NRC Omnibusz – 2014. november. Okostelefon használat  A 18-75 éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét).

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Advertisements

A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
ETailer Kit Lenovo VIBE P Lenovo Internal. All rights reserved. Ildikó Árva
A KÖZÖSSÉGI VÁSÁRLÁS ELTERJEDÉSE KÜLFÖLDÖN ÉS MAGYARORSZÁGON Kurucz Imre
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Ingázás a határ mentén. A külföldre ingázó foglalkoztatottak A külföldön dolgozók aránya a foglalkoztatottak százalékában, 2011.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Innovatív értékesítési lehetőség a mezőgazdasági vállalkozók számára.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
Gyermekvédelem.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Térkép készítése adataiból
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Gyűjtőköri szabályzat
Készítette Tanuló: Kereszturi Patrik
Új utakon Alapon Start mintaprogram Honnan indultunk
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Gyorsjelentés a hajléktalan emberek kérdőíves adatfelvételéről
Esélyek a munkaerőpiacon
Mayer József Budapest február 27.
Kápia termesztése talajon
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
„Munkaerőpiaci kutatások 2016”
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A magyar társadalom a népszámlálás tükrében
Cím: 4024 Debrecen, Burgundia utca 22. II. /8,
Környezeti teljesítményértékelés
Hipotézisvizsgálat.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A naptevékenységi ciklus vizsgálata a zöld koronavonal alapján
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Bevezetés Az ivóvizek minősége törvényileg szabályozott
NE LÁZADJ, MOST AZ A COOL PRESENTATION TITLE 2012.
Appok, kütyük, biztosítások...
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Körmendi Dániel MAS Meeting Scheduler.
KÉPZÉSSEL A MUNKAERŐ-HIÁNY ELLEN?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Kimeneti egységek Nyomtatók.
iOT eszközök által rögzített adatok feldolgozása, megjelenítése
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Információs pont értékelése
a hatékonyabb munkába segítésért
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
„Vásárolj okosan” Mobil kiegészítők vásárlási szokásai
Egészségbiztosítás az ügyfelek szemszögéből
Társadalmi integráció kistelepüléseken
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az Országfásítási Program előkészítésének aktuális kérdései
Előadás másolata:

NRC Omnibusz – november

Okostelefon használat  A éves internetezők 64%-a használ okostelefont (saját/céges okostelefont, vagy más készülékét). A fiatalabb korosztálynál ez az arány jóval magasabb, a évesek 79%-a, a évesek 71%-a használ okostelefont.  Saját okostelefon készülékkel az internetezők közel kétharmada (58%) rendelkezik, a évesek körében az a szám eléri a 74%-ot, viszont az 50 éven felülieknek csupán harmada (30%) rendelkezik saját okostelefonnal.  Az okostelefonosok közül legtöbben Samsung készüléket használnak (34%), gyakori márka, de jóval kisebb arányban a Sony (14%), a Nokia (11%), az LG (8%), a Huawei (5%) és a Sony-Ericsson (5%). Az évesek szívesebben használnak Nokia készüléket (20%), míg az iPhone felsőfokú végzettségűek körében jóval népszerűbb (8%).  Az okostelefon használók közül legtöbben az akkumulátor élettartalmával a legelégedetlenebbek (74%), különösen a HTC tulajdonosok panaszkodtak erre (92%). A készülék ellenálló képességét is a válaszadók csaknem fele (48%) említette fejlesztendő tulajdonságként, az iPhone telefont használóknál ez nagyobb probléma, 78% szerint ez probléma készülékénél. A készülék árának csökkenését 45% jelölte, a telefon általános használati sebességére, gyorsaságára 44% „panaszkodott”, az alkalmazások futtatására pedig 38%. A telefon kezelhetősége az átlaghoz képest leginkább az időseknek jelent problémát (38% vs. 19%).  Az akkumulátor élettartama nem csak gyakori probléma, de súlyos is, az okostelefonnal rendelkezők fele szerint ezzel kellene kezdeni az okostelefonok fejlesztését, ez a legfontosabb probléma. A készülék árának csökkentése ugyan 45% szerint probléma, viszont elsődleges megoldandó kérdésnek már csak 12% tette, a telefon általános gyorsaságának növelése már csak 8% szerint a legsúlyosabb probléma NRC Lakossági Omnibusz november

Okostelefon használat I. Használ Ön okostelefont? NRC Lakossági Omnibusz november éves internetezők, N=1000 fő NEMKORTELEPÜLÉSVÉGZETTSÉG FérfiNő Bp.VárosFaluAlapKözépFelső 54%61%74%64%51%30%62%55%61%54%60%59% 4%5% 3%7%3%1%6%3%5%4%3% 6%3%4%9%5%1%9%4%2%1%4%13% 39%32%21%29%37%66%32%38%33%40%33%32% Használ okostelefont:64%

Okostelefon használat II. Használ Ön okostelefont? NRC Lakossági Omnibusz november éves internetezők, N=1000 fő

