A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
évi változások a társadalombiztosítási rendszerben (járulékok, egészségügyi hozzájárulás)
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Új egészségügyi rendszer elemei  Állami egészségügy – de mit jelent ez?  Normál esetben: 1. nincs tb, mint egészségügyet finanszírozó intézmény, hanem.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Közfeladatok finanszírozása dr. Gárdos Csaba c. egyetemi tanár a Költségvetési Felügyelet igazgatója NGM – Kincstár.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Projektszellemű tanítási foglalkozások a szakiskola évfolyamán
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Doktori képzések és oklevelek a FIR-ben
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
SZÁMVITEL.
A közigazgatás személyi állománya
Az „Út a munkához” program évi változásai
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
A Budapesti Corvinus Egyetem mint díjnyertes pályázó tapasztalatai
HHR.
középfokú felvételi eljárás
szakképzési és felnőttképzési szakértő
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
HEFOP P /1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Felhasználóképzés a kórházban
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
Merre tovább a középiskola után?
626.Szakképző Iskola és Kollégium Készítette: Bíró Gáborné
A mérés-értékelés tanulmányozása Dániában
Lorem ipsum.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
KRÉTA-ESL Bemutató.
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Szakmai gyakorlat tájékoztató
Az „Út a munkához” program évi változásai
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Előadás másolata:

A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, Tanulmányút Dániában Beszámol: Benséné Szabó Ágota és Pap Éva

Megérkeztünk Egy hétig a Hotel Scandyc Sydhaven az otthonunk Mindenkit vár a pazar vacsora …és majdnem mindenkit a csomagja

DÁNIA INTÉZMÉNYFENNTARTÓI RENDSZERE, AZ OKTATÁS IRÁNYÍTÓI, RÉSZTVEVŐI ÉS TÁMOGATÓI

Az oktatási intézmények finanszírozási rendszere TAXIMETER SYSTEM /fejkvóta-rendszer/ - Minden oktatási intézmény működését az állam finanszírozza - Az alapképzés intézményeinek gazdálkodása a helyi önkormányzathoz tartozik - A középfok és felsőfok önálló gazdálkodású. - Az állami finanszírozás felhasználása: egyformalétszámtól függő alapjárandóságoktatásadminisztrációfelújítás,egyéb

Ellátás, étkezés, szokások Bőséges reggeli, szerény, de gyönyörű ebéd (a híres dán szendvics), és teljes, háromfogásos vacsora gondoskodott a súlygyarapodásról A szállodában konditerem, szauna, szolárium, valamint az esténként tett nagy séták segítettek az egészséges életmódban

A DÁN OKTATÁSI RENDSZER SZERKEZETE

A SZENDVICS-SZISZTÉMA BEMUTATÁSA 10 hetes alapképzés az iskolában ALAPKOMPETENCIÁK MÉRÉSE iskola 20 hetes alapképzés az iskolában gyakorlat Iskolai tanulmányok 30 hét MUNKAERŐPIAC gyakorlat egyéni felk. Pack 1 Pack 3 Pack 2 iskola School iskola gyakorlóhjely gyakorlóhely Project Egyéni munka, vállalkozás

EVA Dán Mérési-Értékelési Központ 1999-ben alakult törvényi intézkedés alapján Az egész oktatási rendszert lefedi Állami támogatással, de az Oktatási Minisztériumtól függetlenül működik Feladata a folyamatos ellenőrzés, az oktatás minőségének javítása érdekében

A dán mérés-értékelés rendszere A Dán mérés- értékelés 1.K ö z ö s s z a b á l y o z á s, közös i r á n y e l v e k 2. Átláthatóság, biztonság 3 Részletes tájékoztatás. 4. Társadalmi partnerek bevonása 5. Egységes minisztériumi irányítási rendszer 6. Átfogó vizsgáztatási rendszer 7. Nemzetközi ellenőrzés 8. EVA

Értékelő tábla a Termelői iskolában A diákok a szakmához szükséges kompetenciákból vizsgáznak, nem tantárgyakból

Nagy hangsúlyt fektetnek az iskolák a reklámtevékenységre