Életpálya: biztonság és karrierépítés Barátné Hajdu Ágnes Sárospatak, 2015. június 23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Elkötelezettség és elhívatottság Pedagógus életpálya Előadó: Thaisz Miklós Oktatásért Felelős Államtitkári Kabinet.
Pedagógus-továbbképzés
Szervezetfejlesztési Program
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Alkalmazotti teljesítményértékelés és közalkalmazotti minősítés az intézményi minőségirányítási programban.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A pedagógusminősítési rendszer
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
6. előadás.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Társaságirányítási jelentés könyvvizsgálati kérdései
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
A papír alapú egzisztenciától a személyre szabott értékelés igényéig: a munkaköröket meghatározó szabályozás hatásai huszonkét év tükrében Dr. Horváth.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Emberi erőforrás tudatos fejlesztése
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A PEDAGÓGUS-KÉPZÉSTŐL AZ ÉLETPÁLYÁIG Dr. Gloviczki Zoltán november november 17.
A kistelepülési könyvtári ellátáshoz kapcsolódó támogatások hatékony felhasználása Emberi Erőforrások Minisztériuma Kultúráért Felelős Államtitkárság Kulturális.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
A pedagógusok előmeneteli rendszere, a portfólió szerepe
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Az SZMBK Intézményi Modell
Felsőoktatási Szakképzés
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Életpálya: biztonság és karrierépítés Barátné Hajdu Ágnes Sárospatak, június 23.

Megalakulás Kis plenáris – MKE Vándorgyűlés. Sopron Bakos Klára bejelentése, Földiák András szeptember a Magyar Könyvtárosok Egyesülete és az Informatikai és Könyvtári Szövetség Könyvtáros életpálya modell bizottság megalakulása Elsőként a közgyűjteményi, kulturális területen!

Könyvtáros életpálya modell - bizottság MKE részéről: Bartos Éva Barátné Hajdu Ágnes Kührner Éva Eszenyiné Borbély Mária Redl Károly IKSZ részéről: Ásványi Ilona Benczekovits Beatrix Fülöp Attiláné Haszonné Kiss Katalin Horváth Sándor Domonkos Nagy Zsuzsanna

Életpálya Alappillér: Képzés, előmenetel és illetményrendszer Cél: a kulturális ellátás színvonalának emelése

Életpálya Életpálya ≠ teljesítményértékelés, de fontos, mert törekedni kell az objektív, összehasonlítható, standardizált eszközrendszerre Ne akadémia, felsőoktatási kategóriák és szempont rendszer legyen

Teljesítmény A teljesítmény a legtöbb munkakör esetében jól megragadható, jellemezhető, objektíven mérhető a könyvtárban is. Vannak, amelyek azonban csak hosszútávon ítélhetők meg, pl. tehetséggondozás. (Ekkor a mérés helyett az értékelés választhatjuk, pl. hozzáállást, a kompetencia, stb.) Munkával kapcsolatos teljesítmény három kritériuma a munkakörhöz kapcsolódó tevékenységek a munkakörhöz köthető tulajdonságok a munkakörhöz kapcsolódó eredmények

Minősítő eljárások az életpálya modellben A teljesítmény megítélése - előmenetel kapcsolata (erkölcsi és anyagi elismerés) Életpálya szakaszolása – cél: folyamatosan építkező, fejlődést mutató Karrierépítés - karriergondozás

Kívánalmak Az elvárt teljesítmény és a követelmények, ill. a kialakított mutatók szervesen kapcsolódnak a szervezet stratégiai céljaihoz Kiszámítható, átlátható, igazságos, objektív és motiváló rendszer Felkészült értékelők, folyamatos visszajelzések, fejlesztést/ fejlődést szolgáló támogatás, tanácsadás A teljesítményértékelő rendszer folyamatos értékelése, fejlesztése A minősítési rendszer hatással lesz/van a humánerőforrás gazdálkodás számos elemére, pl. kiválasztás, a beilleszkedés megtervezésére, karriertervezés, utánpótlásnevelés, szervezetfejlesztés, tehetséggondozás, stb

Milyen legyen még? Tartalma legyen alkalmas a teljes életpálya átfogására, ugyanakkor a kisebb gyakorlattal rendelkezők kellően mély leírására Több kitöltős és automatikusan kreditálható rész, mint szakértői minősítés A kkk jelentsenek kiinduló pontot (kompetenciák és indikátorok rendszere) A munkáltatói és szakértői vélemény, ill. önértékelés együttese A képzések, továbbképzések súlyozott és differenciált megítélése […]

A könyvtárosképzés és továbbképzés Valamennyi képzési szint megtartása kívánatos és szükséges 1/2000. (I. 14.) számú NKÖM rendelete, ill. ennek módosításai a kulturális szakemberek szervezett képzési rendszeréről, követelményeiről és a képesítés finanszírozásáról Finanszírozás

Kulturális terület együttes megvalósításának van realitása konferencia – társszervezetek, KKDSZ meghívása A könyvtári terület sajátosságait mi magunk tudjuk elsősorban meghatározni Mintaként tekintünk a már elfogadott pedagógus életpálya modellre, átvettük annak szerkezetét és szorzóit is Beindítása közel egy időben legyen Elvi határozatok