NEMKORTELEPÜLÉSVÉGZETTSÉG FérfiNő Bp.VárosFaluAlapKözépFelső 29%38%39%27%36%30%37%31%37%34% 32% 16%11%16%11%16%11%10%17%10%14%13%15% 9%12%8%9%15%20%10%12%10%12%11%9% 10%6% 10%8%5% 8%9%5%9%8% 6%3%5% 3%7%5%4%5% 6%2% 4%5%4%7%3%1%3%6%3%5% 2% 3%5%3%7%3%1%5%4% 3%4%5% 3%5%4%7%1%2%6%3%5%3%2%8% 5%3%2%5% 6%3% 6%5%3% 4%3%5%2% 3%5%0%3%4%2% 0%3%2%0%1%5%1% 3%1%2%1% 2%1%2% - 4%1% 2%1%2% 1% 2% -1% 2%0%2%1% 0%1%2%1%2% - 0% - 1%0%1% - -2%1% % 2%0% -1% 2% 1% - 3%2%1%3% 4%2%1% 2%4% 2%1% 0%2%4%0%1%3%2%0%1% Okostelefon márkája Milyen márkájú okostelefonja van Önnek? Ha több okostelefont is használ, arra gondoljon, amelyiket a legtöbbet használja! NRC Lakossági Omnibusz november Aki használ okostelefont, N=645 fő

NEMKORTELEPÜLÉSVÉGZETTSÉG FérfiNő Bp.VárosFaluAlapKözépFelső 74% 75%74% 72% 75%73%75%73%74% 47%48% 51%45%42%47%51%41%43%48%53% 48%42%40%44%53%52%43%46%44%42%51%37% 41%47%49%40%44%37% 47%45%47%46%37% 36%40%45%35%37%25%33%40%38%36%39% 31%30%32%31%32%21%29%34%25%27%33%31% 16%25%24%16%20%19%20%19%24%20%18%25% 19%18%16% 19%38%24%16%18%19%16%22% 15%11%17%11% 10%14%15%9%14%15%8% 11%13%9%13%15%16%12% 13%17%11%8% 6%5% 6%7%8%4% 11%6% Elégedetlenség okai Az Ön okostelefonjának különböző tulajdonságai közül melyik az az öt tulajdonság, amivel Ön nem elégedett, amit Ön szerint fejleszteni kellene? NRC Lakossági Omnibusz november Aki használ okostelefont, N=645 fő akkumulátor élettartama (egy feltöltéssel mennyi ideig bírja a telefon) készülék ellenálló képessége (karcmentesség, vízállóság, kopásállás) készülék árának csökkentése a telefon általános használati sebessége, gyorsasága alkalmazások futtatása (gyorsaság, stabilitás) beépített fényképezőgép (felbontás, pontosság és funkciók) kapcsolódási lehetőségek (például Wi-Fi, NFC, Bluetooth) a telefon kezelhetősége (menürendszer, beállítások) biztonsági funkciók (pl: titkosítás) képernyő felbontása és színeinek élénksége egyéb tulajdonság

Samsung N=217 Sony N=89 Nokia N=70 LG N=49 Huawei N=31 Sony- Ericsson N=29 HTC N=26 iPhone (Apple) N=25 73%79%75%69%77%61%92%82% 47%49%43%45%50%31%54%78% 42%52%44%48%43%47%61%50% 46%28%41%53%50%33%38% 45%32%37%35%56%47%32% 28%36%35%28%29%22%16%32% 25%20%16%9%14%38%28% 13%19%24%10%36%15%26%29% 13%14%15%6%12%21%25%13% 12%7%16%6%19%23%9% - 6%7%2%7%8%0%13%0% Elégedetlenség okai - legfőbb márkák esetén Az Ön okostelefonjának különböző tulajdonságai közül melyik az az öt tulajdonság, amivel Ön nem elégedett, amit Ön szerint fejleszteni kellene? NRC Lakossági Omnibusz november Aki használ okostelefont, N=645 fő akkumulátor élettartama (egy feltöltéssel mennyi ideig bírja a telefon) készülék ellenálló képessége (karcmentesség, vízállóság, kopásállás) készülék árának csökkentése a telefon általános használati sebessége, gyorsasága alkalmazások futtatása (gyorsaság, stabilitás) beépített fényképezőgép (felbontás, pontosság és funkciók) kapcsolódási lehetőségek (például Wi-Fi, NFC, Bluetooth) a telefon kezelhetősége (menürendszer, beállítások) biztonsági funkciók (pl: titkosítás) képernyő felbontása és színeinek élénksége egyéb tulajdonság

Elégedetlenség okai – rangsor Kérjük, rangsorolja az alábbi tulajdonságokat aszerint, hogy mennyire fontos annak fejlesztése az Ön okostelefonja esetén? NRC Lakossági Omnibusz november Aki használ okostelefont, N= 645 fő ELSŐ HELYEN EMLÍTETTE memória bővítése túlhevülés kiküszöbölése inkább a szolgáltatóval kapcsolatos problémája van Kijelző mérete

A kutatás háttere NRC Lakossági Omnibusz november  A kutatás célcsoportja: éves, hetente legalább egy alkalommal internetezők  Mintanagyság: teljes minta n=1000 fő  A minta forrása: NRC Netpanel tagok  Az adatfelvétel ideje: november  Az adatfelvétel módszere: online kérdőíves felmérés többszörösen rétegzett, véletlen mintavétellel az NRC NetPanel, Magyarország legnagyobb kutatási panelje segítségével  Reprezentativitás: A minta reprezentatív a célcsoportra: nem, korcsoport, végzettség és lakóhelytípus jellemzők alapján  További információ: Végh Viola