Feltétlen inger Feltétlen válasz Feltételes inger Feltételes válasz Próba Tanulási fázis Megerősítés Kioltás Spontán felújulás

Különböző fajok kondicionálása Laposférgek Kutyák Sertések

Kondicionálás a gyakorlatban Gyógyszeres kezelés Drogtolerancia

Másodlagos kondicionálás Ha a fényt hanggal kapcsoljuk, akkor már a hangra is jön a nyál

Generalizáció és diszkrimináció Watson

Bejósolhatóság Rescorla Minden áramütést megelőz hang Nem minden áramütést előz meg hang Nincs bejósló ereje a hangnak

Blokkolás Redundáns feltételes inger 1. szakasz2. szakasz3. szakasz Kísérleti csoportFényFény és hangNincs feltételes válasz hangra KontrollcsoportFény és hangVan feltételes válasz hangra

Biológiai korlátok Pl. íz – rosszullét, íz - áramütés Pl. kattanás – áramütés, kattanás – rosszullét A kondicionálás nem általánosan működik.

Neurobiológiai alapok Nincs külön tanulás központ Hosszú távú áthangolás

Operáns kondicionálás A viselkedés befolyásolja a környezetet Thorndyke: az effektus törvénye

Skinner: diszkriminációs tanulás Patkány, galamb kísérletek Gyereknevelés Formálás

Megerősítők elsődleges másodlagos részleges megerősítési tervek arányterv időbeli terv

Averzív kondicionálás büntetés menekülés elkerülés

Komplex tanulás Mentális reprezentációk Kognitív térkép (Tolman)

Belátásos tanulás Köhler csimpánzai

Emlékezet Mindenhez kell emlékezet: gondolatok „én” beszéd...

Az emlékezet felosztásai kódolás – tárolás – előhívás rövidtávú, hosszútávú tartalom szerint

Rövid-távú emlékezet Kódolás Figyelem Akusztikus kód: RLBKSJ RLTKSJ Vizuális kód: Eidetikus kép