Elvi határozatok Ajánlásaink érintik a könyvtárakban dolgozó valamennyi munkatársat (közalkalmazottak – szélesebb kör) Az ismert bértábla rendszerén, kategóriáin változtatást javaslunk. Az A és az I, valamint J kategóriákat megszüntetnénk. (Ennek ellenére kidolgoztuk az ezekre vonatkozó bértáblát is, de az életpálya bevezetése esetén ezek szerepüket vesztenék) Az első fizetési fokozat a mindenkori minimál, ill. diplomás minimál bér függvénye, meghatározott százaléka A szorzók minden kategóriában ugyanazok Kapcsoljuk össze a feladatrendszer definiálásával, a kihívásokra adandó válaszainkkal

Adatok könyvtárban dolgozó 8500 fő könyvtárosi munkakörben Könyvtárosi – közgyűjteményi – közgyűjteményi, közművelődési - közalkalmazotti terület ? Kulturális terület

Új előmeneteli rendszer Társadalmi igények szerinti képzés és továbbképzés Teljesítményértékelés, minősítés – szabályozott és biztosított előmenetel rendszer Bérezés

Fizetési fokozat ÉvABCDE

Minősítések, szakaszolás 0-3 év gyakornok, a harmadik évben kötelező minősítő vizsga, utána könyvtáros I. lesz a kolléga. Az intézményvezető köteles jelentkeztetni a gyakornokot a minősítővizsgára év után 1. minősítő eljárás → könyvtáros II., minimum 6, a könyvtáros I-ben eltöltött év után lehet lefolytatni, de ekkor a munkáltató kezdeményezheti. 14. év után kötelező év után lehet a munkáltató kezdeményezésére 2. minősítő eljárás, → főkönyvtáros, melynek előfeltétele szakirányú továbbképzési szak, stb. (később kidolgozandó szempontrendszer) év után, a munkavállaló kezdeményezésére, a munkáltatóval egyeztetve 2. minősítő eljárás, → mesterkönyvtáros, melynek előfeltétele a könyvtárosi munkájához kapcsolódó, azt közvetlenül segítő doktori cím, tudományos fokozat, akadémiai tagság, publikációs tevékenység, stb. (később kidolgozandó szempontrendszer)

Szorzók – a könyvtáros életpályán Fizetési fokozat Év Gyakornok és könyvtáros I. Könyvtáros II. Főkönyvtáros Mester- könyvtáros Induló összeg , , ,351, ,41, ,451,622, ,51,652,052, ,551,72,12, ,61,752,152, ,651,82,22, ,71,852,252, ,751,92,32, ,81,952,352, ,8522,42, ,92,052,452,65 Az előrelépés mindig egy (esetleg két - mesterkönyvtáros) oszloppal való jobbra lépést jelent, de meghatározó marad a szakirányú diploma!

BA, MA A kidolgozott illetményrendszer ösztönzi és elismeri a magasabb végzettséget. A szorzók különböző szintről indulnak a BA és az MA végzettség esetén, ezért két táblát dolgoztunk ki

Előnyök Az egységes szorzórendszer, mely már önmagában is nagyobb előmenetelt tesz lehetővé. A magasabb szorzók miatt az emelkedés lényegesen jelentősebb. Az előmenetel a minősítő eljárások beépítésével nem automatikus, hanem teljesítményhez kötődik. Javaslatunk egyértelműen támogatja az iskolázottságot és érezhető a folyamatos bérnövekedés

Fontosnak láttuk hangsúlyozni, hogy a minősítési eljárások, vizsgák állami finanszírozásának szükségességét a kezdeti időszakban, a továbbképzések további támogatásának szükségességét, az alap- és mesterképzések támogatását

Feladatok A minősítő eljárások és a szempontrendszer kidolgozása Az pénzügyi és infrastrukturális háttér megteremtése A továbbképzések tartalmi és formai átalakításának kezdeményezése, a teljesítmények mérhetősége érdekében A szakirányú továbbképzési szakok beindítása A minősítésbe bevont szakértők képzése, majd a minősítés előtt állók felkészítése A gyakornoki, mentori rendszer kialakítása. Kapcsolatfelvétel a közgyűjteményi, ill. közművelődési dolgozók és más közalkalmazottak hasonló bizottságaival Jogszabályi háttér … Legégetőbb a kistelepülési, financiálisan legjobban elmaradott kollégák bérezése 21

Kulturális életpálya-modell A kulturális életpálya-modell kidolgozásának elindítása – Hoppál Péter, Kulturális Ágazati Érdekegyeztető Tanács Kulturális életpálya-modell munkacsoport –2015. június

Alapfeltételek Képesítési követelmények átgondolása, 150/1992. (XI. 20.) Korm. rendelet - a közalkalmazottak jogállásáról A gyakornoki rendszer bevezetése Továbbképzés – nem egyforma intenzitású az érintett területeken Minősítési rendszer kidolgozása Bérfejlesztés

Köszönöm a figyelmet!