A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN A MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOZÁSA AZ EURÓPAI SZAKKÉPZÉSBEN Regionális konferencia Kecskemét, Tanulmányút Dániában Beszámol: Benséné Szabó Ágota és Pap Éva
Megérkeztünk Egy hétig a Hotel Scandyc Sydhaven az otthonunk Mindenkit vár a pazar vacsora …és majdnem mindenkit a csomagja
DÁNIA INTÉZMÉNYFENNTARTÓI RENDSZERE, AZ OKTATÁS IRÁNYÍTÓI, RÉSZTVEVŐI ÉS TÁMOGATÓI
Az oktatási intézmények finanszírozási rendszere TAXIMETER SYSTEM /fejkvóta-rendszer/ - Minden oktatási intézmény működését az állam finanszírozza - Az alapképzés intézményeinek gazdálkodása a helyi önkormányzathoz tartozik - A középfok és felsőfok önálló gazdálkodású. - Az állami finanszírozás felhasználása: egyformalétszámtól függő alapjárandóságoktatásadminisztrációfelújítás,egyéb
Ellátás, étkezés, szokások Bőséges reggeli, szerény, de gyönyörű ebéd (a híres dán szendvics), és teljes, háromfogásos vacsora gondoskodott a súlygyarapodásról A szállodában konditerem, szauna, szolárium, valamint az esténként tett nagy séták segítettek az egészséges életmódban
A DÁN OKTATÁSI RENDSZER SZERKEZETE
A SZENDVICS-SZISZTÉMA BEMUTATÁSA 10 hetes alapképzés az iskolában ALAPKOMPETENCIÁK MÉRÉSE iskola 20 hetes alapképzés az iskolában gyakorlat Iskolai tanulmányok 30 hét MUNKAERŐPIAC gyakorlat egyéni felk. Pack 1 Pack 3 Pack 2 iskola School iskola gyakorlóhjely gyakorlóhely Project Egyéni munka, vállalkozás
EVA Dán Mérési-Értékelési Központ 1999-ben alakult törvényi intézkedés alapján Az egész oktatási rendszert lefedi Állami támogatással, de az Oktatási Minisztériumtól függetlenül működik Feladata a folyamatos ellenőrzés, az oktatás minőségének javítása érdekében
A dán mérés-értékelés rendszere A Dán mérés- értékelés 1.K ö z ö s s z a b á l y o z á s, közös i r á n y e l v e k 2. Átláthatóság, biztonság 3 Részletes tájékoztatás. 4. Társadalmi partnerek bevonása 5. Egységes minisztériumi irányítási rendszer 6. Átfogó vizsgáztatási rendszer 7. Nemzetközi ellenőrzés 8. EVA
Értékelő tábla a Termelői iskolában A diákok a szakmához szükséges kompetenciákból vizsgáznak, nem tantárgyakból
Nagy hangsúlyt fektetnek az iskolák a reklámtevékenységre