Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Tevékenységünk Célunk P92rdi Kft - p92rdi.hu Kutatás (Research)
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
Egyéni fejlesztési tervek
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Előadás másolata:

Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros Józsefné óvónők, jó gyakorlat gazdák

A célok meghatározása  A probléma megoldása, az alkotás, létrehozás, a tanulás nem cél, hanem a folyamat velejárója.  A tapasztalatszerzés komplex, így az ismeret is komplex módon épül be, létrehozva egy alkalmazásra alkalmas tudást.  A lebonyolítás menete nyílt, vagyis a gyermekek igénye és spontán ötletei alapján gazdagodik.  Vátozó idejű a téma és tartalom valamint az érdeklődés szabja meg a projekt hosszát. Keretei hét.

Gyermek központú módszer  minden egyes gyermek számára elérhető: életkor, fejlettségi szint közötti különbségeket  a mindennapi életből adódó probléma helyzetek megoldására törekednek  „Minden gyermek abban fejlődik a legjobban, amiben jól érzi magát”.  Figyelembe veszi és épít az óvodás gyermek, tanulási sajátosságaira  A pedagógiai projekt mindig komplex, felnőtt-gyermek partneri együttműködésére épül,a differenciálás eszköze

Sikeres együttnevelés  a pedagógiai projekt komplex, alkotó jellegű megismerési-cselekvési egység, minden gyermek számára elérhető vegyes csoportokban életkor, fejlettségi ütemek különbözőségét is jól tolerálja,  minden gyermek megtalálja helyét a probléma megoldásában  felfedezve, megismerve tanul, nem didaktikusan megtervezett keretek között  az egyes projektek a szülők bevonásával és aktív közreműködésével valósul meg

Milyen jellemző körülmények esetén működőképes az ajánlott forma?  Vegyes és homogén csoportokban is jól alkalmazható, eredményesen alkalmazható hátrányos és halmozottan hátrányos gyermekek körében.  Ha a szokványos napi vagy heti váltásos munkaszervezési struktúrával szakítani képesek a pedagógusok, elfogadva a projekt idő tartalmához igazodó munkaidő beosztást.

Milyen tervezési feladatokat igényel?  szükséges az átfogó, komplex tevékenységirányításra történő felkészülés  a feldolgozott téma több aspektusból való megközelítése  „ötletzsák” a gyermekek által kezdeményezett terület feldolgozására történő gyors reakció  a megtervezett, előre elképzelt irány, elengedni tudása a gyermek érdeklődésének, tanulási vágyának kielégítése érdekében  Differenciálási lehetőségek tervezése, életkor, egyéni fejlődési ütemhez igazodva

Hogyan ötvözzük a kompetencia alapú program elemeit és a projekt tervezést?  Saját tervezési napló segíti az óvónők munkáját (szintén innovációs elem)  Hálóterv (éves tematika – nóvumhoz igazodó)  Tématerv  Fejlesztési célok és területek meghatározása DIFER mérés alapján  Tevékenység vázlatok  Képességfejlesztés értékelése  Reflexió

A tervezési napló fejlesztési területek képesség fajtákdifferenciálási szintek 3-4 év4-5év6-7év értelmi szociális Kommunikáció (verbális nonverbális) Testi Téma címe: …………………………………………………………………………………………… Téma időbeni terjedelme: ……………..……………-tól …………………………. ig

Vázlat Időtartam: Komplex tevékenység irányítás vázlata: Módszerek, eszközök, előzmények :

Projekt módszerrel – kompetencia téma feldolgozása Ha majd elmegyek hozzátok …

Üdvözlet szeretteinknek

Relaxálunk zenére

Tűz gyújtás

Tüzes golyó - koncentrációs játék -

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Zsiros Józsefné óvónő „Jó gyakorlat gazda”